Upp igen.

Så var denna helgen över. I början av helgen var jag helt säker på att jag skulle lägga mig i världens förkylning, att det inte bara var slutkört batteri. Men senare på lördagen så kände jag att det var nog inte så, visst jag var inte i någon toppform men kände ändå att krafterna drog igång igen.
 
 
Så idag har jag fått kört alla fönster färdiga invändigt och swishat de gardiner jag hade kvar. Så jäkla gött när man är klar. Jag fick också fixat till fröhållarna till fåglarna. Jag slängde de gamla i våras och köpte nya för ett tag sedan till dem. Det blev kanonbra, hoppas de också tycker det ;)
 
 
Jag och Zacco gick och mötte solen imorse, och vilken morgon.
 
 
Jag älskar älvornas dans över vattnet tillsammans med solens första strålar. Det skapar magi.
 
 
När man står där och bara blir helt betagen så känner man en enorm tacksamhet över var man bor. Att jag har ett hem, en familj och har möjligheten att gå ut och ta in allt detta vackra.
 
 
Naturen bjuder verkligen på massor av färg nu, hela spektrat är utstrött.
 
 
 
Visst är det tufft just nu, det kan jag inte sticka under stol med, men vi är rätt tuffa också så vi fixar det här med. Jag hade bara velat flytta, jag trivs inte i ovisshetens land, jag trivs bättre där jag vet vad jag ska förhålla mig till, hur jäkla illa det än är. Men just nu så får vi bo kvar där, och då får man göra det så bra man kan, och jag tycker vi lyckas rätt bra.
 
 
Krigaren lever i sitt land, spellandet. Där kan han vara online med sina kompisar när han orkar. Det är så lätt att bara säga att man inte kan spela längre så är man själv och kan bara vara. Just nu det perfekta sättet för honom. I det landet så är han jämställd med de andra, där spelar det ingen roll att han inte kan springa, hoppa eller bara gå. 
 
 
Det kanske är att ha en skyddsgardin för hur det är, men ibland måste man få stänga in sig lite. Att slippa ta in allt och hantera det. Så länge man inte flyr i alla lägen så tycker jag det är helt okej.
 
 
Själv har jag känt mig lite som bilden, tilltufsad men inte tillplattad. Som står upp även när det blåser och försöker så gott det går att parera de vindbyar som är lite hårdare. 
 
 
Ikväll stack jag ner en snabb sväng till havet, det otroligt vackra blå.
 
 
Men det var något i min ögonvrå som jag reagerade på. En färg som stack ut. Röda rosor. Någon som saknar nån som inte finns här på jorden längre. Det kändes nästan som att göra intrång att gå förbi, och än mer att ta en bild. Men det var så vackert, så stilla, så mycket ord som rymdes i buketten. Plötsligt kände jag hur det knöt sig i magen och tårarna steg i ögonen på mig. Kan inte förklara varför, men vi har ju alla någon som vi saknar att få ha kvar här på jorden <3 
 
 
Så kände jag doften av rosenbuskarna. De blommade för fullt, brydde sig inte om att det är oktober, utan spred sin doft och prydde buskarna med sin skönhet. 
 
 
Imorgon är det nya tag, jag ska jaga medicinavd och höra när vi får komma upp. För om man bara väntar, ja då får man just bara vänta. Och vänta det har vi gjort tillräckligt nu.
 
 
Kom på att jag måste visa en riktig fining som fick följa med mig hem från Älvornas rike, Lurvas. Man är aldrig för gammal för ett mjukisdjur, i synnerhet en sådan här goding från Buskowskis. Krigaren tyckte först att jag var knäpp, ja det tycker han iofs rätt ofta, men knäppare än vanligt, tills han kände på den och konstaterade att den var helt underbar. Så nu får han vara med och fylla ut min säng tillsammans med de andra djuren :)
 
 
Det blev ett inslag i moll känner jag, men inom mig så sjuder krafterna igen. Det känns fantastiskt. Jag har en helt underbar vecka framför mig, det ser jag framemot.
 
Önskar er en fortsatt fin söndagskväll! Var rädda om er <3 

Till sist: Everybody wants happiness, nobody wants pain. But you can´t have a rainbow without
a little rain!
 
Kramen 
Pia

Kommentarer :

#1: Linda

Skönt att få skriva av sig lite. Härliga bilder.. och trots mörkret finns där en förhoppning och en aning om ljus. Håller tummarna. Kram.

Svar: Kram <3
Bjaeren

skriven

Kommentera inlägget här :