Spretigt

Ibland spretar det åt alla håll, men ändå är det åt ett och samma. Nej, jag har inte tullat på någon flaska ;) Men visst är det så. Många bitar som går åt olika håll men till sist ska man få ihop dem åt samma håll. Emellanåt känns det rätt hopplöst, men så är det någon bit som lägger sig rätt och då följer flera med.
 
Bilderna på krigaren är gamla, han vill inte vara med på bild just nu och då får det bli så.
 
Just nu är det väldigt mycket på gång runt krigaren. Bollen har satts i rullning och det spretar åt alla håll. Men vi har iaf börjat resan med hudmottagningen. Det kommer att bli ett kontaktallergitest på alla trådar och agraffer som både har använts och de som inte har använts, på klister från plåster osv. Krigaren ska på MR med kontrast på bägge benen. Höger knä är helkass, båda knäna skadades ju rätt illa i olyckan, och nu när han växer så dyker problemen upp. Han har även en jäkla smärta från stumpen och detta ska kollas nu också.
 
 
Vi ska också till Allergologen, varför vet jag egentligen inte men det får vi väl se då. Så är det återbesök på ortopeden och allt detta ska ske inom en två veckors period. Då känner man att det är lite mycket. Toppa det med besök hos sjukgymnast varje vecka och träning hemma varje dag så är menyn klar. En överdådig sådan känns det som. 
 
Men målet är ju klart, han ska upp och gå igen, och det så jäkla snart det bara går. Och då måste han igenom allt detta och troligtvis en operation eller två till. 
 
 
Fast livet är ju inte bara eländigt och spretigt. Jag hade en supermysig helg förra veckan med mina älskade systrar.
 
 
Vi var på Strömma farmlodge och käkade frukost och spelade melodikrysset. Sedan blev det en sväng till stan och vandra nere vid havet. Därefter en suverän lunch på Västerports kök. Dagen avrundades med storasyster och mor och far. Vi var inne och lyssnade på Nova Cantum som hade en välgörenhetskonsert för Min stora dag. En underbar dag helt enkelt.
På söndagen så åkte jag ner till Strandbaden i Falkenberg där min storasyster mötte upp.
 
 
Vi laddade batterierna på deras spa. Sedan en kanonmiddag. Men det var ju inte bara en nöjestripp.
 
 
 
Nej vi jobbade faktiskt också. Söndagen var slappedag och måndagen var vi otroligt disciplinerade och fick gjort massor. Så jäkla skönt med sådana dagar, när man får sitta tillsammans och beta av pryl för pryl.
 
 
 Just nu så vet jag en som ser fram emot höstlov, eller kanske två ;) Krigaren är trött och ur gängorna, vilket inte är ett enda uns konstigt, så han längtar riktigt mycket efter långa slappa dagar. Nu vet jag att det kan vända på en femöring, för vi ska ju upp akut på en MR som sagt och det kan ju bli mitt i nästa vecka. Men vi får ta tillvara på varje dag så gott vi kan.
 
 
 
 
Jag hoppas på härliga promenader med pälsbollen. De där magiska mornarna när vi går solen till mötes.
 
 
Kanske en tur till havet. Där laddar jag depåerna allra bäst.
 
 
Naturen har kommit lite ur led i år. Kan undra hur växterna mår nästa år när de inte har hängt med på att hösten faktiskt är här.
 
 
 
Vi har kunnat njuta av en helt underbar fullmåne nu. Den har lyst upp som bästa dagsljus när jag varit ute på den sena promenaden.
 
Helgen blir lugn och mjuk. Krigaren vill ha en mysdag imorgon, och det ska vi ha fast först ska vi iväg och byta däck på bilen. Sedan ska vi rita och spana på film och bara vara. På söndag blir det gospelkonsert, och då ska Siri, krigarens kompis också hänga med.
 
Mitt i allt som snurrar så mår jag ändå jäkligt bra, inne i mig själv. Att det är mycket runt som man har lust att vråla över är något som jag på något märkligt sätt lärt mig att stänga av. Det kommer in och man rullar runt det en stund, men sedan måste jag släppa det för att gå vidare. 
 
 
Läste någonstans här i veckan att en vädur är en av de värsta men samtidigt mest lojala personerna man kan stöta på..... Hmmm, kan det verkligen stämma... läser vidare, hetsigt temperament, drivande.... nja jo kanske ;)
 
Nej, nu önskar jag er en riktigt härlig helg!
 
Till sist: Where there is no struggle, there is no strength!!
 
Kramen
Pia

Kommentarer :

#1: Bosse Lidén

Vad jag saknar nya underbara foton från Pias magiska fingrar. <
Kram Bosse på Blogglandiapromenad

Svar: Så glad jag blir :) Det kommer snart nya, nu ska jag igång igen.Kramen <3
Bjaeren

skriven
#2: Bosse Lidén

Då sätter jag mig vid dikeskanten och väntar. Kramen

Svar: Gör så ;) Kram
Bjaeren

skriven

Kommentera inlägget här :