Här och nu.

Först och främst, Tack för alla era fina ord <3  Jag vill ge tillbaka lika mycket till er som är 
här inne och läser <3
 
Helgen blåste iväg i en väldig fart, på flera sätt. Freja, som denna stormen döptes till, var 
inte så hård som de hade förvarnat om, inte här i vår del av världen iaf. Några takpannor
vandrade på vårt tak, ett träd la sig över vårt stängsel, och ja lite annat smått och gott och
det tyckte jag var rätt lugnt.
 
 
Igår var det fars dag som alla vet, trots det så hade vi bokat ljusstöpning den dagen. Ja visst 
tycker jag att man ska fira denna dag, men man kan göra det på det sättet som funkar för 
var och en. Gubben blev uppvaktad av grabbarna, jag gick ned en sväng till min far och pratade
lite med honom. Sedan stack jag strax innan lunch, jag tog en sväng förbi det stora blå.
 
 
Där var många som firade där, de var extra glada för de rejäla vindarna.
 
 
 
Detta underbara frasande ljud från ett upproriskt hav. 
 
Det är egentligen rätt märkligt, att man blir lugn av något som är så oroligt. Men jag känner inte 
det så, mer fascinerad av krafterna det har.
 
 
 
Ja man kunde verkligen inte förstå att det var äkta skitväder på natten när dagen ser ut såhär.
 
 
Så fylld med havets energier hämtade jag upp Ida och Lina och körde vidare till Gällared. 
Vi var ett gäng på sju som hade bokat eftermiddagen hos Gunnel på Gällareds ljusverkstan.
 
 
Ett helt makalöst mysigt ställe. Vi hade en underbar eftermiddag som övergick i kväll tillsammans.
Jag var lite skeptisk först, det ska jag erkänna, men vilket lugn, ja det var rent meditativt skulle jag
vilja säga. Man skapade och fixade, doppade och snattrade, fikade och bara var, helt fantastiskt,
och precis vad jag behövde. Att vara här och nu, det är den rätta medicinen!
 
 
Detta var något vi alla var rörande överens om, vi kommer tillbaka :)
 
 
Har du vägarna förbi Gällared så titta in till Gunnel, det är mer än värt ett besök. Hon har massor
av fina saker, inte bara ljus, men väldigt fina sådana också, och det är äkta stearin allt baseras på.
 
 
Detta är lite av vad jag fick producerat under eftermiddagen, lite fler vågiga ljus och även helt 
vanliga raka sådana. Adventsljusstaken är färdig, skall bara pyntas till lite på ett fat, det får ni
se när advent närmar sig.
 
Idag har krigaren varit själv i skolan på förmiddagen. En seger när han strålar som en sol när 
jag kommer till skolan. Han var så orolig för hur det skulle funka, men när han väl övervann 
sin rädsla så gick det kanon, det visste jag ju redan att det skulle göra.
 
 
Solen gjorde en dramatisk entré idag. Det var ett nästan grönt ljus först, ren magi.
 
 
Så när jag lämnat krigaren i skolan stack jag snabbt till stan för att lämna tillbaka det trasiga ampisstödet.
Det gick av förra veckan och i fredags hade de fixat ett nytt. Jag bara hämtade det då och fixade det 
själv här hemma istället för att meka med att åka in med krigaren, han var inte riktigt sugen om man 
säger så. Nu har vi bokat in en ny tid för utprovning av en ny arbetsstol och en ny rullstol, ja ni läste
rätt. Ja nya är kanske att ta i, nya för krigaren kanske, men att han skulle få något han önskat, som
en svart rullstol, ja det kan man väl bara drömma om. Men man får ju börja i tid då det tar ett halvår
innan prylarna dyker upp.....
 
 
Innan jag hämtade honom i skolan så blev det återigen en dos av hav. Imorgon får nog Zacco 
följa med, om det inte är överfallsväder.
 
Till sist: Soon, when your life is going great, you´ll look back on today and be thankful that you
didn´t give up!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Så roligt med ljusstöpning. Det gjorde jag när jag var tonåring. Hade varit skoj att testa igen. Dina bilder inspirerar. Så fina ljus. Så skönt att det gick bra i skolan för krigaren. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#2: Susanne

Så mysigt ni verkar ha haft, det skulle jag också vilja prova på framöver <3

Här tog Freja med sig växthuset (dålig stil, det lär ju inte hon ha någon nytta av ;) ).

Kramar
Susanne

skriven
#3: Pernilla

Men vilken fantastisk dag med alla ljus. Helt fantastiska. Hag massor av stumpar och stearin och brukar gjuta i mjölkförpackningar. Nu blev jag rejält sugen på det.
/P

skriven

Kommentera inlägget här :