Nu tar vi helg.

Såhär fredagen innan advent så har vi börjat pynta runt lite. En fredag som jag först tänkte 
skulle bli sådär go och lugn, att få betat av allt i det tempot som jag ville.
Nu blev den ju inte riktigt så. 
 
Ja ni som har undrat om det där mötet så var jag på det och taktikten min storsys<3 föreslog
funkade kanon. Ett mycket meningslöst möte där inget blev sagt egentligen. Jag var dock
väldigt stolt över mig själv över att jag kunde hålla mig iskall och inte gå emot. Dock var denne
där ledaren som satt där rätt bestämde på att det var fokus på hur situationen skulle lösas
för krigaren, vilket var väldigt skönt. 
 
När jag handlat och ramlat hem så var jag slut. Trött in till benen. Mycket som kokade men 
inte hade kommit ut, men det löste sig på bästa sätt med mina älskade systrar, mina ventiler <3
 
Fick ett meddelande på kvällen om att kransbindningen vi skulle gått på dagen efter blev
inställd då det var för få anmälda det gjorde mig mycket besviken men så är det ibland.
Det blev en härlig kväll hos lillsys istället med massor av tjöt och skratt. Kransen köpte jag
istället ;)
 
 
 Så igår var jag och krigaren på habiliteringen. Ett möte som blev fantastiskt bra. De måste ha fått
tillsägelse eller nåt efter vad som varit för nu var det helt andra tongångar där. Jag fick även lite 
info angående ramper och vad som gäller. Alltid bra med mer kött på benen.
 
När gubben kommit hem åkte jag upp till skolan för att kolla rampen, eller ramperna rättare sagt.
De har gjort den som ett U, med ett vilplan emellan. Då gick luften ur mig. Rampen var "klar" allt
var städat och iordning gjort där. Men de som hade satt upp den hade vare sig någon kunskap
i hur man räknar ut lutningen eller någon tumstock med sig. Eller så var det kanske så att de hade
en viss mängd material och gjorde det bästa av vad de hade.... Vilplanet vid dörren hade blivit 
bra, rejäla mått och dörrknappen på det raka planet, men sedan hände något, den första rampen
lutade knappt ned till vilplanet och det är ju underbart om det kan vara så slätt. Så tittade man
på vilplanet, där ville det till att hålla tungan rätt i mun för så smalt de hade gjort det så klarade 
man inte att bara ta svängen, nej det skulle krävas en del backande och trixande för att komma 
till nästa ramp. Där började Balder, de bara släppte all lutning på den sista delen och tjosan
sedan var man nere.......
 
 
Ja, vad säger man till krigaren när han frågade imorse om rampen var klar. Det är ju lika bra att 
vara ärlig. Tala om att rampen inte är helt rätt, att de får göra om en del på den. Då tittade han 
på mig och sa, jag åker inte till skolan innan den är bra mamma, det är ju hur enkelt som helst
sa han, gör om och gör rätt :) Haha denne goding.
 
 
Jag fick därför dra igång en telefonterror idag där jag faktiskt fick tag på nästan alla jag behövde 
ha tag på. Jag fick mycket skit av fastighetsförvaltaren, som jag dessutom aldrig pratat med innan.
Hon tyckte att jag bara så felen och inte var tillräckligt tacksam.... känns igen det där. Denna där 
ville även ha numret till dem som rådgett mig och arbetsterapeuten för hon skulle minsann få 
komma ut och förklara vad hon menade. Hon fick numret men ringde aldrig till henne. Jag nådde
en politiker på BUN och fick fart på honom, jag ska prata med en annan imorgon. 
 
Det hela avslutades med ett mail från rektorn där hon tackade för att jag var så noggrann..... 
jo eller hur. Det visade sig att rampen var helt felaktig, jaså! Firman ska bygga om den i helgen
enligt standardmåtten. Då hälsade jag henne att det skulle vara enligt Bygg i Kapp som är rikt-
linjer för anpassningar för bättre tillgänglighet, jag bifogade även det jag hade tagit reda på så
hon kunde läsa själv. Sedan tog jag helg. 
Tack alla ni som i någon väg har peppat och stöttat mig igenom detta, utan er hjälp hade det 
inte gått <3 Tack även till dig som tittar in här och läser och gör ett avtryck på ett eller annat
vis, ni är minst lika viktiga <3
 
 
För dessa tre skulle jag göra vad som helst <3 <3 <3
 
Så nu sitter vi här och myser. Krigaren hade lite att göra på sitt minecraft, Nikke har kommit hem
men skjutsat iväg gubben på aw och snart blir det Idol här. Något av det bästa krigaren vet. Vi ska
även prova vår julkaka, eller rättare sagt en typ av chokladfudge som jag gör varje år vid denna 
tiden och fram till jul, det blev även en plåt sådana där Onödigheter som de heter, men de är allt
annat än onödiga ;) 
Vi har fuskat och tänt vår ljusstakar och stjärnor och huset andas lugn och adventsfrid. Och så 
ska det få vara hela helgen.
 
 
Själv har jag suttit och gått igenom året bilder, puh, för vår familjealmanacka. Det är ett antal tusen
som man får ögna igenom och det tar sin lilla tid.
 
Önskar er den finaste av adventshelger!!!
 
Till sist: The devil doesn´t know what to do with somebody who just wont give up!
 
Kramar 

Kommentarer :

#1: Gith

🐾🐾🐾Avtryck från mig😘Kämpa på goding👍

Svar: Tack sötnöt 😘😘😍
Bjaeren

skriven
#2: Floweroffame

Håller med att man gör vad som helst för sina barn. Om inte vi gör det vem gör det då. Tycker du är stark som kämpar på som du gör. Hoppas det fixar sig nu med rampen så krigaren kan vara lugn när han ska till skolan. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#3: Pernilla

Hur ska jag kunna ge dej en styrkekram så du får energi till att komma ända in i mål?
Kämpa på!
/P

skriven
#4: Hannis

Jag tänkte på er i fredags då dom byggde metallramp vid mitt grannhus. En granne har varit med i en olycka och behöver ha rullstol.
Rampen var ditsatt på typ en halvtimma och fungerade direkt för min granne.
Då tänkte jag på hur enkelt det var att fixa det.
Och hur dom lade ner tid på att se till att det funkade.
Så ska det vara för alla! Oavsett vart man bor, om man är vuxen eller barn.

Från oss här kommer så jäkla mycket kraft så det bara säger tjong! Ni strider för något som borde vara självklart.
Jag förstår att det tar på krafterna, men jag vet att du kommer att ro det i hamn.
Stor kram Hannis

skriven

Kommentera inlägget här :