Tjörn Triathlon!

Idag la de ut filmen från Tjörn Triathlon. Att titta på den ger en samma känsla 
som att vara där. En helt underbar tävling med fantastiska människor, både 
i och utanför tävlan. 
Att ha möjligheten att träffa alla dessa triathleter både funktionshindrade och 
icke funktionshindrade är en gåva. Ett sådant energipåslag att man nästan
blir golvad.
Pappa Mu som springer med grabbarna heter egentligen Krille och är en 
brandman som åker ända från Trelleborg bara för att vara "Pappa Mu", 
nästan. Han deltog även i sprintern i år ;) Linus blev väldigt förtjust i honom
den korta stund som de träffades. Vissa funkar det ju så med, de slår an en
ton på något vis, även om det är ett kort möte.
 
Tjörn Triathlon 2014, spana filmen här!
 
Kramar och tack till er alla som är med och skapar denna härliga känsla
i den här tävlingen <3
 
 

Taggar: Össur, Tjörn triathlon, amputerad, barnprotes;

Kommentarer :

#1: Hans

Borde finnas fler Pappa MU

skriven
#2: Linda / CandyGirl

Vilken bra video.. vilka kämpar.. gahh.. det där skulle jag ALDRIG i hela världen fixa. Du deltar inte själv?

skriven
#3: linda/candygirl

Jag springer ofta... men sällan långt. Typ 7-12 km per runda 3 ggr i veckan. Vintertid kortare (typ 5km) men lika ofta. Det längsta jag sprungit är 2,5 mil... och det i somras.

Jag läste om sonens deltagande. Och visst har jag fattat rätt att han spelar fotboll igen- nu eftet olyckan? Häftigt i sånt fall.

skriven
#4: Hannis

Flera pappa Mu känner jag också!
Så ryser jag när jag ser videon. Vilka kämpar liksom!

Det där var en bra start till mitt morgonkaffe=))
Kramen Hannis

skriven
#5: Melody and M.E

Så roligt, jag ska kolla på den direkt!
Önskar dig en fin dag och hoppas du har bättre väder än vad vi har här nere på Sydkusten!
Kram M.E

skriven
#6: Pernilla

Den hör filmen återspeglar verkligen känslan. Så härligt!
/P

skriven

Kommentera inlägget här :