Julhelgen

Sista veckan detta året har rullat igång. Julen har fått dansa ut idag, vi har kommit ut ur 
julbubblan och hälsar det nya året välkommen.
 
Helgen har varit så härlig, mycket skratt, mys och bara vara.
 
 
Uppesittarkväll med avsmakning av julbordet.
 
 
Julafton som innehöll mycket musik. Guitar Hero Live stod högt på önskelistan och fick bli
husets julklapp.
 
 
 
Vi hade en väldigt speciell tomte i år. Jonny som auktionerar ut sig som tomte, tredje året nu,
och allt går till Barncancerfonden. Han kom till krigaren för han tyckte att han behövde ett 
besök. Tack än en gång Jonny för din fina tanke!
 
 
Det blev mycket lirande och skrattande.
 
 
När julaftonskvällen blir sen är det skönt att ha många att mysa hos <3
 
 
Pälsbollen planade ut på golvet mitt i all röra.
 
 
Juldagsmorgon, ja det hade inte gjort något om världen varit vit, men den har varit allt annat i jul.
 
 
Det blåste rejält så jag bestämde mig för att åka ned till havet en stund. Och ja jag var verkligen
inte ensam om den tanken, fast de flesta var i havet, jag höll mig ijämte.
 
 
 
 
Att stå och se, och såklart lyssna till det stora blå lugnar mig. Det ger mig en kraft jag inte hittar
någon annanstans. Detta oändliga ständigt föränderliga underbara hav.
 
 
Så kom annandagen och med den släktdrabbning i Kopparrör. En underbar em/kväll där vi busar,
skrattar, äter och krigar. Krigaren ville testa och spela pingis. Han fick stå still vid sin kant och även
om jag såg att det var både jobbigt och gjorde ont skulle han spela några bollar. En fighter av stål <3
 
 
Det där med att det bara är en lek, ja, för vissa kanske, men inte för andra :D
 
 
God mat, paketlek, gosiga djur, underbara människor, kan det bli bättre ;)
 
 
Tack alla godingar för att ni är just ni <3 Ett speciellt Tack till Bea och Tobbe som orkar ha hela klanen
hos sig <3
 
 
Och titta, på söndagen hade vi ett litet litet pudertäcke ute, det regnade snabbt bort men jag snabbade
mig med att föreviga det.
 
 
Som ni ser så var det putsväck redan vid middagstid.
 
 
Önskar er en härlig sista vecka detta året!
 
Till sist: Have the heart of a lion, the skin of a rhino and the soul of an angel.
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Hannis

Vilka dagar! Och vilka härliga bilder på flocken.
Och på dom som var i vattnet.
Kan tänka mig glädjen över vågorna när man gillar att stå på bräda.

Dom här dagarna har behövts.
Att hämta andan tillsammans med dom där viktiga människorna.
Jag ser fram emot det nya året nu.
Ny luft, nya krafter.

Stor kram Hannis

skriven
#2: Kenneth

såg kallt ut på havet

skriven

Kommentera inlägget här :