Mycket tankar

Så var det måndag igen, en ny oskriven vecka ligger framför oss. Fast vår vecka är egentligen inte så 
oskriven, det är dags för operation. Imorgon åker jag och krigaren upp och skrivs in, träffar läkaren och hälsar på hos Ronalds hus där Peter ska sova. 
 
 
En liten krigare, bilden är från 2011.
 
Sedan får vi åka hem igen och åter åka upp på onsdag mot kvällen, och så opereras han på torsdag.
 
Det ska bli sagolikt skönt att vara på andra sidan om operationen. Det är väldigt mycket tankar just nu hos krigaren, vilket är helt naturligt, men ändock svårt att svara på alla.
 
 
 
Känns som att man får vända sig långt bort för att få svar på allt.
 
 
Det har varit väldigt lugnt här den senaste veckan då det går vattkoppor nu och krigaren har inte haft det. Alltså har vi fått bli hemma och försöka få dagarna att gå, och ibland känns det fruktansvärt instängt. Min räddning har varit promenaderna med Zacco, någon gång har krigaren orkat med, men mestadels har han för ont för protesen.
 
 
Igår smet jag ned till det stora blå alldeles ensam, hur ljuvligt som helst.
 
 
Kan undra när denna båtkärra användes senast :)
 
 
 
 
Jag hade en kråka som följde mig hela tiden.
 
 
Funderade på om denna vackra skulle hinna slå ut, men frosten inatt tog nog den.
 
 
 
Smultronen här hemma är inte riktigt på det klara med årstiden heller. Kan det bli smultron till jul :)
 
 
 
Jag dyker upp här när man minst anar det igen, tills dess, ha det riktigt bra och var rädd om dig!!!
 
Till slut: Have the heart of a lion, the skin of a rhino and the soul of an angel!
 
Kramen
Pia

Kommentarer :

#1: Kerstin Johansson

Önskar er verkligen lycka till med operation och allt. Det kommer säkert att bli bra och hälsa honom att han mest troligt kommer att slippa dessa operationer när han blir stor. Jag hade det likadant när jag var i den åldern.Kram till er.

Svar: Tack! Kramen
Bjaeren

skriven
#2: Gith

Lycka till nu och ni vet att jag tänker på er😘

Svar: Puss och Kram <3
Bjaeren

skriven
#3: Judith

Ska tänka på er. Beundrar dig Pia som alltid försöker hitta det positiva mitt i allt. Fantastiska bilder tar du också.
Kramar om och hoppas på det bäst för Krigaren och för dig Krigarmamma

Svar: Tack vännen <3Kramen <3
Bjaeren

skriven
#4: Anonym

Styrkekramar från oss på Bjären 6 . Det här fixar du Linus? 💖

Svar: Tack! Kramen ❤❤
Bjaeren

skriven
#5: Anonym

Vilken tuff tid du har, du är fantastisk som orkar och upptill skriva så positivt och ta så vackra bilder i naturen. Kramar och lycka till! Marie T

Svar: Tack!Kramen ❤
Bjaeren

skriven
#6: Kenneth

Ett tag sen jag tittade in men önskar er lycka till med operationen.
Och som sig brukar har du lagt ut fantastiska bilder :)

Svar: Tack 🦋
Bjaeren

skriven
#7: Birgitta

Lycka till och hoppas att allt kommer att ordna sig💕

Svar:
Bjaeren

skriven
#8: Floweroffame

Hoppas allt går bra med operationen.håller tummarna att det går snabbt och att ni snart är på andra sodan operationen. Styrkekramar Pernilla

Svar:
Bjaeren

skriven
#9: Bosse Lidén

Hoppas läget är bättre och att ni kan få en lugnare december.
Det önskar jag er av hela mitt hjärta. <3
Underbara foton som vanligt. Vilken tur havet finns nära oss.
Kramen Bosse

skriven
#10: Bosse Lidén

Jag noterar under min bloggpromenad att denna fina blogg som jag njutit av så många gånger ligger i "vila".
Kram på dig.

Svar: Hej Bosse!Ja den får vara lite vilande tills jag fått laddat batteriet lite bättre!
Tack för dina fina ord.
Kramen
Bjaeren

skriven

Kommentera inlägget här :