Jullov.

Så var även denna helgen över, den sista för i år. Det låter så dramatiskt att säga så, men det 
är ju faktiskt sant, nästa helg är ju inte förrän nästa år. 
I helgen har jag pluggat lite grand, på distansstudier kan de inte stava till jullov, nej det är bara 
att köra på. Men julen har varit ledig för mig, jag pluggade ikapp innan. När jag loggade in igår
så såg jag att jag hade fått tillbaka bedömningen på min förra inlämning. Jag hade fått ett B
och ett starkt sådant stod det. Nu vet jag ju att det där med starkt och svagt, plus och minus
inte syns, men det känns bra ändå ;) 
Detta är verkligen min grej, att få skriva, att få måla ut en beskrivning. Att sedan spela in sig 
själv när man läser upp det, utan att titta i papperen, det är inte min grej. Att se och höra 
sig själv är vidrigt. Arma människor runt mig som lyssnar på mig.
 
Så glad i hågen har jag tagit tag i plugget och känner att jag är rätt så på banan igen med 
det. Till och med så på banan att vi åkte iväg hela knasiga udnerbara familjen till Gekås imorse,
gubben, jag, krigaren, Mikael, Nikke och Gurra. Massor av skratt och upptåg och en tillräcklig
kundvagn summerar besöket rätt bra.
 
Det var faktiskt 10 minusgrader här imorse, men ingen snö.
 
 
Jag och Zacco har hunnit med ett par promenader idag och njutit av vad Jack Frost har ordnat.
 
 
 
 
Nog så bistert men hur skönt som helst ändå. Kylan biter i kinderna och vinden retar ögonen till tårar
men det är så skönt att bara trampa omkring och njuta bisarrt nog.
 
 
En liten svamp bildar en högtalare eller sändare om man så vill till världen som är lite under vår
egen. Världen där småkrypen bor.
 
 
De vissna blommorna pryds med kristaller och blir lika fina som i sin blomningsdag.
 
 
Lärkkotten sitter där så ensam och pryder sin gren. Tänk så mycket fint vi har runt omkring oss
bara vi öppnar ögonen och ser det. Ikväll är det lugnt här, gubben och Nikke ska testa gubbens 
nyinköpta pingisrack, krigaren har lagt sig och fick kvällen till ära titta på en film i vår säng. Han 
var trött efter dagens utflykt till Gekås. För hans del blev det med rullstolen då han har haft lite 
ont i stumpen. Han påstår att de säger i skolan att det är töntigt med rullstol därför vill han inte 
använda den. Men hela famlijen övertygade honom om att det är de som säger att den är töntig
som är det, och framför allt så är de avis, vilket han inte riktigt kan förstå. 
Det är skönt för honom att vila lite från skolan, ja för en annan också att slippa kriget med dem. 
Men jag hoppas att mitt sista samtal med dem innan de gick på jullov bet och att de sätter in en
skolpsykolog i klassen nu som hjälper dem rätt. 
 
Imorgon är en ny oskriven dag, vi får se vad som händer då.
 
Önskar er en fortsatt mysig kväll!
 
Till sist: Life is short, always choose happiness!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Så flitig och duktig du är med dina studier. Här har det inte blivit någon shopping sedan före jul, men i morgon ska jag nog ta mig ut och köpa nässpray och halstabletter. Känns som om någon gav mig en förkylning i julklapp och jag tror jag vet vem.
Kram M.E

skriven
#2: Oslofru

Så fina naturbilder du tar <3

skriven
#3: LyckligaPraliner

Hej! Men så länge sen nu! i alla fall på bloggen. Kikar in lite tvärt för att visa att jag lever och för att hålla lite koll på dig :))

Om vi inte "träffs" nåt innan nyår så passar jag på nu att säga - GOTT NYTT ÅR!! ♥

Jag är ledig måndag och tisdag sen jobbar jag fem dagar med långa dagar och få personal... Känns lagom kul.. :(

Kram fina du!

skriven
#4: Linda / CandyGirl

Men så vackert. Vi har haft -24 i julhelgen. Idag var det bara 18 när vi promenerade. och ikväll kröp tempen upp till 14... betydligt behagligare...

skriven
#5: Kenneth

härliga bilder men nu har vi vitt här iallafall efter snön kom o vinterkylan på ca minus 8-13 :)

skriven
#6: Hannis

Heja dig tänker jag! Så kul att du känner att det är rätt!

Klart dom är avis. När jag gick i skolan så var det en kille med rullstol som alla var avis på. Kanske för att han körde rally i korridoren med den och nu ska man ju inte uppmuntra barn att göra sånt bus men ändå. Vi var riktigt avis!
Mest tror jag i efterhand att vi var avis på hans mod att vara den han var. Men sånt inser man ju först som vuxen.

Kram Hannis

skriven

Kommentera inlägget här :