Vilken helg!!!

Så kom äntligen Helgen med stort H ;) Jag började lördagen med en promenad som vanligt.
 
 
 
 
 
 
De hade varnat för snö och himlen var sådär orange som när det är snö på gång.
 
 
Krigaren gjorde av med lite aggressioner på säcken på förmiddagen. Packning och matlagning
var vad förmiddagen bestod av för mig.
 
Så var det då  dags att fira storsys och dett gjordes på 
Hermanslycke Bed & Breakfast. Det ligger ca 4 km härifrån det kändes bra när grabbarna
skulle vara själva här hemma. 
 
 
Bilder från när jag var där och tittade för två veckor sedan. Ett urmysigt ställe med fantastisk
service.
 
 
Ja så kidnappades då sys och fördes till oss. Där vi fikade, spelade kort, käkade, badade och framför
allt skrattade! TACK mina syssor och gubbar såklart att ni finns i mitt liv, älskar er!!!
 
 
 
Ja ni förstår själva, vilken underbar helg vi har haft :D Vill skicka ett STORT TACK till mina underbara 
grabbar och Ida som var här hemma med krigaren och gjorde det möjligt för oss att åka iväg, ni är 
underbara, älskar er också <3
 
 
Och visst kom det snö, inga mängder men det gjorde världen vit iaf. Som vanligt så är jag 
uppe med tuppen. Satte en brasa i kaminen och landade i en fåtölj med boken jag läser just
nu, Förr eller senare exploderar jag, en lite tung men så gripande berättelse om en cancer-
sjuk tjej. Lilllsys kom upp efter en timme och vi gav oss ut med våra kameror och jagade 
dimman.
Vid elva skiljdes vi åt efter intagande av frukost och allmänt tjötande. Grabbarna var glada
när vi kom hem och de kunde smita iväg, det tar på en att vara hemma med lillebror ;)
 
 
Vi har haft en underbar vinterdag idag. -2, sol och nästan vindstilla, Härligt!!!
 
 
Zacco var också glad att matte kom hem vilket han visade upp med att busa omkring i snön som en 
liten tok.
Krigaren har varit iväg på kalas på Brukets lekland i eftermiddag oc hnär han var iväg så....
 
 
Tömde vi hans rum. Nu kan svågern komma och spackla och få upp fotoväggen och den nya tapeten.
 
 
Så länge får det vara såhär mysigt i grabbarnas tv-rum ;) Nej krigaren ska inte sova där, han nussar
jämte oss.
 
 
En usel bild, men den mindre pälsbollen regerar i vårt hem bland pälsbollarna, iaf när han ligger
som en kung på stolen under bordet :)
 
 
Mot kvällen så kom dimman tillbaka så jag och Nikke tog Zacco på en promenad i de dimhöljda
områdena.
 
 
 
Gubben i månen följde med oss på vår promenad.
 
 
 
 
Det var riktigt magiskt ute, man kände dimman svepa runt en när vi gick igenom den. 
 
Imorgon är det måndag igen och dags för nya tag med plugg och ja, lite annat.
 
Till sist: You deserve to be Happy, don´t let anyone make you forget that!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Anette

Underbara kort :) Tack för en härlig helg. Underbart att ni finns 💖💖

skriven
#2: LyckligaPraliner

Aha blir den orange hos er när det väntas snö. Inte här. Här blir det nån blandning mellan mörkgråblå, nåt ditåt. Och så syns det att det snöar långt där borta. Det blir tjockt på nåt vis. Ja ja nåt sånt :))

Vilken rolig helg ni hade!! Kalaskul minsann. Vad roligt att ha syskon att kunna umgås med så där :)

Nu börjar strax en ny vecka. Igen. Svisch svosch så var helgen slut. Men jag har haft en skön helg förutom den här eländes huvudvärken.

Kram, ha en bra vecka! ♥

skriven
#3: Spanaren

Fina bilder! Du tar upp så många saker att jag hinner glömma av vad jag ska säga ;-) Så mysigt ni har haft det med kalas och fina njutningar och många skratt. Ett minne för livet för er alla! Fin pälsboll, fina vackra Zacco, fina bilder. Nytt rum på G och vad var det mer? Ha en bra dag/ kram

skriven
#4: Ulla Laiho

Konstverk skapade med kameran - vansinnigt vackert!

skriven
#5: Pernilla

VILKEN HELG! Och så mycket ni hann med. De där röd/orange/rosa himmlarna (finns bara en himmel va?) är helt underbara. Har svårt att låta bli att ta kort på dem varje gång. Men man blir så glad att solen kan sätta sådan färg. I alla fall jag, antar att du är lika dan. Många fina kort tar du i alla fall.
/P

skriven
#6: Småstadsfrun

Åh underbart att samla familjen och bara ha trevligt!

skriven
#7: Hannis

Underbara bilder!
Och vilken underbar kidnappning!
Så mysigt att hänga tillsammans på det sättet/ Kram Hannis

skriven
#8: Anki

Underbara bilder som sammanfattar helgen... härligt!
Ser att du också är morgonpigg och gärna går ut tidigt med kameran... lugnt, tyst och bara såå skönt!
Önskar dig en fin dag!
Kram

skriven
#9: Marie

Vilka fina bilder du tar Pia. Bra att du tipsade om din blog. Kram Marie

skriven
#10: Bosse Lidén

De sista bilderna överträffar du dig själv. Helt underbara. Vad härligt att stå varandra så nära i syskonskaran. Jag blev sugen på en ishockeyspelsmatch. Ha en fin fortsättning på veckan. Kramen

skriven
#11: Floweroffame

Vilken härlig helg ni haft. Bilden på månen. Så fin. Ser nästan ut som han smilar emot oss. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven

Kommentera inlägget här :