Äntligen!!!

Hade en härlig dag igår. Solen sken, fåglarna kvittrade och överallt är det grönt och skönt.
 
Vi började med den vanliga morgonlunken :)
 
 
Det surrar lite överallt :)
 
 
Lupinerna är på g, såg ni... jag kunde en blomma!!!! :D
 
Linus var på dagis, de hade avslutningsfest för 6 åringarna. Han var stolt som en tupp över 
att han inte ska vara så länge till på dagis. Han är faktiskt en skolkille nu, som han sa. Och 
ja tänka sig, nu har vi inga småkillar kvar, bara stora grabbar ;) men de kan också vara små
när det är något.
 
Blev lite fundersam när jag såg detta....
 
 
.... kan undra om det var ett ufo de väjde för ;) Såg liiite lurigt ut.
 
 
Här tillbringade jag en del av min eftermiddag.... nej inte med en pensel i hand utan därborta på
solsängen och här i skuggan med en god kopp :) Penseln får jag ta fram i helgen.
 
 
Det surrade även jämte altanen :)
 
Så damp det ner i lådan, ett stort vitt kuvert från Varbergs Kommun. Aha, ännu mer skolpapper
tänkte jag.... Åh inte, det var från Överförmyndarenheten. Vilket jäkla ord! Men så var det, man
känner sig liten bara man läser var det kommer ifrån. De vill ha in en redovisning över Linus 
tillgångar och skulder.... Det ska lämnas in en gång om året till den dagen han fyller 18. 
Ja, ta det rätt, det klart att inte vi ska ha de pengarna, men att de ska ha in alla papper, även 
på det sparande som vi har ordnat åt honom... Förstår att de vill ha koll på försäkringspengarna
men det andra... Storebror ser dig.... Ingen är att lita på.... Det finns säkert många som har 
snullat bort barnens pengar, men att utgå från att så gör alla, det är inte så snyggt tycker jag.
 
Kvällen var ljum och härlig. Därför så åkte jag in och handlade ;) Logiskt va??? Linus var 
verkligen i behov av lite nya shorts som går att dra över bonusfoten, och tänk, jag fyndade 
tre stycken!!! Sen haltade kylskåpet här hemma också, så jag fick fyllt på det inför helgen, och
nu så står det rakt igen.
 
Himlen var otroligt vacker igår kväll, känner ni igen de orden?? :) Jo jag vet, men det kan inte 
sägas nog med gånger, för den är vacker.
 
 
 
Som ett stort varmt orange klot, och där var flera ringar omkring, precis som det ser ut på bilden. Jag
vet att det betyder något enligt gamla bondepraktikan, men jag kommer inte på vad, vet du??
 
När vi skulle vända hemåt så var Zacco alldeles tokig, han drog in till kanten på ett ställe och var 
så där knepigt uppspelt, som när han ser något han vill undersöka. Jag såg först inte var det var,
det hade ju börjat skymma. Men sen såg jag....
 
 
... den här lille mjuke saken :) Så jag tyckte det var bäst att Zacco inte var där med nosen.
Igår fick jag också beställt Bosses bok. Det ska bli så spännande att få läsa hans första bok, 
alltid roligt med nya författare. Och har man då fått lite smakbitar på den innan så är man väldigt
nyfiken nu när den har kommit!!
Idag har vi varit hur slappa som helst på morgonen, härligt, bara myst och tagit det lugnt. Gött för 
batterierna att ladda upp innan dagen går igång på riktigt. Vi ska sticka ner till Tre Toppar på Läjet
och frossa i glass i eftermiddag med goa grannen, sista städningen på dagis, Mikael kommer hem
och stannar till imorgon så vi får rå om varandra lite. Det behöver både jag och han nu <3 Hade
gärna velat rå om Ida också, men det får vi ta när hon kommer hem igen <3 
 
So let the weekend start!!!
 
 
Ha en härligt solig helg, å glöm inte:
 
Det är inte alltid man finner de rätta orden till någon som behöver tröst,
men att bara finnas där kan betyda allt!!
 
Kramar
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Min trettonåring har ju också lite försäkringspengar, diabetesen, men de sitter på ett låst konto. Det är just överförmyndaren som begärde det. Helt okej, hon kommer åt dem då hon blir 18 och vi kan inte ta dem. Ingen redovisning och en massa papper.

Det tråkiga är att vi inte kan placera dem och få avkastning.
/P

skriven
#2: Åse

Visst är det härligt med allt som surrar i naturen , idag fick jag Bosses bok med vackert omslag och underbar titel , så eftermiddagen har ägnats åt solstolen och läsning . Kram

skriven

Kommentera inlägget här :