366 orörda dagar!

Ett nytt år är på väg. 366 oskrivna dagar som man får göra det bästa av. 
Jag har massor av drömmar om hur jag vill att 2016 ska bli, men jag sätter inga stora mål
för något. Små enkla mål som passeras på vägen mot drömmarna. 
 
 
Jag vill att krigaren ska må bättre, känna sig säkrare på sig själv, återerövra livet.
 
 
Vara ute i naturen så mycket jag kan.
 
 
Njuta av allt det vackra som finns runtomkring oss som vi alldeles för ofta tar för givet och därför
inte ser.
 
 
Vara vid havet så mycket jag kan. Känna dess storhet och oändlighet.
 
 
Finnas där för mina tre guldklimpar <3 <3 <3
 
 
Dofta på blommorna och njuta av dem ännu mer.
 
 
Krigaren kämpar tappert med sin nya bonusfot. Det är ett drygt jobb, och han uppskattar inte 
alls allt tjat och gnat som får till, även om man försöker göra det på ett så lättsamt sätt det bara
går. Men det är så viktigt att han inte lägger sig till med att halta, inte sträcka fullt ut osv. Det 
är ju så att det man tränar på, det blir man bra på. Det gäller både bra och dåliga saker.
 
 
Igår hängde de här grabbarna med varandra. Krigaren är såå stolt över sin nya fot att den faktiskt
fick hänga med större delen av dagen. Det kommer en bättre bild så småningom.
 
 
 
Min fyrbente fine vän, han busade massor med Nikke igår. Han ser rent ut sagt smågalen ut när
man fångar honom i de vinklarna.
 
 
2015 sista dag grydde i alla vackra pastellfärger som himlen kan skapa. 
 
 
Mot öster var himlen starkare i färgerna. Det brann och jag är så tacksam att jag kommer ut i precis
rätt tid för att få uppleva det. Jag var på Harmonikväll igår och det är så underbart att känna hur man
jordas och fylls av ny energi. Med trummor och mantrasång så blir dynamiken ännu större. Jag känner 
redan, att nu har det vänt, nästa år kommer att bli bättre, mycket bättre. Jag ska åka iväg själv, men
inte riktigt ännu, jag måste ha hittat stället först. Inte vid någon sjö, utan vid havet. Inte bland en massa
människor, utan ensam.
 
 
Lite senare rullade solen över kanten när jag körde till stan.
 
 
Nikke hängde med mig idag och ja, han är lika barnslig som sin mor. Att låta isar vara, ja det är 
inte riktigt vår grej. Man måste ju testa hur länge de håller och hur vattenet rör sig inunder dem.
 
 
Isbjörnarna svepte förbi näsan när vi var nere vid havet, men det är lika härligt ändå.
 
Från mitt innersta vill jag tacka er alla som har hängt med mig här i år. För alla era fina ord, de 
värmer och styrker, det ska ni veta!! All värme ni sprider när ni tassar in här och gör era avtryck <3
 
Önskar er en mysig nyårsafton och ett riktigt riktigt Gott Nytt År!!!!
 
Till sist: En person med stora drömmar är mer kraftfull än den som har alla svaren! Ge aldrig upp
dina drömmar! / Albert Einstein
 
Varma mjuka Kramar
Pia
 
 

Kommentarer :

#1: Hans

Gott nytt år till er allihopa och tack för i år.

Svar: Tack själv Hans ❤
Bjaeren

skriven
#2: Kerstin J

Gott Nytt År till er och jag blir så glad att höra att protesen får hänga med mer o mer. Det är en tuff resa för krigaren men känslan av att det blir bättre är belöningen.

skriven
#3: GunBritt

Gott Nytt År till er..
Nu lämnar vi det tråkiga bakom oss och går in i ett nytt fantastiskt år ....Jag tror det kommer att bli ett super år

skriven
#4: Floweroffame

Känns som du har fina mål för 2016. Det kommer gå bra. Ha ett gottslut och ett riktigt Gott Nytt år. Kram Pernilla

skriven
#5: Pernilla

Jag har inte hunnit läsa igenom allt jag missat under min "frånvaro". Gör det senare. Vi tar nya tag nu. Det har varit tufft för oss båda. Jag har inte skrivit så mycket om det, men vet att du ändå anar eller förstår. Lappa laga och vara stark, är det det som är meningen? Kanske? Jag kämpar nog på ett tag till och nu verkar det som om jag blivit med 5-åring på riktigt. Hon blev skriven hos oss nyligen. Glad? Ja, för hennes skull.
/P

skriven
#6: Melody and M.E

Vilket härligt inlägg, fullt med förhoppningar och värme!
Tack kära du, för att du delar med dig och låter oss följa dina tankar, vedermödor och glädje! Min son, sa skrattande en dag, att jag redan från han var liten, sagt att livet inte är rättvist! Jag tittade förvånat på honom och undrade om det varit en belastning. Nej, det hade varit ett konstaterande när saker och ting inte gått hans väg! Det gäller att ta nya tag och inte lägga skulden på sig själv! Det är ju så livet är, det har ju jag lärt honom! Ibland låter det ju enkelt!
Önskar dig och de dina ett fantastiskt 2016!
Kram M.E

skriven
#7: Kenneth

Väldigt vackra, stämningsfulla bilder igen

skriven
#8: Hannis

Det känns som att styrkan är på väg!
Jag tror att det blir ett kraftfullt år.
Ett sånt frigörande, där man får rensa bort det som svider.

Stor kram!

skriven
#9: Suss

Vackra bilder du visar. Hoppas det har börjat bra detta 2016 för er. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :