Lite funderingar

Sista lördagen i september månad, vad hände där egentligen. Nu borde jag ju tycka att varenda urverk har sirap i sig eftersom vi går här hemma och travar tillsammans, och visst, vissa dagar är lite segare än andra men överlag så går tiden alldeles för fort. 
 
 
Det blåser friska vindar här på bästkusten ikväll igen, jag som putsade alla fönster imorse.... Men vad gör väl det, just nu är de rena iaf.
Försöker fånga allt det vackra ute nu när dagarna blir mörkare och det mesta vissnar ner.
 
 
Tänkte bara dela en liten diskussion vid vårt middagsbord här ikväll. De som satt vid bordet var jag och krigaren :) 
Ni behöver lite bakgrund först för att förstå det hela. Sedan förra sommaren då jag blev singel igen så vaktar krigaren på alla män som kommer i min närhet, ja kanske inte alla då, men de han inte känner. Han tycker inte att jag behöver någon ny, som han säger, jag har ju redan tre killar och är jag extra sugen på att kramas så har jag ju Zacco, Kajsa och Simba, problemet löst.
 
 
Och visst, alla, både mina tvåbenta och fyrbenta är underbara, men det där med tvåsamhet är en lite annan ekvation, får ta en repitition på den lektionen en annan gång med honom. 
 
Så, då är ni med. Plötsligt frågar krigaren mig, är the Rock singel? Och hoppla, glömde den informationen. The Rock som egentligen heter Dwayne Johnson är väldigt mycket man om man säger så.
 
 
Jag säger med en glimt i ögat, hur tänkte du nu? Skulle det vara en presumtiv ny man till mig menar du. Svaret jag fick: Är du klok eller, han bor ju inte här i närheten. Men är han singel frågade han igen. Jag har inte en aning svara jag. Varför undrar du då? Jo han kysste ju den där tjejen i Jumanji 2, vad säger hans fru om det? Ja du, det var en klurig fråga. Han är ju skådespelare och då är det en del av hans jobb. Känns ändå konstigt tyckte krigaren, att man kysser någon man inte är kär i. Ja, den är ju inte helt enkel, men det är ju inte därför de kysser varandra, de spelar ju roller i filmen som är kära. 
 
 
Ja allt är inte lätt att förklara, men jag trodde ju helt ärligt att han hade andra funderingar med sin fråga :D  När jag spann vidare på det så sa han: Du behöver ju ingen ny man mamma, du klarar ju allt själv. Hur tänkte du nu fråga jag. Ja, idag har du tvättat bilen, klippt gräset, kört in ved, kört med grästrimmern osv, du behöver ju ingen som hjälper dig... Det var den där lektionen med tvåsamhet, tror det får bli rätt snart vi kör en repris på den ;)
 
 
Sedan var den diskussionen över tyckte han, han vill inte dela mig med någon annan iaf ;) 
 
Nu sitter jag här i min fåtölj och det sprakar i kaminen, krigaren tjoar som en tok med kompisar som är online och ja, det känns jäkligt gött får jag säga. Det får bli lite tv-häng, och sedan krypa till kojs.
Hoppas ni har en riktigt jäkla härlig lördag!
 
 
När mjukt möter hårt <3 
 
Till sist: Stay strong! Make them wonder how you´re still smiling ;)
 
Kramen till er <3

Kommentera inlägget här :