Så trött..

Ja, jag är jäkligt trött nu. Efter en heldag sittandes på en härlig trästol så kan jag hälsa
att jag känner mig helt leabröten ;) tröttare än ett pensionärshem, och ja, resten kan
ni nog själva räkna ut. 
 
Vi drog upp till Kungsbacka klockan 6. När Nikke var inskriven och fördes till operation
vid halv åtta så tog jag en promenad.
 
Det var ingen så rolig miljö runt sjukhuset, meeen jag hittade den här.
 
 
Kan ni gissa vad som hände sen?
 
 
Jo det klart jag ville dit upp och kolla på utsikten ;)
 
 
Nja, jag kan ju säga att det kändes sisådär att ge sig uppför den, men som den envisa åsna
jag är, ja lite dum också så segade jag på.
 
 
 
Å titta, jag hittade lite svamp i trappan. Nej jag åt inte av dem ;)
 
 
Och jovisst var det vackert däruppe, när jag väl fick luft igen ;) Sedan slog det mig, shit, jag ska
ju ner igen.....
 
 
Kungsbacka lite grand från ovan ;) Det var en vattenreservoar som låg däruppe som fortfarande var
igång.
 
 
De här åsnorna tvekade efter bara en liten bit.... Jag tryckte mig förbi dem och trippade vidare 
nedåt. Det var en ruskigt ojämn trappa, benen darrade när jag kom ner, och ja lillsys, ischias-
nerven den kändes av...
 
Ja sedan stapplade jag tillbaka till sjukhuset och cafeterian. Kaffe och en halv fralla senare
gick jag upp till operation igen. Nikke vaknade strax innan elva och allt hade gått jättebra.
Han har nu ett nybyggt korsband och har förärats en snygg ställning om hela benet. Den
ska sitta där i tre veckor. Jag får in och fixa lite mer vida byxor till honom imorgon.
Strax efter fyra så var min bak och rygg helt bortdomnade efter den sköna lilla trästolen
jag förärades jämte Nikkes säng..... Då kom läkaren och skrev ut honom så vi var hemma 
igen halv sex. Efter lite käk så tog jag en rask promenad med Zacco, ja så rask den kan 
bli efter en sådan här dag ;)
 
Imorgon är en lugn dag, nästan. Bara lite fix i staden men annars lugn och skön. 
 
Till sist: I´m not normal. I don´t want to be. I don´t pretend to be. I am me :)
 
Kramen
 
 

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Så skönt att operationen är över och att det gick bra! Jag förstår att du är trött. Jag minns hur det var när jag satt hos far på sjukhuset i våras, till slut kom jag på att jag kunde ta rullstolen och sätta mig! De där trästolarna blir man ju mörbultad i baken av! Kram till dig!
M.E

skriven
#2: Sara

Ojojoj vilken häftig utsikt!! Och vilken bra träning för benen ändå! Kram Sara

skriven
#3: Pernilla

Så skönt att allt gått bra. Vila nu ordentligt i morgon sä du kommer ifatt. Det tar på krafterna att var brevid.
/P

skriven
#4: Ama de casa

Skönt att det gick bra!

Skönt också att du lyckades ta dig ned från berget :-)

skriven
#5: Jennie

Förstår att det blev en lång dag, men va skönt att allt gick bra med operationen, kram!

Svar: Ja den var verkligen låååång ;) Men vad gör det när det gick så bra! Kramen
Bjaeren

skriven
#6: Bosse Lidén

Förstår att det var en intensiv dag för dig. Skönt att läsa att operationen är avklarad. Den där trappan hade jag också varit nyfiken på. Annars ångar man sig. Kram

skriven
#7: Pernilla

Har du fått vila idag?
/P

skriven
#8: TantGlad

Skönt det gick bra och Fina bilder. Det sista som är på engelska gillar jag skarpt.
Ha en fin helg nu.
Kram.

skriven

Kommentera inlägget här :