Stormkokar.

Idag har krigaren varit hemma från skolan. Det var promenaddag i skolan och de skulle gå 
5 km. Jag kände att det var lite onödigt att han skulle kava runt i rullstolen och lärarna höll
med, så han fick stanna hemma.
Vill Tacka alla er som peppar och stöttar med kommentarer, inlägg på fb, pm, mail och 
samtal, Ni är GULD värda allihop <3
 
 
På förmiddagen kom min far upp en stund till krigaren så jag kunde ta en rejälare sväng med 
Zacco. Det blåste rätt kallt, men var ändå superhärligt när solen tittade fram.
 
 
Det var mycket moln som for fram över himlen, men jag valde att vända näsan åt det blå och
njuta av det.
 
 
Solen gör allt mycket vackrare, ljuset, det är så härligt. Det behövs i vårt novembermörker.
 
 
Pälsbollen gillar när det blåser i ansiktet, går vi motsatt håll är han inte lika imponerad av blåsten ;)
 
 
Vi har suttit och pratat, om allt mellan himmel och jord. Det är mycket frågor och de måste 
få ett svar. Frågorna rörande att vara en belastning i skolan, de fick vi stött och blött och efteråt
kändes det som om han förstod att det är skolans skyldighet att fixa till det för honom och alla 
andra som behöver lite mer än många andra. Någon behöver extra hjälp i något ämne, någon
får undervisning i sitt hemspråk, krigaren behöver ramper och lite större och jämnare ytor, det 
har ingen betydelse vad det gäller, skolan ska fixa det. 
 
 
Vi färglade varsin björn. Krigaren såg att de innersta varven blev ett hjärta, det upptäckte inte jag 
förrän han sa det.
 
 
På eftermiddagen gick vi ut en liten sväng. Det är rätt bistert att sitta i rullstolen när det blåser 
tycker han. Han vägrar ändå att ta på sig mer kläder, det är inte vinter ännu hävdar han :)
 
 
Vi gick ut och såg himlen brinna. Lite svårt bara från vägen, men som Kajsa Varg sa, man tager
vad man haver. Och vi fick uppleva det magiska ljuset ändå.
 
Efter middagen ikväll så gjorde jag det jag kanske inte borde gjort. Men sak samma jag hade 
blivit lika förbannad imorgon och då var det lika bra att jag hade kollat ikväll. Jag stack upp 
till skolan och kollade om de hade börjat på något.... Jo men visst, de hade lagt dit en plåtbit
istället för brädan och satt upp en dörröppnare mitt i den brantaste delen av rampen, den 
är ju böjd som sagt var. Trappavsatsen var orörd... Ilskan som bubblade upp, nej den bubblade
inte, den fullkomligt stormkokade i mig, den var helt GAAHHHHHH!!!! Vad är det som de inte 
begriper??? Rampen är för brant, den är svinhal och han kan inte stanna där för att öppna
dörren!!!! Hur svårt kan det vara??? 
Nu är allt anmält utan omsvep, till Skolinspektionen. Jag fick även rådet att hålla honom hemma
och kräva hemundervisning, tills de har fixat rampen.
 
Krigaren blev så rädd igår i skolan när han skulle ner för rampen. Han fick inte stopp på rullstolen
även om han höll emot allt han kunde så kanade däcken för den är för hal, då är det f-n i mig
dags att slå näven i bordet så det går mitt itu.
 
 
Jag hittade en maskros när jag var ute och gick idag. Och jag kan känna igen mig i den. Den bryr
sig inte om hur och var den dyker upp, men den växer oavsett hur det ser ut. Lite så känner jag 
mig, att stå upp och vara där jag vill vara, bråka och kriga för det jag vet är rätt. Jag ger blanka 
den i ifall de tycker jag är besvärlig, jag kommer aldrig, aldrig att ge mig när det gäller detta.
 
 
Avslutar med en liten bild på min andra pälsboll fina tass. 
 
HEJA Sverige!!!
 
Till sist: Om jag ser det jag tycker om mer än det jag inte tycker om, så kommer det ge mig
så mycket mer i livet!
 
