Härva

Vädret går på repeat och det gillas mycket! Att få njuta av sol och värme såhär in i september är Lycka!
Ja uppdateringar har det duggat glest med här, men plötsligt händer det.
 
 
Skolan har börjat och ja, den började helt fantastiskt, vi surfade på den vågen en hel vecka. Men säg 
det som varar, det tog inte längre tid innan rollerna var tillbaka och grupperingarna och då även oron.
Vi backade till där vi var i våras. Det kändes hopplöst ett litet tag, men sedan får man ta sig samman 
och börja om med små steg igen. Bakslag kommer alltid att finnas i bilden när inte själen mår bra.
 
 
När vi är ute på våra pokemonraider så är han tillbaka, krigaren. Han får luftat känslor och tankar och vi 
försöker tillsammans att packa ned dem rätt så de inte är för tunga att bära.
 
 
 
Njuter av vackra solnedgångar och bara är.
 
 
 
 
På våra rundor träffar vi massor av människor. Krigaren är framåt som vanligt och pratar med alla.
Många grabbar blir avis för att krigaren har med sig sin mamma, tänk om min mamma eller pappa
kunde hängt med någon gång, är ord vi ofta hör. Återigen känner jag för att slå ett slag för spelet,
du får en härlig gemenskap med ditt barn, de lär sig läsa karta, får lite kulturhistoria vi pokestopen,
ni är ute och rör på er tillsammans ja, jag ser faktiskt bara fördelar med det.
 
 
Ofta tar vi oss ett bad när vi är iväg. Men sist vi var i Apelviken fick vi känna på de förrädiska under-
strömmarna där finns. Tror aldrig jag någonsin har känt något så otäckt. Vi fick kämpa som tokar 
för att ta oss in till land och då var vi inte längre ut än att det räckte till låren på mig. Då slog hjärtat
vill jag lova!
 
 
Vi träffade också på Bambi.
 
 
Ett besök på Liseberg hör ju sommaren till och vi kom iväg i slutet av augusti, en helt perfekt kväll med
åka så skjortan stod rakt ut :D Lite choklad fick vi också med oss hem...
 
 
Vi har också varit på kusinträff. Ett kanonmysigt initiativ av min kusin i Falkenberg. Så härligt att träffa alla,
det blir verkligen inte för ofta nu för tiden. Tack återigen för en härlig kväll!!
 
 
Så var det det här med bilder :) Att få ihop alla på ett sådant där avspänt vis ni vet. Har man då bara en 
tupp i hönsgården så måste han ju vara inringad av hönorna ;)
 
 
Och så en sväng av det äldre gardet, ja urpsrungskällan om man säger så :)
 
 
 
 
Mycket gos med den här lilla damen blir det också.
 
 
Hon har precis börjat upptäcka världen utanför.
 
 
Dessa satt nere vid Kåsa. En fin komposition tyckte jag.
 
 
Dessa två har så roligt tillsammans. Zacco är oftast med på ett hörn också.
 
 
Lupinerna blommar igen, jag tycker de är så vackra och stolta där de står i dikeskanten.
 
 
De här två har verkligen funnit varandra. Ibland kan hon visserligen bli lite jobbig tycker Zacco, men om
man är stor får man vara snäll.
 
 
 
Augustis kvällshimlar är något alldeles extra.
 
 
 
Krigaren har börjat gilla basket. Vi stack till skolan på helgen så han fick köra lite trix.
 
 
Jag och mina systrar har varit iväg med vår vackra mor. Hon fick det i födelsedagspresent av oss. Vi fick
massa tips och knep allihop. En supermysig eftermiddag och kväll blev det. Bilden till höger har jag lånat
av lillsys <3
 
 
Vi passerar många sådana här fröbollar på våra promenader. Krigaren är så imponerad av hur de kan 
vara så jämna, så runda. Att allt i naturen är så märkligt, att allt bara fungerar.
 
