Packa packa liten... stor väska

Swosch så var det kvällen före avfärden till Ronneby brunn. Väskorna är packade och allt
är färdigt för imorgon, gött!
Det ska bli väldigt spännande det här. 439 pers kommer varav 119 är dysmelister. Detta 
är ju ett familjeläger så det är barn i alla åldrar upp till 15 år, jag tror det var till 15.
 
Dysmeli är ett samlingsbegrepp för att man saknar hand, arm, fot eller ben. Antingen är
man född med det eller så har du amputerat.
 
Det ska bli så kul både för Linus och oss. För Linus för att han ska få träffa andra barn
i samma situation som honom och för oss för att få tips och ideér från andra föräldrar.
Programmet går inte av för hackor, men burken får följa med så jag kanske kan hinna 
med att lägga in ett eller annat inlägg ;)
 
 
Dimman låg tät igår morse. Jag var hos lillsys och blev knådad sönder och samman, men det gör
ju rätt gott i sista änden.
Sedan bar det hem och se till att tvätta det sista som skulle med. Judith var här och lekte med 
Linus så det var full fart. Gubben fick målat färdigt huset mot altanen, Härligt!!!!
 
 
Lite blommor för omväxlingsskull från en av promenaderna. 
 
 
Kvällen var ljum och härlig, gick här och småpysslade. Man vill ju inte gå in sådana kvällar, bara
fortsätta att vara ute och njuta.
 
Idag var jag extra glad att jag har Zacco kopplad när vi är ute och går...
 
 
... den här råbocken gjorde några galanta skutt förbi oss. Och jag kan säga att Zacco var mer 
än intresserad ;)
Tidigt stack jag och Nikke till stan, dels för att köpa färg och dels för att handla det han behövde/
ville ha här hemma nu när han ska vara själv i en vecka. Ja själv är han ju inte, han har ju Zacco
och Simba, och garanterat kommer Gurra att vara här en hel del också.
Bilen har blivit städad och tvättad, det var den i stort behov av kan man säga. Vi har testat att 
allt gick in i bilen som vi behöver ha med oss, rullstolen stjäl ju en stor del av bagageutrymmet.
Jag fick även ett mail från vår lägerfadder där det stod att det var smart att ha med kickboard så 
då fick vi bereda plats för den också.
 
Ikväll tog jag och Zacco en lite längre promenad, vi passerade då givetvis mor och far på vägen
hem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här lille gynnaren han roade oss väldigt. Som han badade ;)
 
Nikke och gubben har snickrat pilfång idag och när den var testad och klar så var det bara att sätta 
igång med att måla ;)
 
 
 
 
Det är en mycket märklig himmel ikväll, kan undra om det drar upp till oväder.
 
 
Det ser ut som om bilden är suddig, men det är den inte. Himlen är verkligen skum ikväll.
 
Så nu önskar jag er en trevlig helg!!!
 
Och till sist : Min glädje beror inte på vad jag har utan snarare på hur jag känner gentemot det jag 
har. Jag kan vara lycklig med lite, och olycklig med mycket.
 
Kramar 
 
 

Kommentarer :

#1: Mona

Ha nu en riktigt härlig vecka <3. Det är ni mer än värda!
Kramar i mass <3

skriven
#2: Eddie och barnen på Bristol Academy

Ha en toppenvecka :) Och ta hand om er :) Kram Anna

skriven
#3: Bosse Lidén

Önskar dig och er ett fint läger. Synd att inte Gyllene Tider kunde varit kvar där och kört några extranummer. :)
Jag gillar Ronneby Brunn. Ett fint ställe. Ni kommer säkert att knyta nya kontakter som ni kan ha glädje av i framtiden. Linus kommer att få nya vänner i olika åldrar. Blir det även många föreläsningar och information? Någon resa utanför orten? Svar kommer säkert via denna blogg. Jag får ha tålamod. Kram

Svar: Nja, jag klarar mig nog rätt bra utan dem ;) Ja här va fint. Det är ett rätt späckat program under hela lägret med blandat innehåll. Det kanske blir en liiiten tur på torsdag någonstans för då har vi en tom dag för utflykter. Kramen
Bjaeren

skriven
#4: Åse

Hoppas att det blir ett riktigt härligt läger, med nya kontakter att utbyta tankar och funderingar med men viktigast av allt att Linus får toppen roliga dagar. Kram till dig vännen .

skriven
#5: Melody and M.E

Hoppas ni har installerat er och att allt känns bra inför den kommande veckan! Det ska bli intressant att följa era dagar!
Jag jobbade en gång i tiden med barn som hade olika handikapp, men inte dysmeli! Hoppas er vecka kommer att präglas av skratt och goa stunder!
Kram
M.E

skriven

Kommentera inlägget här :