Ny dag, nya utmaningar

Det känns, utan att vara gnällig som om vår dos av utmaningar är överfylld för ett rätt bra
tag framöver. När det känns som om allting jävlas, då tänker jag på vad en underbar 
sköterska sa till mig när vi satt på IVA, jag undrade vad jag hade gjort i detta eller ett 
tidigare liv för att detta skulle hända.
Då svarade hon mig att det är inte en bestraffning av något som du har gjort utan en 
förberedelse för nästa liv då man behöver vara starkare.
 
 
Ibland måste man få vara lite gnällig och tycka synd om sig...... Så nu var det färdigt :D
Vidare i livet. Och ja livet erbjuder så mycket fägring nu så man rent storknar. Himlen 
var så vacker igår.
 
 
Haha, där lurade jag er. Men gräset är vackert också :)
 
 
Det drog upp stoooora moln.
 
 
Å där ser man att det regnar ute till havs.
 
 
Det ser ut att komma hitåt också, eller... nej det klart det inte gör, vi har ju sol :)
 
 
Eller... oj nu hotar det från flera håll...
 
 
Ajaj, vi är omringade...
 
 
Å här är sista bilden innan ösregnet föll över oss, i en mix med lite åska ;) Men det blev inte mer än
en liten skur, och sen sken solen igen ;)
 
Kvällshimlen var också vacker....
 
 
 
... och den blev inte sämre ;) 
 
Min följeslagare i vanlig ordning.
 
 
Det är inte bara himlen som är vacker. Idag så var Linus med dagis och käkade i skolan för 
första gången. När han var iväg tog jag och Zacco oss en lite längre sväng, men vi landade
till sist hos mor och far och tog en kaffe.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det finns sååå många blommor nu, och alla är lika vackra!!
 
Idag var det ju även fotbollsträning för Linus. Vi stack iväg och han hade lite problem i början med
att foten åkte av, men vi löste det lite provisoriskt. Så jag har fixat den nya sleeven till honom nu
när vi kom hem så förhoppningsvis så sitter den bättre imorgon ;)
 
Stare!!
 
 
Full fart :)
 
 
Full fokus på ledaren.
 
 
Tungan rätt i mun :)
 
Nu är det kvällen här och jag har ramlat ner i fåtöljen. Imorgon är det dagisdax igen för Linus och 
jag får se till att ta tag i allt som inte har blivit gjort här hemma.
 
Hoppas ni har en härlig vecka!!
 
Glöm inte: 
Svårigheter kommer inte för att förgöra dig, utan för att plocka fram dina dolda förmågor.
 
Kram !!
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jeanette

Mycket kloka ord från den sköterskan! Och ibland måste man få tycka lite synd om sig själv, en liten stund iallafall ;)

Härliga, glada bilder Pia!! Och även regnmoln är vackra på sitt sätt :)

Kram till er alla <3

Svar: Ja de molnen är maffigare ;) Jo du, ibland får man grotta ner sig för att sen krypa ut och må bättre ;)Kramar till er <3
Bjaeren

skriven
#2: bara anna

Linus är en tapper liten kille, det förstår jag...

I går kväll åskade det här som bara den och sedan kom världens skur. Men nu tycker jag sommaren kan komma...

skriven
#3: Ida

<3

Svar: Kramar <3
Bjaeren

skriven
#4: Bosse Lidén

Tack för en trevlig väderresa där du lurade oss tittare lite. :)
Fina blommor bjöd du på i dessa sista majdagar.
Slutorden sparar jag i mitt minne.

skriven
#5: Ama de casa

Han kommer nog att bli fotbollsproffs den grabben :-)

Moln är väldans fascinerande - jag älskar att titta på dom :-)

skriven

Kommentera inlägget här :