Påsklov.

Vi är mitt i lovet och ja, vädret vill inte vara med oss vare sig igår eller idag, så då får man fixa
sig sitt solsken här inne istället.
 
Promenader tar vi i ur och skur, och dessa dagarna har det varit mest i skur så kameran har 
fått stanna hemma.
 
 
På en av svängarna fick den iaf hänga med igår då det bara duggade lite.
 
 
Nu blommar snart tulpanerna också!
 
 
Det grönskar riktigt nu.
 
 
Vissa skott är lite mer avancerade än andra. Dessa är så fräcka, men jag vet inte vad busken heter,
den växer vilt på golfbanan.
 
 
Små svampar kan också vara fina.
 
 
Lupinerna sträcker på sig för var dag. Igår så fixade vi mest lite här hemma, krigaren byggde med 
lego och jag tog tag i lite pappersarbete och lite bildjox för sys hemsida. Och så spelade vi lite också,
 
 
får krigaren välja så blir det Diamanten och inte mig emot ;) Det var en hård omgång med 
bara tre brickor kvar och jag fick se mig besegrad då jag rånades precis innan.
 
Plötsligt så såg vi ute att det klarnade upp, visserligen på seneftermiddagen men ändå, vi fick
se solen innan dagen var slut.
 
 
Jag tog en sväng om Läjet innan jag åkte och handlade.
 
 
 
 
De mörka molnen låg inåt landet och det klarnade över havet.
 
 
 Färjan var också på väg in i solskenet.
 
 
Att en så grå och regnig dag kunde sluta så vacker, det är vår det.
 
 
På vägen hem såg jag de stora tråkiga molnen som ruvade in över land. Det blir ett märkligt
ljus som inte alltid återges på bästa sätt genom bilderna.
 
 
Jag hade både fått packat in allt hemma och gett mig ut med Zacco då solen sa adjö.
 
Idag har vi bakat kanelbullskakor, jag såg receptet på en blogg och tänkte att de ska jag testa. Det 
samlade omdömet är nja, helt okej men inget som var sådär över sig. Tror inte att jag bryr mig 
om att baka dem igen, det får nog bli vanliga kanelbullar isf :)
Sedan har det blivit lite av varje här på förmiddagen, men eftersom krigaren har ont till och från 
så händer det inte mycket idag, vi tar det lugnt.
 
 
Så här såg det ut på morgonen idag, det haglade så det dånade och marken blev vit. Det är blott
ett minne nu som finns på min bild för ute kämpar solen mot de stora mörka och det vita är borta.
 
 
Sjävl går jag som Ferdinand och luktar på blommorna, eller nja luktar kanske var att ta i för de doftar
inte så mycket, men njuter gör jag medans jag låter tankarna gå på vandring.
 
Till sist: Hälften av det du oroar dig för händer aldrign, resten händer ändå!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Linda / CandyGirl

kanelbullskakor? lät mysko... haha

Här har inte lovet börjat.. Tack och lov (!). för som här har snöat. Och det snöar än... massor.. och eftersom det är varmt så blir det enormt slaskigt. Inget kul påsklovsväder.

Så vi håller tummarna att det blir bättre väder nu från Skärtorsdag och framåt - då lovet kommer hit.

skriven
#2: Melody and M.E

Säger nog också Nja till de där kakorna, utan ens provbakat dem, men mest för att husse här inte är så förtjust i kanel.
Idag har det snöat här! Stackars blommorna som jag planterat i krukor, de ser inte glada ut idag. Dina ser ut att stortrivas! Otroligt att Lupinerna redan kommit så långt.
Kram M.E

skriven
#3: Kenneth

Härliga bilder som vanlgt o det är lite upp o ner med vädret men ni verkar ha kommit väldigt långt med blommorna

skriven

Kommentera inlägget här :