Sist i juli

Kvällen är här, den sista i juli. Jag har eldat i braskaminen och det känns sådär får jag säga.
Visst blev det varmt och skönt, men jag hade hellre öppnat alla dörrar och fönster mot kvällen
för att få in lite svalare luft efter värmen på dagen.
 
Tittar jag bakåt så har det varit en härlig juli månad. Full fart med mycket roliga möten och 
händelser. En del tunga bitar också, men jag fokuserar hellre på de som är ljusa.
 
 
Mycket härliga promenader i ur och skur tillsammans med min trogne vän.
 
 
Han har gillat juli månad, inte så varmt, vinden som fört med sig massor av dofter och fläktat i pälsen.
 
 
Naturen verkar också ha gillat månaden. Det blommar som aldrig förr.
 
 
 
 
 
Vi har väldigt mycket humlor här i år. De surrar segt omkring och tar sig ett bad i vår pool. Vet inte 
hur många jag och krigaren har hjälpt upp därifrån.
 
 
Härom morgonen så passerade jag genom Bregottfabriken. En härlig morgon då det stod helt 
stilla ute.
 
 
Jag gjorde en kolla hos moderbolaget och ja, där var det inte lika stilla.
 
 
En stund alldeles själv nere vid Rödskär innan huset vaknat, en liten stund för mig själv innan jag 
handlade mat. De där små stulna stunderna av lugn är guld.
 
 
 
 
Vinden tog i och ja, sedan var det som vanligt igen, ordningen återställd.
 
 
En morgon blev det en stilla promenad med krigaren vid kurorten. Vackra miljöer som ändå väcker 
mycket frågor från en liten grabb.
 
 
På onsdagen var det Bourbon Day. En tradition sedan fjorton år. Ett band härifrån Varberg som spelat
ihop läääänge, och med många olika bandmedlemmar, de var gatumusikanter ner i Europa under 
80-talet och den sista onsdagen i juli månad har de återträff. Då kommer alla gamla medlemmar och
lirar ihop en hel dag. Under dagen spelar de på gatorna och vid uteserveringarna i stan, och på kvällen
sticker de ner till societen och spelar först på utescenen och sedan inne på själva societen. Samma 
kväll gästade Diggiloo stan, ja ni fattar själva vilket tvärdrag här var.
Vi träffade på Jacob och Jeanette med barn och vi lullade runt och lyssnade, diggade och käka glass,
en supermysig kväll.
 
 
 
 
På tprsdagen stack jag och krigaren med Susanne och Anette med barn upp till Lena i Hållta utanför
Kungälv. Vi hade en heldag med massor av fika, tjöt och många goa skratt, blandat med en del prat
om barnen i samhället idag.
 
 
Zaccos brorsa Hilding till höger och snyggingen Birger till vänster.
Tack aiihop för en helt suverän dag <3 <3 <3
 
 
Märkliga svampmoln igår kväll.
 
Idag var tanken att jag och krigaren skulle kolla in Ostindiefararen Götheborg som lagt till i stan.
 
 
Men om vi säger så, vi var inte de enda. Krigaren har dessutom haft en kass dag, mycket ont och 
då blir inte vare sig ork eller tålamod vad det kan vara. Men vi kikade på den från håll och den
var himla mäktig.
 
 
Vi tog en sväng med strandtåget istället och blev helt urblåsta :D Mycket flams och trams i vår egen
lilla kupé ;)
 
Vi passerade några överlyckliga surfare, och spanade förstås in fästningen.
 
 
Som alltid tillsammans med krigaren kommer det frågor som inte alltid är så lätta att svara på, och 
vissa har han redan svar på själv, han behöver bara få bekräftat att han tänker rätt. Kloke krigaren <3
 
 
Nu stänger jag för dagen och hoppas att ni alla får en helt fantastisk helg!!!!
 
Till sist: Starting today, I need to forget what´s gone. Appreciate what still remains and look forward
to what´s coming next.
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Ser ut som ni haft det härligt trots vädret inte varit helt på topp. Verkar som de lovat bättre väder nu. Håller tummarna. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#2: Linda / CandyGirl

Ni verkar ju fått gjort en hel del mysigt även om inte ni heller haft något kanonväder. Nu ser det ju ut som om ni ska få riktigt fint... hoppas det nårupp till oss också..

skriven
#3: Pernilla

Visst är det jobbigt att det ska blåsa hela tiden? Jag vill inte gör någonting för att det blåser så kallt. Vill inte gå längs stranden, vill inte åka till stan. Allrahelst inte hamnen och absolut inte gå promenade på Hällarna. Där blåser man bort.
/P

skriven
#4: Åse

Härligt ni haft det även om inte juli varit på topp. Men Augusti har ju startar bra och äntligen kan både dörrar och fönster stå öppna. Kram Åse

skriven
#5: Susanne

Tack för en jätterolig dag i Kungälv!!

Kramar <3

skriven

Kommentera inlägget här :