25 september.

Stort och varmt Tack för den härliga responsen jag fick på mitt förra inlägg <3 
Det värmer verkligen att det är så många som läser och kommenterar på olika sätt.
 
 
Just denna dagen är för alltid ristad i minnet, den 25 september. Det var för sex år sedan denna dag som 
olyckan hände som förändrade våra liv för alltid. 
 
 
Mycket har hänt dessa sex åren, många människor har vi mött som vi aldrig skulle ha mött annars och jag 
är glad att de finns i vårt liv nu. Människor som blivit vänner för alltid, som har delat med sig av sina livsöden. Det är något som verkligen berikar. Tacksam för familj och vänner som fanns där när allt var upp och ned.
 
 
Det sägs att lyckan är som en fjäril som landar på din axel men bara om du stannar upp så den har en chans
att landa. Att stanna upp och se allt runtomkring dig. Att du inte bara ilar från en punkt till en annan. Det tror 
jag är vad jag lärt mig under dessa sex åren.
 
 
Jag försöker varje dag att var i nuet, att inte leva bakåt eller framåt utan här och nu. Ibland driver man iväg, men då får man påminna sig själv och ja, det går riktigt bra nu för tiden.
 
 
Något jag också lärt mig är att inte se hindren utan möjligheterna, och fånga dem, inte låta dem glida mig ur händerna. Det har krigaren lärt mig, att allt är möjligt. Det är väldigt lätt att bygga upp hinder som inte finns, det är bara rädslorna som talar, då får man inte lyssna för de har inget vettigt att säga ändå. 
 
 
Det är rätt märkligt att det ska behövas något som ruskar om en så väldigt för att man ska bromsa upp och omvärdera livet. 
 
 
Men nu siktar vi framåt, och framtiden är höljd i dimma, som tur är.  Krigandet här fortsätter och nej, jag tänker
inte dra upp något idag, jag låter det ligga till sig lite först.
 
 
Jag önskar er en riktigt härlig forsättning på veckan!!
 
Till sist: Be strong enough to let go and wise enough to wait for what you deserve!
 
Kramen
Pia

Kommentarer :

#1: Gith

Sänder en bamsekram till er just i dag😘❤️

Svar: Kramen 💚💜💙
Bjaeren

skriven
#2: Anonym

Kram

Svar: Kram vem du nu är ❤
Bjaeren

skriven
#3: Karin

Minns så väl den där dagen för sex år sedan, och tiden där efter.... Stor kram till dig och till krigaren💙

Svar: Ja det är många som minns 💜 Tack för ni fanns där.Kramen 💜
Bjaeren

skriven
#4: Anonym

Kram kram till er ❤❤❤

Svar: Kramen vem du än är ❤❤
Bjaeren

skriven
#5: Floweroffame

Förstår ni har fått omvärdera mycket efter det som hände för sex år sedan. Skönt att ni har kommit så här långt. Önskar att ni ska få må bra framåt också. Kämpar är ni båda två. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Svar: Ja jag vill nog säga att man ser saker på ett väldigt annorlunda sätt mot före olyckan.
Tack!
Kramen 💖
Bjaeren

skriven
#6: Camilla

Livet innan och livet efter brukar i dagligtal livet delas upp i. Inget av dessa behöver vara sämre eller bättre. Men bra mycket mer annorlunda än man någonsin i den vildaste fantasi ens tänkt sig. 💖

Svar: Det är ju så och du blir aldrig densamma som innan.Man ser annorlunda på mycket 💖💖
Bjaeren

skriven
#7: Anonym

Många kramar!!!!♥️♥️♥️

Svar: Tack ❤❤ Vem du än är ❤❤
Bjaeren

skriven

Kommentera inlägget här :