Kramen
 

Kommentarer :

#1: Karin

Man slutar aldrig förvånas!! Varför kan de inte bara göra rätt? Sätta en dörröppnare i uppförsbacken!
Vi flyttade ju A ifrån den skolan men med facit i hand borde man anmält dem då också.
tänkte skrivit "fortsätt kämpa" men det vet jag ju att du kommer att göra ;)
stor kram <3

Svar: Ja, tröttheten tar nästan över på hur hopplöst de beter sig. Visst är det så att man borde gjort vissa saker, men man ska orkar också.Jag är envisare än synden så nej, jag ger mig aldrig! Kramen <3
Bjaeren

skriven
#2: Maggan

Men rent ut sagt !!! Vilka idioter, ska det vara så himla svårt att göra rätt. Det är ju inga stora krav ni begär utan bara så att allt ska funka!

Svar: Precis Maggan, det är lite så jag tänker, en självklarhet egentligen.
Bjaeren

skriven
#3: Birgitta

Bra Pia! Det är det Skolinspektionen är till för, att alltid se till banets bästa. Hoppas din anmälan leder till det.

skriven
#4: Hannis

Bra med Skolinspektionen!
Dom ska användas till sånt.
Även om man tycker att det inte borde behövas...

Kram Hannis

skriven
#5: Melody and M.E

Håller tummarna för att skolinspektionen tar tag i saken!
Igår hade jag en dag då jag var arg som ett bi över både det ena och det andra, så hade jag kommit till Krigarens skola igår, hade jag nog stormat rektorns kontor. Hur svårt ska det enkla vara för vissa? Så trist att det ska gå åt så mycket energi för dig och krigaren på sådant som ni inte ens skulle behöva reflektera över, vissa saker ska bara fungera!
Styrkekramar M.E

skriven
#6: Pernilla

Tänk så mycket tassar jag klipper just nu. Men jag klipper rent mellan trampdynorna också. Hm, vem bryr sig? Haha!

Jag tycker att du ska föreslå för skolan att de själva testar de olika ramperna, trösklarna eller vad det nu är som de ska fixa. Vill de inte gör det för de vända sig till någon vuxen rörelsehindrad som får testa de olika objekten. De gör säkert sitt bästa men ingen har kunskap. Rektorn ger jobbet till någon som lämnar det vidare till en vaktmästare som inte vet hur han ska göra. Det är sorgligt men så ligger det säkert till. Den som ska göra jobbet behöver själv få testa på så att hen kan hitta en bra lösning.
/P

Svar: Haha, ja du jag klipper rent mellan Zaccos tassar också ;) Så vet du det :D
Jag har föreslagit det, men då tyckte det att det var helt onödigt. Nu är det ju så att skolan ska vara genomgången inför varje termins början med allt vad det är, och en av punkterna är tillgänglighet. De har kunskapen, hela vägen då det är fastighetsförvaltningen i kommunen som ombesörjer sådana här saker och reglerna har funnits i många många år. Så nej, jag köper inte det resonemanget. Det finns tom ett utdrag på kommunens sida om hur allmänna platser ska vara anpassade, jag som invånare kan gå in och få exakt hur det ska se ut, då kan de också göra det ;)
Hoppas du inte tar illa upp av mitt svar <3
Kramen
Bjaeren

skriven
#7: elisabeth

Vet inte riktigt hela din historia och vad som hänt din krigare, men jag jobbar med människor som hamnar i rullstol, och som oftast så blir de väldigt dåligt bemötta, när det sen gäller barn så ska de ha samma hjälp & möjlighet som alla andra i skolan, det är en sjäölvklarthet, konstigt att man som förälder skall få bråka, stöta och blöta om det.

Jag står vid din sida, kämpa på !!

KRAM

skriven
#8: Pernilla

Klart jag inte tar illa upp. Jag vill nog bara tro att det inte kan finnas sådana bromsklossar i samhället. Suck!
Du, klipper du rent mellan TASSARNA? Hm, haha! Nu fick jag till det.😂😂

Svar: Haha du är la för go 😂😂 Ja du vet väl att vi kvinnor är rätt håriga 😃😃😄 Skönt! Men Jo och jag har träffat på en hel
bunt av dem... Kram
Bjaeren

skriven

Kommentera inlägget här :