Krigföring.

Hela vintern har jag försökt förneka att kroppen inte alls vill vara med. Ja inte att jag är på väg
in i den berömda väggen utan att själva kroppen inte vill vara med. Jag har ju haft psoriasis
sedan jag var fyra år och ja, efter ca 20 år så går det inåt. Och ja med 40 år så förstår ni ju 
själva. Artriten har satt sig på många ställen och jag vill inte gnälla men just nu känns det 
som om jag och kroppen för ett ständigt krig. Visst jag borde lärt mig vid det här laget att 
det inte hjälper, men en sak är säker, jag blir inte sämre heller.
Nej med lagom dos, typ mina promenader så mår jag bättre, även om det som idag kändes 
som att jag höll på att gå sönder vissa sträckor så är det ändå bättre att röra på sig än att 
sitta still. 
 
 
Krigaren och Nikke körde lite Guitar Hero här i eftermiddag medans jag lagade mat.
 
 
Krigaren fick också igenom att de gamla kycklingarna skulle fram på kaminen :)
 
Eftermiddagsprommen tog jag ihop med Nikke och Zacco. Vi passade på medans solen kämpade
emot en stund. Lite stänk fick vi på oss men det var inget.
 
 
Så fick plötsligt stollarna ett ryck med att kuta iväg och det är vid dessa tillfällen jag så gärna hade
velat springa med, nu kan jag det under sommarsäsongen, när kroppen mår bättre, men nu kan
jag bara glömma det. Jag får istället passa på att fota dem när de ger sig iväg.
 
 
Det var då jag såg dem, en massa stora bulliga moln, typ åskmoln som låg och väntade. 
Och oj vad det började hagla och åska. Så rejält att larmet på båda bilarna som stod ute började
tuta. Krigaren kom inflygandes från garaget där han i godan ro satt och byggde med lego och 
undrade vad som stod på :)
 
 
Nu är världen full av iskulor.
 
 
Plötsligt bidde det natten, varför då då? Jo de stora bulliga molnen mörklade allt, de la sig som
ett täcke över oss.
 
Nu öser regnet ned, men vad gör väl det, jag har tänt i kaminen och sitter laddad för att kolla på
Frölunda ikväll, det kommer hela familjen att göra. Tur för krigaren att det är lov ;)
 
Så nu har jag gnällt ifrån mig, men det hjälper inte så mycket, jag får nog fortsätt krigföringen bara ;)
Skam den som ger sig. 
Fick ett härligt mail från Linda på Össur, Island att de skickar ner 9 st sleevar i svart till krigaren!!!!
Fattar ni hur lycklig man blir <3
 
 
Vill ge er alla en ros, en av mina fina, för att ni tittar in här, det betyder mycket för mig!
 
Kramen
 

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Vilken tråkig sjukdom du har. Jag har värk i mina händer. Fast försöker göra saker i min takt så det inte känns så mycket. Ibland lättare än ibland. Förstår din känsla. Så härligt att ni fick sleevar till krigaren. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#2: Ama de casa

Ajdå... Hoppas att kroppen skärper till sig så att du mår bättre!
Kram

skriven
#3: Ingrid långt bort

påskkram till dig! Artrit är skit, men kan också ge upphov till skratt... Som tex när jag va hos tandläkarn i morse. Som vanligt stelnade jag till medans jag låg i stolen, i morse lite värre än vanligt. Det resulterade i att när tandläkarn, efter avslutad tortyr, skulle höja stolen igen så var jag kvar i mitt stela tillstånd och mer eller mindre gled iväg ur stolen :) Jag tyckte det va kul, den stackars tandläkarna tyckte det va skämmigt att han inte hade mer än en hastighet på stolen.
Tjingeling!
/ingrid

Svar: Haha, jo det kan det också och man måste skratta åt eländet ibland för att det ska kännas lättare :D Hade nästan velat se din glidning där ;)Påskkramar till dig <3
Bjaeren

skriven
#4: Hannis

Värk är inte ett enda dugg kul...
Fy Fabian! Hoppas att det blir mildare snart.

Jädrans, vilka hagel. Det är den nyckfulla tiden nu minst sagt=))
Kramen Hannis

skriven
#5: Linda / CandyGirl

Oj.. åska.. hoppas vi slipper det.. det är visst inge bra om det åskar medan isen ligger kvar, enligt bondepraktikan.

skriven
#6: Pernilla

Hur ska jag hjälpa till att stoppa dej??
Går på högtryck nu också men det är bara tillfälligt. Innan lugnet....eller nåt?
Har inte hunnit få fram en enda kyckling. Vippor i ris finns på bordet men inget annat. Jobbar idag, kastar mig i duschen sen 75 åra kalas. Agilitytävlingar i två dagar, sen är det ingen idé att påskpynta, haha!
Helg blir det en då! Det är så jag får prioritera.
/P

skriven
#7: Choices by Annie

Å det är viktigt det där,, att lyssna på kroppen. Tråkigt men viktigt. Här har jag satt hörlurar på och vägrat lyssna, jag vet att jag får betala priset, Men ibland har man inget val. Ibland måste jag bita ihop och göra saker jag vet ju att de ofta är kortare perioder. Men nu är det april, nu ska jag åter lyssna på kroppen, en kropp som är helt slut men som jag vet snart blir bra igen. Bara jag lyssnar.

Ni verkar ha haft ett härligt påsklov, här börjar vårt påsklov imorgon. Gissa om vi ser fram emot det;)

Fin påsk önskar jag dig och ta hand om dig
Kram
Annie

skriven
#8: LyckligaPraliner

Åh fina du.. som ett elände denna artrit :( Jag har också psoriasis och tänker ofta på vilken tur jag har som inte har artrit.. Ännu kanske jag ska säga. Jag känner flera som har psoriasis och en arbetskamrat har artrit också. Min kompis mamma har i magslemhinnan och det är hemskt. Jag fick det som femåring och under åren har det kommit och gått i omfattning. Har tur ändå, det är mest bara på knän och armbågar och resten av kroppen blir som sandpapper. Jättenoga med att ta hand om mitt skinn måste jag vara. Fotvårdsterapeuten säger att det är därför jag har såna problem med fötterna för det hänger ihop.

Ta hand om dig och gör det du mår bra av. Jag önskar dig varma vindar, mjukt och gott för kroppen.

Kram !♥

skriven

Kommentera inlägget här :