Tacksamhet

Sköna maj Välkommen!!! Det känns som om det här blir en härligt bra månad. Våren är här på 
riktigt nu, den lite kallare svängen som varit har iofs bara gjort att allt blommat lite längre och att 
träden har tagit det lite lugnt med att ge liv åt sina nya blad.
 
 
 
Jag känner en enorm tacksamhet över att se allt detta. Varje litet nytt löv som föds, knopparna som
brister och alla fåglar som sjunger.
 
 
En gammal stock ser ut som ett upproriskt hav.
 
 
Solen lyser både på himlen och på marken.
 
 
Krigaren går till skolan med en betydligt mindre orosknut i magen. Visst har vi en lång bit kvar för 
att vara tillbaka där vi var innan, men Wow vilka steg och vilken sträcka han har gjort!
 
 
Havet ger mig energi, den energi som jag behöver i massor nu. 
 
 
Det ligger vissa orosmoln kvar, D.O. och fortsättningen där är ett. Jag pratade med dem idag och vi
ska fatta beslut om att dra det hela vägen till domstol eller bara låta det gå bort med ett papper där
det står att de inte har sett till att lokalerna är tillgängliga. Jag har inte dragit in krigaren i det innan men
nu måste jag, han ska också säga sitt om detta. Huvudet snurrar med formuleringar för att det inte 
ska bli fel.
 
 
Det är genom tuffa tider som man växer stadigast, så länge man har en fast form att stå på.
 
 
Och att man kan se att efter regn kommer sol, stormen lägger sig till slut, det kan inte blåsa för alltid
även om det känns så ibland. 
 
 
 
 
 
Jag är så tacksam för att krigaren har ett sådant nät av människor runt sig. En av de vuxna amputerade
hörde av sig och undrade ifall det kunde hjälpa krigaren i skolan att han kom hit och hängde med honom.
Krigaren blev överlycklig och ja, mitt hjärta svämmade över av lycka över att ha sådana människor runt
oss. Det klart han ska få hänga med krigaren, men först måste det sitta lite bättre med skolgången.
Tack för att du finns där för krigaren <3
 
 
Jag fick även ett mail från Island och en av de som utvecklar proteser. Han ville veta hur läget var 
med krigaren, Linus news efterfrågade han :) Jag har hela tiden uppdaterat honom med krigarens
framsteg men sedan ett tag innan operationen har jag inte mailat honom. Det har känts så tråkigt 
att skriva att det är tufft och att det inte fungerar, men det är förstås viktigt det med. 
Nu fick vi en förfrågan ifall krigaren ville testa en prototyp av en ny fot till barn. Ett mellanting mellan
de två han har idag. Såklart han ska prova, så härligt att ha den möjligheten.
 
 
Valborgsmässoafton är min storays födelsedag. I år firade hon med sin närmaste familj <3 Här fick
jag gjort de två sista deklarationerna på morgonen och på kvällen kom lillsys med gubbe hit för lite
käk och kortspel.
 
 
Jag fick denna underbara Majalykta av dem <3
 
 
På söndagsmorgon stack krigaren och gubben iväg till simhallen. Själv tog jag en riktig lååångpromenad
med Zacco.
 
 
 
Vi såg att bokens blad är på väg att slå ut.
 
 
 
En Gekåskundvagn!! som inte hittade hem. Eller någon ny typ av hemkörning från deras sida. Lite
märklig är det allt då det är iaf 3 mil till Ullared härifrån ;)
 
 
 
En liten blyg en, den första i år.
 
 
 
 
Tidig söndagsmorgon och morgonrufset kvar.
 
 
 
 
 Sedan var vi hos grannen och gosade lite med de nyfödda lammen. De är ju bara för söta. 
 
 
De hade även små kycklingar, ja de är iaf inte så stora.
 
 
 
 Måndagmorgon och en härlig vecka tar sin början, första veckan i maj.
 
Önskar er en fortsatt fin vecka!!!
 
Till sist: This is a wonderful day. I´ve never seen this one before!
 
Kramen
Pia
 

Kommentarer :

#1: Britt-Marie

Som vanligt Pia, helt underbara bilder! Och jag blir glad, för genom bloggen känns det lite bättre, inte så tungt. Det finns hopp om att det blir bättre.....skönt för er! Kram

skriven
#2: Floweroffame

Så skönt att det går på rätt håll. Härligt att killen som var amputerad ville hjälpa honom. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#3: Pernilla

Känns verkligen som en vändning börjar ta form för er. Hoppas jag har rätt.
Förebilder är viktigt har jag märkt. Min sextonåring har ju diabetes typ1 och hon lider och tycker att alla dessa förutfattade meningar tillsammans med medias snedvridna sätt, gör det jobbigt. Media skriver att diabetes kan botas med lchf. Va???? Diabetes typ 2, möjligen. Men det jag skulle komma till är att kändisar som Molly Sande'n och Jide gör det möjligt för unga att våga visa att de tar insulin. Visa att det inte är tabu att ha sjukdomen. Lika viktigt är det säkert för din L att se att det går, är möjligt att lära sig komma förbi hinderna.
/P

skriven

Kommentera inlägget här :