Ordning på torpet

Nu är det matte här igen. Nån ordning får det vara :)
 
Ja jag och Zacco började morgonen med en liten promenad medans Linus tittade
på barnprogram.
 
 
 
 
 
Ja, världen var liten idag också, och det drog en snålkall vind från havet, brrrr. Men oj så vackert
här är ute med rimfrosten.
 
Havet var inget alternativ idag kände jag, inåt var min tanke. Ja med facit i hand är jag verkligen
havet istället för sjön och skogen. Båda har nåt visst, men skogen ska man vara i på vår och höst.
 
 
 
 
Efter mycket om och men så blev det Skärsjön, där vi strövade en liten stund. Men underlaget var
verkligen inte min pryl idag så vi åkte hemåt och tog ett litet stopp nere vid moarna och gick runt 
där en sväng.
 
 
 
 
Här hemma var mer rimfrost och vackrare än det var inne i skogen så det får bli havet i fortsättningen
också tills våren har kommit.
 
Mikael tittade förbi en snabb sväng innan han åkte till jobbet, alltid mysigt att få sitta och prata lite 
alldeles ensamma :)
 
Som ett trollslag så tittade solen fram strax efter ett. Då försvann allt det vita men ersattes av en 
strålande sol som värmde gott när vi tog en promenad i eftermiddag.
 
 
 
Ja sen var det grytorna och hämta Linus som gällde, men vi fick en liten promenad till efter 
maten och då glödde solen!!

 
 
Nu är det kvällen och Linus har precis gått och lagt sig. Själv sitter jag ju här och brasan sprakar
så mysigt. Är rätt nöjd med dagen, har fått undan gammalt pappersarbete, ja lite har jag ju sparat,
så imorgon kan Linus återigen ha en mamma som inte har tusen måsten :)
 
 

Kommentarer :

#1: Ama de casa

Oj vilka härliga bilder! Vi har lyckats hitta snö vi med. Var bara tvungen att åka lite norrut :-)

sv: Tack fina du för dina snälla ord, vad glad jag blir! :-)

skriven
#2: Susanne

Alltid lika underbart fina bilder!!
Kram <3

Svar: Tack!!!Kramen <3
Bjaeren

skriven
#3: Pernilla

Så vackert!
/P

skriven
#4: Åse

Åh så vackra bilder du visa, frostigt men ljuvligt . Ha en fin fredag .

skriven

Kommentera inlägget här :