Idéer.

Det är en skön känsla när krigaren tycker att det känns kanon att gå till skolan. Det blev ju en 
väldigt rörig höst med väldigt lite skola för hans del och min oro var stor att det skulle bli
problem när han började denna terminen. Men allt flyter på bra, han har lite hangups på
saker han är rädd för men de kommer att försvinna tids nog, det är jag säker på.
 
 
Surrade runt bland sommarbilder för att lysa upp de grå dagarna och hittade denna. En nöjd
och glad krigare, och det sköna är att det har jag här hemma nu också. 
 
 
Surrade lite längre bak och hittade ett kort från december 2011. Då hade han inte börjat gå 
med sin protes ännu, men hans glada ögon spelar ändå.
 
Nu har han fått en idé, han var så nyfiken på Superior Kids Race. Ett hinderbanelopp som kommer 
till Göteborg i början av maj. Jag är övertygad om att han har fått det från sina äldre bröder som 
springer Tough Viking. Jag kollade upp om man fick delta om man hade bonusfot, och de blev eld
och lågor. De bjuder på anmälningsavgiften och vill göra ett reportage om honom tillsammans med
Gladiatorerna och de andra Superhjältarna som är med i loppet. Ja, nu har han bestämt sig, det 
ska bli hans mål med träningen säger han. Han ska springa med Mikael, för det känns tryggast om
det skulle vara något.
 
 
Dessa tokarna är hans idoler så de lär få vara med och peppa honom också ;) 
 
 
Igår var vi inne och ställde in bonusfoten så gången blev bättre.
 
 
Det är drygt att sitta och vänta och då är plattan fantastisk att ha med sig. Vi träffade en ny ortingenjör
också, Lisa, som ska vara standin för Bosse om det behövs. Hon var helt säker på att hon träffat krigaren
innan, i Jönköping för tre år sedan ;) Hon minns en liten kille med massor av spring i benen.
Hon tipsade oss om Wii Fit, med balansplattan. Den ligger här och skräpar och har gjort i många
år, så den fick vi fram igår och dammat av. Det är en massa olika övningar och balansspel på
den och krigaren tyckte det var superkul.
 
 
På vägen hem åkte vi förbi havet. Det såg kallt och grått ut, inte inbjudande alls.
 
 
Dessa höll till på klippan jämte oss. En gammal man stod och matade dem.
 
 
Han gillade att titta på skådespelet som blev när de skulle dela på brödet.
 
 
 
Det stora blå, var snarare det stora grå och låg nästan spegelblankt, bara några små krusningar.
 
 
När vi kom hem tog vi en sväng med Zacco. Motvilligt tar han kryckan bak och fram när vi är ute och 
går. Det är ett tips från Git och det blir som att använda en käpp istället för krycka.
Sedan tränade han som en liten tok med Wii Fit och sedan var han helt slut i kroppen.
 
 
Då hittade jag honom uppkrupen i fåtöljen i sitt rum spanandes på klipp från Superior Kids :)
 
 
Idag har varit långdag för honom i skolan och det har gått kanon. Själv har jag fått undan ännu
mer surdegar som legat och väntat. Magen är vad den är, men jag tar det lugnt. Det enda jag inte
riktigt kan förlika mig med är kroppen i övrigt, den blir vidrig på vintern. Artriten knyter sig i varje
led och enda räddningen är mina promenader, för jag har märkt en väldig skillnad på om jag bara
landar på rumpan i soffan och tycker synd om mig, istället för att ge mig ut och gå. Det var det 
gnället, vidare i världen för det gör ingen människa lycklig.
 
 
När jag lämnat krigaren i skolan så gick jag och Zacco ut och hälsade solen välkommen. 
 
 
 
Tacksamhet för att få vara med om detta vackra. Att känna den krispiga luften, se änderna som 
flyger mot havet, det är lycka. 
 
 
Allt detta tillsammans med denne fine pälsboll.
 
 
 
Njuta av en skön men uppfriskande sväng vid lunch där kung Bore var med i vindarna. Som ni ser 
så är det dåligt med snö här nu. Fläckvis finns den kvar...
 
 
... och på de fläckarna vilar Zacco majestätiskt :) Han njuter i fulla drag av att ligga ute i snön när jag
sitter inne och jobbar.
 
 
 
Vill ge er en underbar solros att ta med er i den mörka årstiden.
 
Imorgon är det simskola som gäller för krigaren. Han har varit så orolig för hur det ska funka när han
inte har någon badprotes ännu, men jag har försäkrat honom om att det kommer gå alldeles lysande,
det som allting annat. En krigare blir ingen riktig krigare om allt är enkelt, en krigare blir bara en riktig
krigare om man vågar möta sina rädslor och klara av svårigheterna på vägen. De orden tror jag han 
kan utantill vid det här laget, jag har sagt dem en gång eller kanske två ;)
 
Önskar er en fin fortsättning på veckan!
 
Till sist: Courage is nothing more than taking one step more than you think you can!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Pernilla

Så härligt att läsa att mål är uppsatta igen. Att han kämpar på med full framfart och att du står bakom och ler. Du ler i alla fall genom orden igen. Så härligt att läsa. Magen ordnar snart till sig. Halv Januari är snart förbrukad och om 6 veckor är våren nära. 6 veckor är en kort tid att träna sig inför en stor utmaning. När våren är nära mår du säkert mycket, mycket bättre igen. Jag önskar i alla fall det och du, allt löser sig alltid. Man ska bara jobba sig igenom en del innan. Lilla H är nu skriven hos oss och vi ska bli familjehem för henne. Känns skönt och tryggt för henne. Hurra, hurra!
/P

skriven
#2: Floweroffame

Vad kul att krigaren ska vara med i racet. Häftigt att de blev så glada att han ville vara med. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#3: Linda / CandyGirl

Vilket härligt positivt inlägg. Det blev man ju glad av. Toppen med ett mål med träningen också. ..

skriven
#4: Hannis

Den coola krigaren alltså!
Han kommer att fixa det loppet galant!

Det där med att vända på kryckan ska jag prova.
Går med krycka som stöd ibland när ena knät krånglar,
har aldrig ens tänkt tanken på att den går att vända...

Kramen från ett vitt och väldigt kallt Uppsala

skriven
#5: Susanne

Tough Viking, jisses!! :)
Alltid roligare att träna med ett mål i sikte och vad roligt att det blev så otroligt.
Så kul att det möttes med en så entusiasm! :)

Kramar
Susanne

skriven
#6: Suz

Så härligt att läsa att så mycket går framåt och att saker och ting fungerar, ni får träffa härliga och positiva människor som tips och så ett sådant tufft mål för krigaren. Vilken inspirationskälla ni måste vara för andra i liknande situationer! Och för oss andra också för den delen, som kanske lätt gnäller för ingenting. Heja er!

Tack för alla dina fina kommentarer hos mig, de värmer så ska du veta! Roligt att du gillade mina anteckningsböcker, de hade jag till salu i min lilla webshop:) Det finns en av den vita kvar om du är intresserad, 139:-. Papper av stenmaterial (restprodukt vid betongbyggen, smart idé) som är så härligt att skriva på. Hör av dig på min mail som finns på bloggen om du vill.

Ha en fortsatt fin vecka!
Kramar
Suz

skriven
#7: Ama de casa

Vilken rolig idé och härlig morot för träningen! :-)

skriven

Kommentera inlägget här :