Sommar sommar sommar....

Visst låter det underbart. Och där är vi nu, mitt i sommaren.
Första veckan på sommarlovet har startat och det är helt fantastiskt.
 
 
Det känns som en lång raksträcka, med sol och bad och ja, vad man nu gillar att göra.
 
Krigaren tyckte det var superskönt, precis som de flesta att gå på ledigheten. Han behöver verkligen all uppladdning han kan få. Och vi ser fram emot en sommar där vi kan vara ute och göra vad vi vill, utan några restriktioner från sjukhuset.
 
 
Ja, det dröjde ju ett litet tag innan jag var tillbaka här ändå, men det har sina förklaringar. Det har varit lite annat i livet som kommit emellan. Lite många bollar i luften om vi säger så.
Jag har suttit och strukturerat upp alla dokument från min utbildning för att göra min grej av det. Att känna att det är jag som står bakom hur jag lägger upp min coachning. Det har varit lite kvar att arbeta med för min egen del också, det där konstanta arbetet med förändring, att hela tiden bli en bättre version av mig själv.
 
 
Vissa dagar känner man sig som dahlian på bilden, stolt och vacker...
 
 
... andra som något katten släpat in....
 
 
... och vissa som ja, lite tilltufsad men helt okej ;) 
Upptill det har jag ju mitt vanliga jobb också. Sedan har jag börjat på min planering för att komma igång med min bok. Sedan har min mor fått en stygg bakterie i ögat efter en injektion för gulafläcken sjukan. Den har gjort att hon blev blind på det ögat, det andra ögat är redan behandlat och där har hon inte mycket syn kvar, ett litet fält. Så det blev ett par resor ner till Lund och nu kontrolleras hon i Halmstad, inte lika långt att åka. Det går åt rätt håll men det kommer att ta tid.
 
 
Det är i sådana situationer man åter påminns om hur skört livet är, hur lätt vi tar för givet att vi kan göra allt, nu men även imorgon. Att det alltid finns ett sedan, men det kanske är ett annorlunda sedan, eller inte alls. Hur viktigt det är att vara här och nu, att se vad man har och värdesätta det. Att leva ditt liv och inte någon annans. Att gå din väg och bara din.
 
 
Så just nu så vilar jag i den tanken, vad vill jag, vad känner jag, vart ska jag. Viktigt att stanna upp och ta sig en liten funderare på stubben.
 
 
Jag har också bestämt mig för att minska på mina prylar, saker som inte fyller någon funktion längre kan få en annan ägare eller åka till återvinningen. Mina prylar får inte äga mig!
 
 
Jag njuter av de vackra orkidéerna på utmed vägen på mina promenader med pälsbollen.
 
 
Han njuter på sitt sätt <3
 
 
Önskar er den bästa av midsomrar!!!!
 
Till sist: Every day is a new beginning. Take a deep breath, smile and start again!
 
Kramar till er alla <3 

Kommentarer :

#1: floweroffame

Tittar in och hoppas ni har det bra. Ser att du också haft en paus. Ibland är det så. Livet kommer emellan. Härliga bilder som alltid. Ha en härlig dag Kram Pernilla

skriven
#2: Bosse Lidén

Jag tog en chansning som gick hem - även om den tog tid. Det fanns ett blogginlägg från en av mina favoritbloggar från när jag började min "karriär" på Blogglandia.
Som vanligt blir jag bortskämd med proffsiga foton och tänkvärda ord. Led med din mor. Undrar såklart hur hon har det nu. Hoppas du fick en bra sommar och hösten inte är fylld av problem. Du är ju en fighter av rang men behöver givetvis få in energi också. Det är du mer än väl värd.
Kram

Svar: Hej du :) Härligt att du tittade förbi. Ja, jag är lite dålig på att uppdatera här nu, men vem vet snart kanske det sker igen.
Ha det gott!
Kramen
Bjaeren

skriven

Kommentera inlägget här :