Eller kanske inte...

Nej, de små med röda luvor huserar fortfarande i vårt hus. Linus satte sig emot detta beslut 
med en väldigt bestämd ton. Han ville att de skulle få stanna några dagar till iaf. Så vi flyttar
fram tippetappandet till nyårsdagen, men då finns det ingen återvändo, då får de smyga 
in i sina gömmor igen.
För när nyåret kommer vill jag ha tomtefritt. Då är den tiden över för mig som firar ljusets
återkomst. Julen varar inte fram till påska för min del. Och nej Bosse, påskpyntet får inte 
visa sig förrän påskaveckan ;)
När nyåret har börjat så vill jag köpa krispiga härliga tulpaner. Tulpaner som påminner mig
om våren den som vi väntar så på. Tulpaner i massor av färger.
 
 
Så imorgon när vi sticker till Gekås så har jag nog med mig ett fång tulpaner och de stämmer 
inte med tomtar och tulpaner enligt min religion ;)
 
Nu såhär på årets sista dagar, så summerar man vad som har hänt under det gångna året.
Vad var bra och vad ska bli bättre. Man tycker inte att något ändras över dagen, men tittar
man bakåt så är allt förändrat, visst är det märkligt.
Jag sitter och filurar på en liten lightvariant av årskrönika här i bloggen, får se om den blir 
färdig detta året eller om den får vänta till nästa år.
 
Till sist: Lyssna inåt och du behöver aldrig tveka.
 
Kramen
 

Kommentarer :

#1: Melody and M.E

Mina tomtar fick krypa ner i kofferten innan jag åkte till Västervik, men annars brukar de nog få husera fritt i huset över nyår! Däremot vill jag ha mycket nya blommor till nyår!
Jag hoppar över årskrönikan i år, det känns som 2013 får glida iväg utan sammanfattning. Ser fram emot ett Nytt År, utan att blicka för mycket bakåt!
Kramar M.E

skriven
#2: Åse

Mina tomtar får också krypa ned i jullådan och krispiga tulpaner hur ljuvligt är inte det. Kram vännen

skriven
#3: Pernilla

Här kör jag till 20-dag Knut!!
/P

skriven
#4: Bosse Lidén

Det är bra att lyssna inåt och utåt. Tänkte på Linus tomteräddande. Tulpaner hör verkligen till med att fira att ljuset återvänder och ett nytt fräscht år har kommit på besök. Eftersom vi firar en födelsedag redan i början på året starta vi alltid upp med denna härliga blomma. Nyårskramen

skriven

Kommentera inlägget här :