Det tar tid.

Ja, nu har jag fått in datorn. Ni vet den där om inte Muhammed kan komma till berget får berget
komma... osv. Och eftersom de inte släpper ut mig härifrån så fick min kära dator komma in till
mig ett tag. 
Tack alla för era rara kommentarer, meddelanden och sms med krya på dig hälsningar.
Det går ungefär som mormors lilla kråka, fast lite lite bättre. Proverna har så sakta börjat 
vända, men inte tillräckligt snabbt till vad de vill här så nu byts min medicin ut och ja jag får 
stanna här så de ser att det är på rätt väg. 
Jag ska villigt erkänna att jag är inte så jäkla kaxig faktiskt. Kör lite 90-års stuk över det mesta
just nu. Men jag hoppas att det blir en dundermecin de kommer med här i eftermiddag så det
händer något. Det är tydligen inte så bra när crp ligger på 270 säger de....
 
Med datorn kommer ju också alla bilder, ja inte alla mina bilder för jag lägger över dem på en 
backup efterhand. Men det fanns kvar en del sommarminnen så jag bjuder på dem idag :)
 
 
 
 
 
 
 
Man längtar efter godingarna hemma när man ligger här. Linus, Nikke och gubben tittade hit en sväng
igår, men Linus tycker det är jobbigt att se mamma i denna miljön. Han har lite för många hangups 
från sjukhus. Idag tittar Mikael, och kanske Ida förbi med en sallad till mig, maten här är inte en 
kulinarisk upplevelse precis..... Och för att bli bättre så krävs ju mat och sömn, och det ena går ju 
att fixa, men just sömn är ingen enkel ekvation på en sådan här avdelning. Många gamla som mår 
jättedåligt, man lider med dem men det hjälper ju inte min sömn precis...
 
Nej nu får det vara nog för idag. Var rädda om varandra!!
 
Till sist: Det som inte har ihjäl dig, det härdar dig ;)
 
Kramar
 

Kommentarer :

#1: Ida

Jag fick stanna hemma idag, hostan är inte bättre på något sätt alls :( men du, jag håller varenda tumme, tå och övriga fingrar för att du får komma hem snart! Så länge skickar jag tusen host-fria styrkekramar! <3

skriven
#2: Jeanette

Skönt att det börjat vända men fy så tråkigt att behöva ligga inne :( Men det är klart, med ett CRP på 270 så är det inte läge att tjöta sig hem precis ;). Gulligt att få lite riktig mat levererad för den de bjuder på sjukhus är inte mycket att hänga i julgranen.. Hoppas det blir lite bättre med sömnen också vännen <3

Härligt med sommarbilder, värmer gott i vinterkylan :)

Massor med krya-på dig kramar från oss alla <3

skriven
#3: Karin

Usch det verkar vara en enveten infektion du har dragit på dig, hoppas de hittar rätt medicin snart så värdena vänder och du mår bättre. Man behöver vara frisk för att orka ligga på sjukhus... Ta hand om dig Pia!
Kram från Snickarbacken ♡

skriven
#4: Susanne

Hoppas du kommer hem snart så att du får vila upp dig
Många kramar från oss!!! <3

skriven
#5: Melody and M.E

Skönt att du ändå är så pigg så du orkar blogga, så vi får veta hur du har det. Full förståelse för att Linus inte tycker det är så muntert att hälsa på dig där, men håller tummarna för att du snart är hemma igen.
Mat från utsidan är nästan nödvändigt när man ligger på sjukhus. Värst är det när det är fisk, lukten från matvagnen räcker för att man ska tappa matlusten.
Krya på dig vännen!
Styrkekramar M.E

skriven
#6: Bara anna

Skönt att du inte blir hemsläppt för tidigt, bra att de har koll på dig ordentligt tycker jag.

Det där med att sova gott på ett sjukhus, det kan inte vara lätt. Tycker deras sängar är vedervärdiga.

Kram!

skriven
#7: Pernilla

Samtidigt som det är tråkigt att inte få åka hem, är det skönt att de tar allt på allvar. Hoppas nu du piggnar på dej, överallt, så du är hemma snart igen. Kryare på re!

skriven
#8: LyckligaPraliner

Åh men din stackare vad du har råkat ut för! Så hemskt dålig du säkert var när du åkte in igen. Vilken smärta...och feber... Ja ät och sov. Du måste skaffa öronproppar så att du kanske får sova bättre. Du blir snabbt van med propparna. Prova.

Ta hand om dig! Fast, hoppas de tar hand om dig ordentligt nu!

Kramar!

skriven
#9: Ama de casa

Oj vad jobbigt! Hoppas vändningen snabbar upp sig. Nej, man är verkligen inte så morsk när man ligger inne...
Krya på dig och STOOOR kram!

skriven
#10: Bosse Lidén

Sjukhus är på gott och ont. Ibland behöver man vara frisk för att klara av att vara sjuk. Kunde de inte smuggla med "egen säng" också, när de ändå hämtade dit datorn? Ville inte han på fyra ben besöka dig? Bäst är det att få ett eget rum. Biter bara den nya medicinen vänder livet till det bättre för dig snabbt. Hoppas ändå att de behåller dig till allt stabiliserat sig. Kram Bosse

skriven
#11: Pernilla

Hur är det med dej idag? Hoppas du kommit hem eller snart får komma hem?
Kramar
/P

skriven

Kommentera inlägget här :