Välkommen 2017!

Hopp och hej, redan en vecka har gått på 2017. En riktigt God Fortsättning till er som fortfarande tittar in här.
Uppdateringarna är verkligen inte på topp, men jag är här, tro det eller ej.
 
December gick undan må jag säga. Massor med nya projekt, två väldigt stora och några mindre.
 
 
De två stora är ett projekt för amputerade i Personskadeförbundet RTP. Vi sitter och jobbar med en ansökan för att starta ett coachprojekt för nyamputerade, det är såå spännande. Det andra är att jag gått in i styrelsen för en ekonomisk förening, en förskola, där jag ska ha hand om ekonomi och löner. Det är en hel del att ta tag i, det vill jag lova, men jag tycker det är kul.
 
 
Som ni vet så har ju Bounty och Zacco blivit föräldrar. Här är de små liven inte gamla.
 
 
Så var vi ner och hälsade på dem igår, och wow vilken fart det var på dem :) Ända tills batteriet tog slut, då ramlade de i en hög och somnade <3 Sötnötar!
 
 
Krigaren var helt såld på dem, fast inte på deras små vassa tänder förstås :D
 
 
Innan i december så har vi pysslat och myst också, såklart! Krigaren slet med sin grantomte alldeles själv. Han sågade så han var helt slut. Jag fuskade med motorsåg ;) Ni ser hans tomte till höger i översta bilden.
 
 
 
Kajsa tyckte det var en läskig filur.
 
 
Naturens magi *
 
 
Vi var även på tomtemys på Fraxens i Gällared hos sys m gubbe. En supermysig eftermiddag med grillad korv, granhämtning för dem som ville det, tomtens koja osv. Tack för att ni håller kvar vid denna tradition <3
 
 
En av årets favoriter tog jag på tomtemyset.
 
 
Det ligger så fint precis utmed Ätran.
 
 
Vissa dagar har gått i rosa medans andra...
 
 
..har gått i guld.
 
 
Månen har vandrat sin ban, över tall och gran.
 
 
 
Det har varit simskoleavslutning för krigaren. Han klippte 5 km-märket för hösten och var superstolt, med all rätta!
 
 
Vissa dagar har det mesta känns dimmigt.
 
 
Medans andra har lyst betydligt klarare <3 Julafton hade vi två gånger om här då Mikael och Ida firade själva julafton i Trosa, dubbelt mys med andra ord!
 
 
 
Annandagen firades i Kopparrör, men min kamera glömdes nästan helt bort i år :( Lite bilder fick jag knäppt iaf :)
Tack Bea och Tobbe för att ni står ut med invasionen varje år <3
 
 
På jullovet har det blivit en del pokemonletande. Men just här fotar krigaren havet, kan undra vad han har fått det  ifrån ;)
 
 
Så även här, och det är bra att ha lite stöd ibland.
 
 
 
 
 
 
 
Det har busats en hel del också.
 
 
 
Kajsa tar skydd i stolen när leken blir för häftig.
 
 
Zacco gillar att busa med grannen, Amber. Det verkar som om det är ömsesidigt ;)
 
 
Sista dagen på 2016, en vacker stängel står vid vägkanten. Den visar att det finns vackerhet i allt. Naturen är
så förunderlig, den vet att det är vackert att vissna ned för att nästa år stå i blom igen.
 
 
Ibland känns vägen lång och tråkig. Sjung en liten stump när du vandrar så går det snabbare. Lite som livet,
ibland bara matar det på, men om man drar fram ett leende och ger sig ut i naturen så blir det ett härligt
avbrott.
 
 
Eller som krigaren, klappa en fin katt du träffar när du är ute och går.
 
 
Köp dig en vacker blombukett, bara för att! Just denna vackra fick jag av min goa granne <3
 
 
 
Jag och krigaren har minsann varit kulturella på jullovet också och besökt Varbergs Fästning. Där fick han snällt sätta sig i skolbänken igen :)
 
 
Sjävklart tog vi en sväng utmed havet också.
 
 
Rätt ensamma i Spöökitetsparken.
 
 
 
 
Morgonljus <3
 
 
 
Sedan plötsligt stod hon där, blommor i håret och bara axlar, -10 ute och snål vind.
 
 
Nu avslutar jag det första inlägget detta året. Jag önskar att ni, precis som solen här när den går upp, ska skina som en ljuspelare under detta år!
 
Tack för att ni tittade in!
 
Just det, höll ju på att glömma till sist:
We can only be what we give ourselves the power to be!
 
Kramen
Pia

Kommentarer :

#1: Linda/Candygirl

så fantastiska foton... älskar isbilden. Men vad är det gör galningar som surfar på vågorna NU? Brrrrr...

Hoppas ni får ett härligt 2017 med mycket skratt och glädje.

skriven
#2: Pernilla

Vilka härliga bilder. ....och valparna...mmm!
Stackars modell som får stå där och frysa. Fy fasen!
/P

skriven
#3: Hannis

Valparna...jag dör sötdöden! Skulle kunna fylla hemmet med små pälsbollar som biter i allt=))
Underbara!

Hoppas att ni har det bra, du och Krigaren på alla sätt.
Tänker ofta på er.
Stor kram Hannis

skriven

Kommentera inlägget här :