Pösmunk.

Vilken dag! Vi har vårstädat huset, ja verkligen gått igenom det. Lite sent på våren men ändå, 
känslan är obeskrivlig när man landar i soffan som en stor pösmunk och konstaterar att det 
är lite fönsterputs kvar tills imorgon bara. 
 
 
Krigarens tomatplanta och en rosenskära ska planteras om imorgon.
 
 
Utmaningen igår hos Malin var porträtt, jag fick inte livet att gå ihop riktigt men bilder hade jag. 
Dessa kloka ögon.
 
 
Det var fotbollsträning för första gången på gräs för krigaren denna säsongen, som han har längtat.
 
 
 
 
En och annan promenad har det blivit med Zacco och spanat in allt som händer i naturen.
 
 
 
 
 
Lupinerna blommar snart, denna blir säkert blå ;)
 
 
 
 
Det drog upp mörka moln i väst.
 
 
Men märkligt nog så kom det bara tio droppar eller nåt. Det drog norröver istället.
 
 
Undra vilka tankar som snurrar hos honom här.
 
Ja idag har tankarna hos honom cirkulerat kring städning, han har varit otrolig.
 
 
Han roade sig också med att bygga ett högt torn med kapla.
 
 
Regnet har vräkt ned hela förmiddagen men på något magiskt sätt så upphörde det i eftermiddag.
Nu håller vi alla tassar och tummar här för att det inte regnar imorgon eftermiddag när de ska gå
på bal.
 
 
 
 
Trots eller tack vare regnet är det mycket vackert ute nu.
 
 
 
 
 
Jag älskar alla nyanser av grönt det är ute nu.
 
 
Och se, smulgubbarna blommar. Krigaren undrade om det finns smulgubbar till veckan ;)
 
 
Ja imorgon är det baldags för Nikke, så bloggen är nog full av balbilder imorgon kväll ;)
 
Önskar er en fortsatt fin helg!

Till sist: We don´t met people by accident. They´re meant to cross our path for a reason.
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Vad du hinner med mycket! Dina foton är fantastiska!
Jag skulle behöva låna krigaren för här behöver också städas.
All ork har gått åt till att fixa på landet, men nu måste kvasten fram även här!
En fin söndag till Er Alla!
Kram M.E

skriven
#2: Floweroffame

Så härligt att ni hunnit så mycket. Fint porträtt på krigaren. Håller tummarna att det blir uppehåll när de ska på bal. Ha en fin morsdag Kram Pernilla

skriven
#3: Hannis

Putsa fönster...det skulle jag behöva men drar mig för det in i det längsta=))

Underbara bilder som vanligt!
Får mig att längta ut.
Kram Hannis

skriven
#4: Pernilla

Här skiner solen men såå det blåser. Det är studentbal i vår stad också. Men jag är inte
med och tittar på. Ligger nerbäddad idag.
/P

skriven
#5: Kenneth

underbara bilder

skriven

Kommentera inlägget här :