Söndagskväll med extra twist.

Nu har landat, nästan på hela ryggen, i min fåtölj. Så slår jag upp datorn och tänkte kolla runt en liten
stund, titta in här och ja lite av varje. Då ser jag en kommentar i förra inlägget där det står att jag fått
en utmärkelse. Först trodde jag det var ett skämt, men nej, det var det inte.
När jag gått in och tittat blev jag helt stum och rörd. Jag var utsedd till Veckans bloggare inne hos
Kenneht på Rothvoss. Vill ni gå in och läsa så klicka här!! Tack än en gång!!!

Passar också på att Tacka alla som är här inne och läser ni betyder mycket för mig <3
 
Ja helgen den har varit helt fantastisk. Solen har varit med oss och vi har njutit av allt som spirar
ute.
 
Igår så stack Mikael, Ida, krigaren och jag iväg till Åkulla bokskogar men först tog jag en sväng 
med Zacco. 
 
 
 
Vi hade en så härlig förmiddag i bokskogen. 
 
 
De hittade lite granskog att springa omkring i också.
 
 
Hur tufft det än är så kan man hitta livsgnistan. Det visar denna boken. Splittrad och trasig men
lika grön och vacker som de andra.
 
 
Brorsorna på väg i skogen.
 
 
Krigaren fick ont och då är det ju tur att man har en stark storebror.
 
Sedan stack vi till Öströö fårfarm.
 
 
Ett riktigt smultronställe. Man får fikan i fina korgar och allt är hembakat såväl kakor som frallor.
Allt kött kommer från deras egen gård med gotlandsfår och Highland Cattle. 
 
 
Brännvinskällaren kan man hyra för fester och kalas, hur mysigt som helst.
 
När vi frossat en stund och tittat runt så stack jag och krigaren hem medans Mikael och Ida stack
till Gekås.
Hemma igen så fick jag klippt gräsmattorna medans gubben fällde träden som vi hade ut mot 
vägen.
 
 
Såklart har jag plåtat blommorna som slagit ut. Alla har sin egen lilla skönhet.
 
 
Imorse låg dimman kvar när vi tog vår morgonsväng jag och Zacco.
 
 
Jack Frost hade också varit framme och svingat sitt spö. Men vad gjorde väl det när solen sken
från en klarblå himmel.
 
 
Det hade jobbats under natten. Både små....
 
 
... och stora verk. 
 
 
Allt pyntat med miljontals diamanter. Det gnistrade överallt i solen. 
Efter frukost stack jag in och handlade. Glass, yoghurt och kräm, lena mjuka livsmedel för krigaren.
Imorgon är det dags för operation.
 
 
Kloke lille krigaren. Dessa ögon. 
 
Vi har varit ute hela dagen och fixat i rabatterna, planterat och donat. Gjort nya rabatter och ja, varit
ute och grejat. Krigaren har härjat som en liten blå då han insåg att nu tar det nästan fjorton dagar
innan han får vara fysiskt aktiv igen som det så fint heter. 
 
 
Kvällspromenaden bjöd på vårlig skönhet.
 
 
Och vår snyggning har njutit i fulla drag att få ha hela flocken runt sig där han kan ströva som han vill.
 
 
Hoppas ni får en härlig start på veckan!!!
 
Till sist: Love your whole story even if it hasn´t been the perfect fairy tale!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Inger lang

Grattis till utmärkelsen.....
Så fantastiskt vackra bilder....du är jätteduktig..

Kram Inger

skriven
#2: Floweroffame

Så kul att du vann! Grattis! Så härligt du har haft det. Hoppas operationen går bra. Ha det fint Kram Pernilla

skriven
#3: Kenneth

Ja du inga problem, är ju sant det jag skrev så ta åt dig :)
Ser att du inte legat på latsidan under helgen fantastisk bilder som vanligt

skriven
#4: Pernilla

Så härliga bilder! Förlåt att jag tjatar men, jag måste ju få säga det igen och igen.
Grattis till ögonlysningen! Underbart ju!
Vi befann oss i Västerås i söndags och solen lyster faktiskt på oss där. Men det var långt från kortbyxeväder.
/P

skriven
#5: Jessica Högberg

Otroligt vackra bilder!! Vilka dagar ni haft=)) Får man fråga om krigarens op?? <3

skriven
#6: Pernilla

Jag sa ju aldrig "grattis". Slarver som jag är. Grattis till utmärkelsen. Den är du väl värld.
/P

skriven

Kommentera inlägget här :