Tiden bara rusar

Om den gör, känns som att vi sitter på x2000 just nu. Det är bara morgon och
sen bidde det kvällen, gonatt.
Nja riktigt  så illa är det kanske inte, men inte långt ifrån.
Gårdagen innehöll ett besök på habiliteringen, mäklarbesök, grävare och Linus
var ledig från dagis. Ja det var kortsammanfattat den dagen.
Gubben var ledig och la dräneringen runt huset. Mäklaren hade bokat visnings-
dagen för allt och alla och den blir nästa söndag... Jaha, dax att släppa
nödbromsen nu då och köra för fullt igen. Herregud, lagården och logen ska
gås igenom och där är huuur mycket skit som helst. Samtidigt som det ska
va så där tipp topp här inne. Och det kan jag säga, av det som syns på korten
på nätet nu, finns inte mycket kvar. Detta är ett levande hem och det syns
också :)
Så på'et igen och börja röja, fy tusan vad skönt det ska bli när alla visningarna
är över, och vi förhoppningsvis kan andas ut vad gäller detta gamla huset iaf.
Ja denna dag har Linus haft sin dagisdag och jag har tillbringat tiden med att gå
till käftis, handla och göra färdigt våra deklarationer och bokslut!!!!! Jiiipppiieee:)
Så jäkla gött alltså. Nu är allt klappat och klart, tom begäran om förtidsåterbet.
Jag har även fått gjort förbeställningen till Puttgarden på torsdag, ett sant nöje.
Men jag kan konstatera att det är tur att vi har en rejäler bil då.
Har även tagit tag i ringa listan, Brunnsborrarn, Vbg Energi och Sår Anki.
Vill ju kolla upp det här med Linus stump. Han har fått ett sår på baksidan om
stumpen, ser nästan ut som ett skavsår. Så nu blir det Götelaborg på måndag.
En liten bild på godingen som inte vill vara med på bild längre <3
Imorgon bär det av till Bosse och där ska Linus göra en ny avgjutning för den
nya bonusfoten. Vi har tagit fram tyget som ska vara på denna gång och det
skulle vara döskallar nu:) Imorgon kommer även delarna till grunden till vårt
nya hus och förhoppningsvis om väder och vind är med oss så sätter de den
torsd-fred.
Nu har jag tagit mig en rejäl Hasse-paus, tyckte faktiskt jag var värd det efter
denna dagen.
Simma lugnt gott folk, och tänk på att det är inte i medvind utan i motvind
en drake lyfter:)

Kommentera inlägget här :