Ännu en liten härva.

Med små steg tar vi oss framåt. Jag är med i skolan men sitter på fritids, ett rum jämte skolsalen.
Nu kör vi hela förmiddagen, längre tänker jag pressa honom för imorgon är sista dagen innan 
påsklovet. På torsdag så ska de ut på långpromenad och då bestämde jag och krigaren att
han hoppar över den då det inte känns hundra med protesen ännu. 
 
 
Jag gillade bilderna på honom när vi var nere vid havet. Han var så lugn och tillfreds.
 
Kan inte utan att reagera över att det är rejält snett i klassrummet när eleverna tar på sig hörselkåpor
på lektionerna, ja att det ens finns hörselkåpor i klassrummet! Att det är så svårt att hålla tiderna och 
att ha förberett lektionerna. Förstår fullt ut att det är stentufft att vara lärare idag, men det mest primära
med planering känns lite märkligt. 
 
Nej, nog om det eländet nu.
 
Eftersom vi får torsdagen ledig så kan jag planera om lite. Då har vi en hel dag på oss att förbereda
inför fredagens firande :)
Av den anledningen blir det inga mer inlägg innan tidigast påskafton här. 
 
 
I helgen som gick fick vi städat och fixat härinne. Solen sken och vi fick röjt rejält ute också, härlig
känsla på söndagskvällen.
 
 
 
Nu är det snart fullmåne igen och då ska vi på Eldceremoni, ja det bor en häxa i mig, jag vet.
 
 
 
Dimman sveper in oss varje morgon och kväll, men vad gör väl det när solen oftast hittar fram.
 
 
Vissa har fått vårkänslor och tycker att gräset är lite goare att vrida sig i.
 
 
 
Det blommar och spirar överallt.
 
 
 
När vi städat färdigt i söndags stack jag iväg till Nackhelle Hem och fyndade lite smått och gott.
Har du inte varit där är det väl värt ett besök!
 
 
Krigaren har fått fram cykelt och ja, det är bara att konstatera att det behövs en storlek större ;)
Ni som funderat över trummor till krigaren så har jag mina antenner ute för att se om vi kan 
hitta ett bra begagnat set, men det vet han inget om.
 
 
Jag bara älskar dimman, inte så att jag vill att den ska stanna hela dagen, utan så som det är nu.
 
Idag har vi varit inne med bladen, cheethan, och ja jag vet inte vad jag ska säga. Vi kommer ingen-
stans känns det som. Nu ska krigaren testa igen, även om det inte kändes bra när han provade. 
Jag blir så förbannad på sådant resonemang, att man inte vet vad man ska göra, att den är sämre
än den foten han har. Skillnaden är den att han känner sig rörligare i cheethan och då ska han ha
den, punkt slut. Då det inte är så smart att bli arg framför krigaren så lät jag dem förstå att jag inte 
var nöjd utan att bli arg, men krigaren läser mig ändå. 
 
 
Tårarna brände i ögonen och jag förklarade för krigaren när vi gick därifrån varför jag kände så. Det 
är svårt att förklara så att han inte tar åt sig, men han förstod, det såg jag på honom. Sedan var det
dags för psykologen för honom och gubben denna gången. Det är så viktigt att det kommer fram till
honom själv vad krigaren känner.
Vi fick även med oss en arbetsstol, en gammal en av det märket de hade innan de som är strömförande.
Den är ju bättre än den nya, även om det var en riktig gammal häck. 
Något som gladde mig riktigt var att jag via en gammal god vän nått till kärnan i Region Halland och
ska prata med dem efter påsk. Tack för att du bryr dig <3 <3 <3
 
 
Havet igår. Min stora blå batteriladdare.
 
 
 
Idag var det betydligt gråare, men vackert ändå.
 
Jag önskar er en riktigt härlig och Glad Påsk!!! 
 
Till sist: I didn´t change. I just see things differently now.
 
Kramen
Pia
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

gear4music.se
Det röda nybörjarsättet började vår sextonåring med för många år sen. Funkade hur bra som helst och jätte lätt att sälja sen och fick nästan till aka varenda krona.
Glad Påsk på Er. Hoppas solen tittar fram.
/P

skriven
#2: Floweroffame

Nä det är tufft både att vara elev och lärare i dag. Visst är det hemskt att de måste ha hörselkåpor, men är det enda utvägen än så länge för de ska kunna koncentrera sig i ett så stökigt klassrum förstår jag att de tar till dem. Tråkigt att det ska behövas. Bra att du är med så mycket i skolan, hade hoppats fler föräldrar hade gjort som du. Då hade det kanske kunnat bli en förändring och de hade sluppit ta till så drastiska åtgärder som hörselkåpor. Hoppas ni får en fin påskhelg Kram Pernilla

skriven
#3: Åse

Ljuvliga bilder som alltid här oss dig, nu är vi hemma igen efter några sköna dagar i dina hemtrakter. Önskar er en skön påskhelg. Kram Åse

skriven
#4: Melody and M.E

Ja du Pia, vad ska man säga om skolsituationen idag? Inte var det rätt med den hårda disciplin som fanns förr i tiden, men samtidigt har det gått för långt åt andra hållet. Jag får en känsla av att barn idag saknar frid inom sig, de har helt enkelt inte ro att sitta ner och vara tysta och arbeta! Jag har min tankar om vad en lärare kan göra för att ändra på situationen och en av dem är att aldrig någonsin skrika åt eleverna, utan ta sig några dagar och bara ägna sig åt att hitta ro i klassrummet.
Försöka hålla sin ilska för sig själv när man har barn är inte lätt, de läser en som en öppen bok!
Hoppas ni har en riktigt skön helg och kan koppla bort allt trist!
Önskar dig och de dina en riktigt Glad Påsk!
Kram M.E

skriven

Kommentera inlägget här :