Race Day!!

När vi var färdiga på fredagen så hämtade vi varsin pizza och åkte tillbaka till 
lägenheten. Jag mådde verkligen inget vidare, det rev och kliade i halsen,
huvudet var tungt. Men med en god vän som heter Alvedon så klarar man
det mesta.
Linus var så trimmad att vi nästintill blev tokiga på honom. Han är en sådan
tävlingsmänniska så det är helt otroligt. Han laddar så han knappt är kontakt-
bar när det är något som gäller. Så vi tog fredagskvällen för oss och bara 
slappade.
 
 
 
 
Men det här såg inte lovande ut för lördagen... Vi hade haft kanonväder hela fredagen
och så dyker det är upp mot kvällen.
 
Och mycket riktigt, när vi slår upp våra blå på lördagsmorgonen så faller regnet, inte 
mycket men alldeles tillräckligt.
Då får man bara le och dra igång ändå. Själv kände jag det som allting gick i ultrarapid,
seg som sirap och ja, röten helt enkelt. Men Linus energi smittar av sig så laddade som
få stack vi ner till tävlingsområdet igen.
 
 
Där fick vi till ett härligt gruppfoto på alla Össur kämpar!! Ni är fantastiska och har stulit mitt
hjärta hela högen <3
 
 
Det blev en hel del tälthäng innan starten var. Vi hade full sjå med att få tälten att stå
kvar, har lite idéer till nästa år om hur de ska förankras istället ;) Linus fann nya vänner,
här är han med Jussis son Eetu, de förstod inte ett ord av vad den andre sa, finska mot
svenska, men kunde ändå "prata" med varandra och hade så kul.
 
 
Dags för simstarten och helikopterkameran tog in allt. Våra duktiga triatleter har en perfekt
ramp att ta sig nerför till simningen. Jag är stum av beundran att med ett ben ge sig ut 
i havet och simma 1.900 meter. Hatten av för er! Sedan när simningen är gjord så är det 
en liten nätt cykeltur på 9 mil och därefter löpning på 2,1 mil. Enkelt, eller hur.... ;)
 
 
Under deras tävling så gick Kids race av stapeln med bla annat dessa goa grabbar. Det var 
så roligt att det kom två killar till som också är amputerade och körde racet. Att få träffas
och utbyta erfarenheter är så viktigt, både för barnen och oss föräldrar.
 
 
Så gick även starten där, och gubben hjälpte en annan grabb i år då Linus tyckte att han 
klarade det själv ;)
 
 
Målgången fick jag inte på bild detta året heller.... Får nog tänka om till nästa år ;) Men Lotta
och co, alltså tävlingsledningen för Tjörn Triathlon ville ha grabbarna på film och då fick de 
göra om målgången efter racet, då tillsammans med "Pappa Mu", en underbar kille som 
verkligen gav av sig själv! Och på så sätt så fick ju även jag målgångsbilder ;)
 
 
Linus tog sig ett snack med de flesta ;) En av dem var Johan som jag läst en hel del
om innan, en otroligt positiv människa, precis som alla de amputerade vi träffat genom
Össur.
 
 
Ja, eftersom jag inte var riktigt på tårna i lördags så fick jag inte med alla målgångar på 
våra triathleter men några fångade jag allt.
 
 
 
Linus fick även träffat Carl och Camilla som han tog kort med i våras inför tävlingen. Det 
är så roligt att de både tar sig tid och bryr sig om att komma fram till Linus och prata en
stund.
 
Så var Race Day till ända.
 
Trötta men med ett leende på läpparna åkte vi tillbaka till 
lägenheten och pudrade näsan ;) För på kvällen var det dags för Race Party!!!!
Ja för min egen del så hade jag gjort vad om helst för att krypa ner i sängen, men
det var inte läge då.
 
 
Det var en härlig tillställning. Underbara människor och god mat och dryck. Hela Team Össur,
inklusive Linus fick tilldelat sig var sin bok från Mikael Ljungbergs minnesfond för deras 
otroliga kämpaglöd! Och Peter Linder fick Morotspriset för sin fantastiska förmåga att 
alltid sätta målet lite högre. Grattis ännu en gång :)
 
 
Stolt och trött kille!
 
