På en buss.

Igår var jag på tur hela dagen. Vi var sex stycken, ja gvietvis var där fler på bussen, som stack
ned till Tyskland för lite shopping. Mycket skratt och lite dåligt lokalsinne hos oss lite till mans ;)
Jag satt jämte Helen, en av storsys vänner, vi har träffats en hel del men man sitter och pratar 
på ett annat sätt i bussen än när man är på fester.
 
När vi sitter där så kom en konversation som var med krigaren här hemma. Jag har skrivit
ned många, men det är ändå en hel del jag har missat tror jag. Det skulle kunna bli en bok
med endast sådant som han sagt.
 
Detta samtal utspelade sig vid köksbordet. Jag frågade krigaren om han kollat hur personen
han precis pratat med mådde. Svaret jag fick var mer än oväntat:
Jag frågar inte gamla människor hur de mår!!
Ojojoj var min första tanke, här har vi missat något när vi pratat om hur man bemöter andra.
Min fråga var direkt, Varför inte? Det gör man väl alltid?
Nej, de har bara en massa att klaga över och det vill jag inte höra....
Ja, vad svarar man på det? 
 
 
Krigaren, det är mycket som rör sig innanför den där kalufsen, som faktiskt numer är avklippt <3
 
I sätet framför oss satt en kvinna och en man. Hon vände sig om och ursäktade sig att hon lyssnat
på oss när vi pratade, men det är ju lite så sa hon, att man hör vad som tisslas och tasslas runt
en på en buss. Hon tyckte att det var så härligt att jag var så positiv när jag pratade om krigaren,
hon hade själv haft en son som fått en allvarlig skada och visste vad man måste kriga mot och
med. Hon uppmanade mig att hålla kvar den känslan och kunna sätta krigande mamma på mitt cv ;)
 
 
Missade en av bilderna i tisdagens inlägg. Solen lyste längre bort på fyren och effekten var 
mycket större i verkligheten än vad bilden visar.
 
 
Idag öser regnet ned. Vissa av oss kör ett meditationspass i soffan, på sitt alldeles egna vis, medans 
då andra pluggar och tänker på krigaren som har utedag idag.... Får nog hem en liten herre som har 
en del synpunkter på detta i eftermiddag ;)
 
 
Resten av denna veckan ska jag ägna åt att röja, städa putsa lite fönster och ja allmänt snygga till 
lite. Vi har väntat med vårstädningen eftersom vi visste att vi behövde göra ett röj inför studenten 
också, smart va ;)
 
Ikväll är det fotbollsträning och ja, i detta vädret är det ju inget man ser direkt fram emot. Jag hoppas
att det har regnat över tills dess.
 
 
Till sist: Always belive that something wonderful is about to happen!!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Spanaren

Krigaren är vis liksom hans mamma och den visa tjuvlyssnaren på bussen *ler* Varför deppa ned sig när det finns så mycket annat att glädjas för. En svår tragedi hände snart för fem år sedan och 3 stycken dog, ett barn blev allvarligt skadat och blir aldrig som förr och mer därtill. Farmor och farfar försöker ändå att se allt med ett leende. Fina foton! Fina Krigarn och fina Zacco/ kram

skriven
#2: Floweroffame

Din krigare är klok. Härlig bild på Zacco. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#3: Pernilla

Min femtonåring har sagt samma sak, om att fråga sin mormor "hur det är?"
Hon sa så här, " jag vet svaret och är inte intresserad. Då är det väl mer ärligt att låta bli att fråga?" Så rätt, så rätt.
/P

skriven
#4: Kenneth

ja från barn o fyllon får man höra sanningen sägs det ju. :)

skriven
#5: Melody and M.E

Nu har jag läst ifatt! Jag blir så glad av att titta in här och få ta del av din positiva livsinställning och krigarens härliga kommentarer! Helt ljuvligt underbara är Ni!
Kram M.E

skriven

Kommentera inlägget här :