Regnet öser ner

Dagen började med ösregn, ja riktigt ösregn alltså. Himlen var öppen och Zacco nödig....
Det är då man klär på sig regnkläder med ett leende på läpparna och går ut och 
strålar lika mycket som den frånvarande solen, not. Men friskt är det iaf. Nu visste ju inte
Zacco om vad det var för väder och jag kan lugnt säga att det behövdes ingen lång 
tur innan han tittade på mig om jag verkade vilja gå hem :) 
 
När vi kommit in och torkat oss så blev det frukost för mig och Linus. Sedan kröp han
upp i soffan och kollade på Basil Mus.
 
 
Det tog inte lång stund innan Simba också kröp ihop där och Zacco låg nedanför på golvet.
 
 
Men regnet drog bort strax innan middag och jag och Zacco kunde gå ut igen lite längre den här 
gången.
 
 
 
 
 
 
Men molnen har hela tiden legat och lurat även om solen har kommit fram mellan omgångarna.
 
 
Linus har hjälpt gubben att skyffla grus. Jag och Nikke tog en sväng så han fick köra lite.
Vi fixade till grillat och vi fick t.o.m suttit ute och ätit, inte illa med tanke på hur lynnigt vädret
har varit idag.
 
 
Kvällspromenaden gick över golfbanan.
 
 
Kaktusblomman hade slagit ihop, får göra ett nytt försök imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Solen har stannat här ikväll och det är riktigt härligt ute. 
Imorgon är en ny dag och ja, vi har inga planer då heller, underbart!!
Nu blir det jordgubbar och grädde här, önskar er en fortsatt mysig lördagskväll!
 
Till sist: När du funderar på att ge upp.... fundera på varför du har kommit så långt!
 
Kramen
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Hur var det nu? Inga dåliga kläder, bara usla väder?
Haha, mina Springrar har alltid varit mest allerta i skitväder. De bästa lydnadstävlingarna har skett i ösregn. Men nu har vi fått Benji. Han blir lite moloken när han blir våt och kall. Brorsan däremot blir topp tokig. Älskar att vara våt och smutsig.

Sen kan jag berätta att regnet, det drog hit på eftermiddagen.
/P

skriven

Kommentera inlägget här :