Ärenden check!

Idag var det dags för att få bockat av lite ärenden igen, och några telsamtal. När jag skjutsat 
Linus till skolan så stack jag och Zacco ner till Björkäng för att få en daglig dos av havet :)
 
Det blåste rätt kallt, och regnet hängde i luften, men vi klarade oss torra men lite mer urblåsta
än vanligt.
 
 
Solen kämpade på, men fick snällt ge sig för de stora stygga molnen.
 
 
 
 
Ja att stranden är låååång i Björkäng råder inget tvivel om. Jag står på samma ställe och tar bilderna
men går från norr till söder. Där behöver man inte trängas på somrarna om man inte tvunget vill.
 
Sedan åkte vi hem och Zacco fick stanna hemma när jag stack till stan, ja Varberg då såklart ;)
Beställt solglasögon med styrka, check, de ingick i priset när jag köpte dessa nya goggelserna.
Köpt tyg för att sy ryggöverdrag till rullstolen ( köpte en meter extra så jag har felmarginaler ), resår
och kardborreband, nu jäklar i min lilla låda. Nya dojjor på Team Sportia, och mer nät till inhängnaden
här hemma. Har även köpt ett smäckert set med bord och fyra stolar, men det var far min rar och 
tog med sig hem. Handlat för helgen, ser ut att bli kanonväder och Mikael och Ida har hotat med 
att dyka upp igen. Jag har bestämt mig för att vi ska ha grillpremiär på lördag och att jag ska 
ha dem som testpanel till en citronruta jag har hittat ;)
 
Nu blir det kvällen här, lugnt och slappt. Gubben är på vägmöte och ja, kanske kanske ska jag 
börja på det där överdraget... vi får se. Imorgon är det en ny orörd dag, lite är bokat, som att 
jag och Zacco ska ner till S Näs där vi ska ta en sväng tillsammans med lillsys och Algot. Alltid
lika spännande att se hur det går när de där två herrarna ska ut och gå tillsammans. Ja inte 
för Algot, men för Zacco. Han har utsett Algot till sin beepleksak, får nog ha lite lydnadsträning
där tror jag ;)
 
Till sist: Det är bättre att vara en optimist som ibland har fel, än att vara en pessimist som
alltid har rätt!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Ida

Haha, skönt att ni känner att vi hotar er med vår närvaro! ;) ser fram emot att vara smakpanel! :D kram!

Svar: Kärlek Ida på den här knäppa familjens alldeleseget vis😘 Kramar 💚💜
Bjaeren

skriven
#2: Pernilla

Lite bistert väder!! Hoppas du får solsken i morgon. Här har varit riktigt skönt idag. Men vad hjälper det bär man jobbar inne? Har i alla fall stort fönster i trimmet, så jag ser ut. Haha.
/P

skriven
#3: Mona W

Se till så den "lilla" klär på sig om hon ska till havet ☺️. Kram på er 💕

skriven
#4: Hannis

Som jag saknar närheten till vatten.
Just det där att promenera vid stranden...

Grillpremiär! Underbart=)) Då är det vår!
Kram Hannis

skriven
#5: Anette

Ser fram emot dagens promenad :) Och jag lovar ta på mig kära stora sys 😙 Pia får väl läggga ut bildbevis 😉

skriven
#6: Bosse Lidén

Bra citat som avslutning. Jag har nog aldrig gått på Björkäng strand, men cyklat förbi flera gånger. Favoritstranden att sola och bada på var Träslövslägen. Då hoppas jag på fint väder för grillpremiären. Helgkram Bosse

skriven
#7: Ama de casa

Just nu har solen här lika kämpigt som på dina bilder. Men den brukar vara duktig på att vinna över molnen :-)

skriven

Kommentera inlägget här :