Uppdämd energi.

Nu känner jag att jag kan slappna av lite mer med pluggandet, jag har kört på rätt rejält ett tag
för att ligga en hel del före. För jag vet att nästa vecka när det är student så blir det inte så 
många timmar till plugg för min del, och nu ligger jag två veckor före schemat vilket är helt 
underbart!
 
Redan imorgon kommer jag att skolka då jag åker iväg på en s.k. kulturresa ;) Vi åker ner
till Tyskland och handlar lite smått och gott inför studenten och sommaren. Det blir en 
härlig dag med ett gott gäng.
 
 
Igår så hade vi underbart väder. Såhär ser det ut när jag väntar på bussen som krigaren kommer 
hem med.
 
 
Där fanns även denna vackra rohdodenron.
 
 
Eftermiddagen tillbringades ute och såhär ser det ut här hos oss. Ja det är Zaccos lilla rumpa som
syns mellan stenarna ;)
 
 
Ja som ni förstår så är det full gas igen som gäller för krigaren. Jisses vad mycket uppdämd energi
han ligger inne med. Då är studsmattan perfekt.
 
 
Och så dessa syrener, underbara både till utseende och doft!
 
 
 Krigaren <3
 
 
Det blev inte den bästa bilden från soffan igår, men himlen brann verkligen. Får fundera på att snacka
med de som har marken på andra sidan om de har lust att ta ner lite träd :D
 
Idag var det dags för utflyktsdag till Munkagårdsskolan för krigarens klass. Jag var med förra året
och han tyckte att jag skulle vara med i år också. Men jag peppade honom till att klara sig själv, jag 
är ju inte längre bort än ett samtal och 5 minuter med bilen. Vädret visade sig väl inte från sin 
bästa sida men jag hoppas att skurarna inte har gått över dem.
 
 
När jag skjutsade honom till skolan så såg vi en enorm regnbåge. Ja ni vet ju att det finns en 
magnifik skatt i slutet av den och....
 
 
... där slutar den. Det var bara att ge sig iväg för att leta ;)
 
 
Den var verkligen magnifik men jag slopade det där med skatten, jag är rik som jag är.
 
 
Det blev ett snabbt ärende i stan och efteråt hamnade jag här.
 
 
Känner du till Varberg så ser du var jag hamnade. Djupa dräkt som det heter är platsen, utmed
strandpromenaden.
 
 
Där ser man fästningen där den så stolt ligger och vaktar stan.
 
 
Sedan gick jag in här.... eller kanske inte. Hade nog inte varit så populär då är jag rädd, om inte 
jag följde riktlinjerna, då kanske :) Det är herrarnas nakenbad, men där var inte en enda cykel 
idag.
 
 
 
Vildapeln blommade utmed promenaden.
 
Nu ska jag hämta krigaren i skolan, han ska till frissan och fixa till sig lite inför allt som kommer.
Han ska ju inte gå på sin skolavslutning har han bestämt, jag och han åker till Stockholm då i 
två dagar på Ambassadörsträff för Össur. Han vet hur kungligt han alltid blir behandlad när vi
är med dem så han valde det istället. Denna gång ska vi åka tåg bestämde vi och nu har vi fått
våra biljetter, krigaren är så nöjd.
 
 
Kärleksparkens stig, ett av de vackraste ställena där finns i Varberg!
 
Hoppas ni får en riktigt härlig dag!!

Till sist: Don´t go through life, grow through life!
 
Kramen
Taggar: Barnprotes, amputerad, studsmatta, Eurasier;

Kommentarer :

#1: Helena

Vilken fantastisk son du har! Jag blir glad åt fotot med studsmattan... den säger så mycket!
Jag har ju inte följt dig så länge och blir lite nyfiken vad det är du studerar till. Fin tisdag! Här har vi också snart studentfirande.

skriven
#2: floweroffame

Härligt att du har läst så mycket så du kan pausa lite och njuta av studenttiden. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

skriven
#3: Hannis

Så underbart att ligga före=))

Studsmattebilden...alltså lycka tänker jag!
Som att flyga en stund.
Kram Hannis

skriven
#4: Kenneth

vackra bilder
o rikedom kan räknas på olika sätt :)

skriven
#5: Pernilla

Skönt att ligga lite före. Min tonåring brukar tänka så men just nu hinner hon inte. Snart är det slut på pluggandet och hon behöver det verkligen, vila alltså. Säkert du också?
Vilka underbara bilder. Det är så vackert, vackert, vackert.
/P

skriven
#6: Linda / CandyGirl

åh så somrigt och fint.... blir riktigt lyrisk av alla vackra bilder.

skriven

Kommentera inlägget här :