Far och flyg.

Så här långt uppehåll hade jag inte tänkt här på bloggen, men ibland kommer annat emellan.
Denna gång är det en sådan där manlig förkylning. Ja det måste vara en sådan för den har
golvat mig totalt sedan i tisdags. Feber, hosta och snörvel, ja gud så eländig man kan vara.
Jag hoppas att den far iväg med vinden idag, den har ju rätt bra fart här nu så vem vet :)
 
Denna vecka hade jag helt andra planer. Jag var laddad som få efter ett härligt möte i fredags
med Kajsa på Coompanion. Men denna glöd har fått läggas på is denna vecka i väntan på
att herr influensa ska sticka. Tyvärr så är krigaren hemma idag, ja tyvärr är för han börjat 
snörvla och hosta, än så länge ingen feber, men jag behöll honom hemma idag i förebyggande
syfte.
 
 
Den här godingen är iaf frisk, men han gillar inte när jag är sjuk. Han lämnar inte min sida utan
ska ha full koll hela tiden.
 
 
 
I torsdags körde jag lillsys till Göteborg. Hon skulle på nästa steg i sin utbildning till Reflexolog.
Flera flera gånger har jag passerat denna gamla lada, eller vad man ska kalla det. Tänkt att
jag skulle vilja fota den och tadaa i torsdags fanns det lite tid över.
 
 
Solen spelade mig lite spratt, men det funkade hjälpligt.
 
 
 
På fredagen var som sagt Kajsa här och det var ett så härligt möte. Nu har jag en startpunkt 
och en handlingsplan, samt med Kajsa i ryggen känns det mer än tryggt. Nu kör vi!!! Men
innan hon kom hit så var jag och Zacco en vända nere i Björkäng.
 
 
 
 
 
Det fick bli ett snabbdopp för Zacco då vi inte var ensamma om att starta dagen nere på stranden.
I vanliga fall kan jag släppa honom, men denna gången var där en väldigt skällande och gåpåig
hund så vi höll oss på vår kant.
 
 
 
 
Ja jag håller er på sträckbänken ett litet tag till, men snart snart ska ni få veta vad det är vi sitter
och smider ihop :)
 
 
Helgen var härlig och flocken var samlad. Alltid lika mysigt att ha dem runt sig. Vi grillade och 
spelade spel, vilken lycka det är att få vara deras mamma/svärmor ;)
 
 
I söndags tog Nikke, krigaren och jag en sväng till Strömma. Gubben var den som började med 
förkylningen i det här huset och var halvkrasslig hela helgen, dock inte någon manlig förkylning 
eftersom han inte var helt golvad ;)
 
 
 
Detta ljus fick följa med mig hem. Sprakande och väldoftande.
 
 
 
Frossar i solned- och uppgångar.
 
 
 
I måndags var jag på en underbar Harmonikväll och laddade batterierna, men samtidigt undrar
jag om inte det var den som även drog igång min förkylning så väldigt. Om det var så, så behövdes
det väl rensas ut.
 
 
Om ni tycker att inlägget varit lite rörigt så är det för att jag har suttit vid datorn i små stunder
och då kan det bli lite hoppsan hej, men det hoppas jag ni har överseende med.
 
 
Ja även om jag har varit kvaddad i veckan så måste ju pälsbollen ut på lite promenader. De är 
inte långa och de går i sakta slör, men vad gör väl det, vi njuter av världen lite mer. De längre
promenaderna har gubben fått stå för men här till helgen hoppas jag att jag orkar med dem
också.
 
 
Ja när man går sakta så kan det där lite sämre vädret hinna ikapp en, men vi ökade lite
på steget och hann hem innan regnet.
 
 
Vi har fått nya fina grannar också. Två av de fyra som går där fastnade på bild.
 
 
 
Lite så som jag känner mig ;) 
 
 
Nu önskar jag er en riktigt härlig helg!!!
 
Till sist: Everybody wants happiness, nobody wants pain. But you can´t have a rainbow without
a little rain!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Åse

Krya på dig ! Hoppas att krigaren klarar sig från influensan. Som alltid bjuder du på underbara bilder. Ha en fin helg. Kram Åse

skriven
#2: Linda / CandyGirl

Lika fantastiska foton som vanligt... helt fantastiska.

skriven
#3: Floweroffame

Hoppas du mår bättre inte kul att vara förkyld. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#4: Pernilla

Jag dras ännu med min förkylning. Visst är den bättre men jag är inte 100 bra och det retat mig. Det tär på en att inte orka fullt ut. Jag har mina aningar om vad du kan ha i kikaren. Hoppas jag har rätt i mina aningar. Det finns mycket att förmedla.......va?
/P

skriven

Kommentera inlägget här :