Å en gång till :)

Hallå där igen!!! Inte nog med att jag gjorde ett superlångt inlägg innan, jag är tillbaka 
igen, redan idag :D
Ja nu har vi käkat och lillen har gått och lagt sig. Medans han och gubben fixade inför
läggdags så tog jag och Nikke en sväng med bilen. Han ska börja övningsköra igen
nu efter vintern, han har inte varit så sugen nu när det varit vinterväglag, men nu 
verkar det som om det lockar igen :) Jag gick ut och mötte honom och Zacco när de
tog en liten sväng, den ene ser jätteglad ut över att se mig men den andre ser 
väldigt besvärad ut, eller vad säger ni :)
 
 
Ja så var det då dax.
 
 
Fin gest, tycker ni inte ;). Nu har han ju en mor som retas rätt rejält med honom så det kan
ju faktiskt hända att jag förtjänade den ;)
 
Medans han fixade och donade så tog jag mig en titt på himlen.
 
 
 
Den var väldigt maffig i vanlig ordning. 
 
Ja så var vi då iväg, nu fuskade vi lite kan man väl säga. Vi behövde tanka, kan undra varför 
inte gubben gör det när han kör hem från jobbet??? :)
Vi bor på landet och snart vi .... ja eftersom vi nu bor på landet så kan ju Nikke köra här själv
fram och tillbaka på grusvägen. Så gjorde Mikael och det var väldigt bra för honom iaf.
 
Så jag intog position jämte Nikke och han körde iväg, vi skulle ju tanka... När vi kom till den
större vägen tog jag över spakarna, eller jag menar ratten. Snabbt och lätt bort till tappen 
och hemåt igen.  Då tog Nikke över ratten och ...
 
 
Skoja bara, det gick hur bra som helst. Så bra att hans lärare, det vill säga jag, hoppade ur
bilen och gick jämte istället och spanade in solen :)
 
 
Hoppsan där kom han ja :)
 
 
Han ser ju fokuserad ut, eller??? 
 
 
Mera solnedgång. Och hoppsan...
 
 
Svart katt, tvi tvi tvi. Nej det är grannens goa katt. Hon älskar hundgodis :)
 
Slutet gott allting gott!!! Garageporten är fortfarande intakt :) Och så även bil och grabb :D
Mig behöver ni inte bekymra er för, jag har alldeles för dålig fantasi för att oroa mig när jag 
sitter jämte ;)
 
Ja så avrundar vi påskaftonen med ett underbart citat från Lejonkungen:
Simba har kommit till Timon och Pumba och tycker allt är jobbigt och besvärligt.
Då säger TImon: När problemen hopar sig omkring dig, DÅ vänder du dem ryggen.
Simba: Så har inte jag lärt mig.
Timon: Då beöver du en ny lärare ;)
 
Kan ju vara så att vi behöver se saker och ting i nytt ljus med jämna mellanrum :)
 
Påskkramar <3
 
 

Kommentarer :

#1: Åse

Vilka bilder du fått till på sol och himmel, lovely . Han en fortsatt härlig påskdag. Kram kram

skriven
#2: Ama de casa

Himlen är verkligen bedårande :-)

skriven

Kommentera inlägget här :