 
 
Zacco har haft dambesök här också, vackra Bounty hälsade på. De fattade tycke för varandra direkt.
Nu kommer hon tillbaka till helgen i höglöp och sedan hoppas vi små ullbollar av dessa två.
 
 
Just den blå färgen, den är något alldeles extra. Den laddar en till fullo med energi.
 
 
Detta är grannens katt, han uppskattar inte Zacco lika mycket som Kajsa gör :D
 
 
Förra veckan var vi på Vallarna i Falkenberg. Där finns en stor lekplats, hinderbana, parkourbana, 
skatepark, frisbeebana osv osv. De har verkligen lyckats att få ihop allt på ett och samma ställe.
 
 
Och ja ni som har mig på insta har ju redan sett filmen från detta besök.
 
 
Vi tog en snabb vända ner till Skrea strand också när vi ändå var där.
 
 
 
I fredags stack vi dit igen, denna gången med kickboarden. Det tog inte lång stund innan det var full
fart i backar och krön.
 
 
Lite häng med andra som varit där många många gånger innan.
 
 
Lördagsmorgonen bjöd på älvdans. Något jag verkligen gillar. Allt blir så mjukt.
 
 
Nattskiftet har gått hem och lämnat kvar fantastiska konstverk.
 
 
Vid lunch skulle vi vara klara med en övernattningsväska. Krigaren fick stanna hemma med Mikael och
lite assistans av min mor och far.
 
 
Jag fick en helg av mina systrar och svågrar i födelsedagspresent. En lyxig helg där jag bara har fått 
glida omkring och bli uppassad. Först hamnade vi på Norrvikens trädgård i Båstad. En otroligt vacker
plats.
 
Sedan vidare till en stuga i Skummeslövsstrand där det blev kubbturnering, god mat och canastaspel.
 
 
Tidigt tog vi systrar en promenad ner till havet och tanken var att ta ett morgondopp. Men ja, bottnen
där kändes verkligen inte bra så det blev bara fötterna som blev badade.
 
Tack finingar för en helt underbar helg <3 <3 <3
 
 
Idag är jag hemma med en krigare som har feber och ont i halsen, hoppas det är ett kortvarigt besök.
 
Önskar er en riktigt härlig vecka om ni har trasslat er hela vägen hit!
 
Till sist: I am not what you think I am. You are what you think I am.
 
Kramen 
Pia

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Visst är Pokémon kul. Det gör jag också. Trist att det inte är bra i skolan. Håller tummarna att det vänder till det bättre. Så krigaren kan njuta i skolan. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#2: Hannis

Men jag orkar inte! Ska Zacco bli pappa? Alltså det kommer ju att bli dom mest fantastiska valpar. Håller tummarna för att det sätter sig direkt så att säga=))

Blev glad när du dök upp! Har funderat på hur ni har det.
Så fick jag njuta av älvdans också. Min favorit. När dimman rullar in klappar mitt hjärta lite extra.

Jag hoppas att det verkligen ska funka med skolan nu.
Bakslag kommer och går men om grunden blir bra så går det att hantera. Det är liksom dags att skolan blir något bra att gå till och inte skapar en klump i magen.

Stor kram Hannis

skriven
#3: Linda/Candygirl

Trist att det kom bakslag i skolan så snabbt... hoppas det reder sig.

Kisse är ju bara fööööör söt... man dör ju en smula, nästan. Akta er för undervattenströmmar... ni får inte ställa till med nåt nu innan badsäsongen är över.

skriven
#4: Pernilla

Oj! Det här kallar jag inlägg med råge. Jag har också varit bloggseg i sommar.
Så spännande med parning. Håller tummarna för att allt går som det ska.
/P

skriven
#5: Bosse Lidén

Fantastiskt inlägg. :) Du var till och med i Skummeslövsstrand. Usch för underströmmar. En riktigt söt dam med svans. Kramen Bosse

skriven

Kommentera inlägget här :