Ja jag behöver nog inte säga att vi lämnade festen tämligen tidigt och när vi vaknade
på söndagen så öste regnet ned, jag hade rejäl feber, så vi bestämde oss för att 
dra oss hemåt istället för att åka ner och heja på alla i sprinten.
 
Ledorden för Tjörn Triathlon är Race with a smile, och ja det var verkligen vad alla
gjorde! Så även vi som var supportar, vi åkte därifrån med ett enda stort leende.
 
Ett varmt och innerrligt TACK till alla som gör Tjörn Triathlon till vad det är, en 
underbar folkfest med fantastiska människor, både med och utan proteser ;)
 
Kortet är lånat.
 
Denna fantastiska kvinna, Lotta, är drivkraften i Tjörn Triathlon. Och en sak kan jag 
säga att världen vore vackrare och gladare om vi hade fler Lottor <3 <3 <3 Ni är många
fler i ledningen som är otroliga, och ingen ska tala om alla underbara funktionärer!!!!!
 
Ett stort TACK till Össur från oss för denna helgen, ingen nämnd och ingen glömd <3
Ni är makalöst positiva!!
 
 
Vi tog oss en snabb sväng om Rönnäng innan vi åkte hem. Där fanns träden gubben saknade
ute i Skärhamn ;)
 
Idag vaknade jag med 39 grader, ja min vän Alvedon, får hänga med mig idag känns
det som. Kan undra om det är en sådan där manlig förkylning jag har fått ;)
 
 
En liten sväng har det blivit iaf. Annars intar jag gärna soffläge idag ;) Och ja, jag höll alldeles
på att glömma av, jag har blivit antagen till alla tre kurserna!!!! Jippieee :D Jag får ta tag i det 
imorgon, för då är det en ny dag, och jag hoppas att febern har flugit all världens väg då.
 
Till sist: Don´t wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect!
 
Kramen
 
 

Kommentarer :

#1: Bosse Lidén

Vad härligt att få vara med på ett hörn. Tur att du inte smittade mig lika mycket med dina manliga bacilusker, som du gjorde med allt annat positivt. Vilka fighters. Det var du och Alvedon också. Ni skötte er bra. Synd att inte vädret var snällare. Vilka kontakter ni knyter. Kram från tävlingsBosse som inte hade haft en chans. Jag är för dålig på första grenen.

skriven
#2: Melody and M.E

Vilken helg ni haft och vilka kämpar ni!
Förstår att Linus är mångas favoritkille!
Kram M.E

skriven
#3: Anonym

Du är så bra på att skriva. Jag riktigt känner stämningen. Hoppas du snart mår bättre. Tror nog att Mikael också är lite tävlings människa. Ganska laddad i fredags kväll lite tröttare på lördag kväll. Det var verkligen jätte duktiga de också.
Kram helene

Svar: Jo du, jag vet att han också är tävlingsmänniska, men inte lika mycket som Linus. Ja jag hörde att det hade gått kanon för dem!Kramar
Bjaeren

skriven
#4: Camilla

Det blir som en vitaminboost inför hösten med inspiration och glädje. Tycker såå mycket om dej o din man o förstås lille Linus. Krya på dej, vi hörs o vi syns....
Kram

Svar: Ja, visst är det! De känslorna är besvarade goa du, med råge ;) Ni är så härliga, lätta att umgås med och bara vara!Sköt om dig!
Kramar till er alla
Bjaeren

skriven
#5: Pernilla

Jag börjar i slutet och säger Grattis! Så roligt att börja plugga.
Tack för att vi får hänga med på era toliga äventyr. Helt fantastiska att se alla bilder. Hoppas nu att du kryat på dej så du kommer på benen igen.
/P

skriven
#6: bara anna

Vilka härliga bilder! Vilka härliga människor!
Hoppas du mår bättre i dag, många som är förkylda nu.
Vad är det för kul kurser du ska börja på?
Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :