Älvorna.

Den här basilusken har tydligen bestämt sig för att bosätta sig hos mig, Jag gör precis allt jag kan c-vitamin boostar, honungsvatten, diverse andra medikamenten ;) Men inget biter. Jag är trött som hejsan och huvudet känns som om det är fullt av snor, Fya!!! Vill bli av med det NU!
 
Imorse så passade jag och Zacco på att gå en sväng innan Nikke åkte till jobbet.
 
 
 
Det var lite frostnupet i gräset.
 
 
Dimman låg över bäcken.
 
 
 
 
 
Jag älskar när älvorna dansar sin vilda dans.
 
 
 
Där fanns den som en liten färgklick mitt i allt det gråbruna.
 
 
Vi fick åka in till Bosse och slipa på hylsan idag. Stumpen domnar av hela tiden på krigaren och han får
ont av trycket. Nu får vi se hur detta blir. Vi har pysslat lite smått här hemma, ritat, gjort gummibandsfigurer
(läs grått hår) och kollat lite film. Små promenader har det också blivit, men min ork är mer än begränsad.
Tusan vad tråkigt det är.
 
 
Högtalaren nästintill i örat och full fart på pennorna på en mandalamålning perfekt sysselsättning
när man är utan ben.
 
 
Den här godingen gillar att det är så fint väder.
 
 
Han vill bara vara ute och busa ;) Och jodå, det har de där två hunnit med idag också.
 
 
Det har varit en mer eller mindre magisk himmel hela dagen.
 
 
Smulgubbarna blommar för fullt.
 
 
Ett litet fototest i mörker, inget fotoshoppande ;)
 
 
Gubben i månen var haldan idag.
 
 
Inte riktigt lika färggrann himmel som igår, men vacker på sitt sätt.
Imorgon hoppas jag innerligt att jag känner mig lite mer på G! Jag märker förstås på Linus att det har 
gjort honom gott att bara ta det lugnt denna veckan.
 
Till sist: Du kan bara göra ditt bästa. Och om någon inte uppskattar det är det deras problem inte ditt!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Pernilla

Trist att du inte kommer på benen. Jag har en tonåringen här hemma som också snörvlar och hostar. Nu hoppas jag att jag klara mig.
/P

skriven
#2: Susanne

Sjukt fina kort Pia!!

Kram

skriven
#3: Melody and M.E

En del förkylningar biter sig fast som gammalt tuggummi!
Hoppas det kommer något litet monster idag och skrämmer iväg bacillerna!
Happy Halloween på er!
kram M.E

skriven
#4: Linda / CandyGirl

hoppas ni får en härlig fredag. Vilken cool högtalare.. :-)

Svar: jag använder en vanlig fruktkniv för att skära ut mönstret i pumpan. Lite svårt vid dom små mönstrena, men det gick.

skriven
#5: Hörni!

Vilka vackra bilder! Hoppas du kryar på dig snart. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :