Blås vind blås

Ja, man kan iaf inte klaga på vindarna, de är konstanta ;) Man blir totalt urblåst, ja mer 
än vanligt, när man sätter foten utanför dörren.
 
Solen kämpade imorse.
 
 
Det såg faktiskt ut att bli ett riktigt skitväder ett tag, men tack vare vinden så flög det iväg i en
jäkla fart.
 
Att det inte har regnat, det har golfklubben tagit fasta på...
 
 
Idag var vi nära att bli duschade när vi tog våre morgonpromme.... ;)
 
Så kom Ida hit till Zacco och jag och Linus drog iväg till Götelaborg. Vilken jäkla dag att åka dit
på!!! Chalmerskortégen... say no more, afton... oh no!! Trafiken var som en gröt i den stora 
staden, och med lite knix så kom vi till sjukhuset.
 
Vi träffade både sjukgymnast Lotta och sår Anki, och så var vi ju där för att träffa Joanna som 
skulle bedöma ärren. Men innan vi gick in till henne hann vi såklart ta en fika och Linus fick
klättra i skeppet som han älskar.
 
 
 
Han och Lotta tävlade på 60 m banan och hon var väldigt imponerad över hur himla snabbt han
springer, ja över hur han rör sig överhuvudtaget. Lika impad var Joanna över ärren!!! Gött, då 
har det lönat sig med att använda Propolissalvan :) Den är helt magisk! Det är bara ett ställe som
kan bli lite problem på höger, men vi hoppas att det löser sig. Det är ju så när de fortfarande växer
då är det lite mer problematiskt med stora ärr.
 
Sen stack vi från stora staden snabbare än blixten och åkte hem, hem ljuva hem :)
 
Linus hade önskemål om hemmagjord pizza, och ja, det lät ju inte så tokigt så det fick det bli.
Nu har jag och Zacco varit ute i blåsten igen och kan väl kallt konstatera att några valborgsmässo-
eldar kan väl knappast tändas ikväll.
 
 
Det blåser kallt om de ädla delarna....
 
 
jag får vända andra sidan till ;)
 
 
Solen skiner iaf och kommer man bara liiite i lä så är det väldigt behagligt.
 
 
Kastanjens knoppar är enorma.
 
 
Såg denna busken som blommade så fint i skogen, kan inte för mitt liv komma på vad det är 
för en. Vet ni??
 
Ikväll har jag äran att vara chaufför åt Nikke och co :) De tre grabbarna är på bio, Iron man 3, jag 
vill också hemskt gärna se den filmen, men jag fick inte följa med :( inte ens om jag satt lååångt 
ifrån dem.... visst är det märkligt ;) 
Så det blir en helt nykter Valborg för min del, kanske inte helt fel för magen heller ;)
 
Saknar att inte fira min sys, men jag vet att hon blir ordentligt bortskämd i Danemarken av 
sin familj <3 Jag får nog vispa mig en äggtoddy, bara därför att!!! Tänker på min mor när jag 
gör toddy, fy för den höge farao vilka mängder toddy hon stod och vispade på Monas födelesdag
när hela tjocka släkten var där.... 
 
Så nu blidde det kvällen, och nej jag har ingen solnedgångsbild att bjuda på för dagen. Den har
ju inte ramlat ner ännu ;)
 
Sköt om er!!!!
 
Kramen
 
 

Kommentarer :

#1: Åse

Titta in och önskar dig en skön valborgskväll. Kram

skriven
#2: Jeanette

Nej du det där med busken kan jag inte hjälpa dig med för växter är inte min grej, satsar på annat istället ;)

Haha, det där med inte få följa med, ens på avstånd känner man allt igen ;)

Ha det gott vännen & kraam <3

Svar: Vi struntar i vad den heter Nettan, den var jättefin iaf ;) Trodde nog aldrig att jag skulle fått följa med ändå :DSköt om dig och stooort lyck till imorgon!!
Kraaam<3
Bjaeren

skriven
#3: Pernilla

Blåste snålt igår, även på den här sidan. Men idag är det ljuvligt. Det är bara det att jag måste krypa in i trimmet och fixa till mina älsklingar. Det är hundutställningar som hägrar. Två av tre ska med, så.....som man bäddar får man ligga.
/P

skriven
#4: Ama de casa

Härligt att både Lotta och Joanna är impade!

Hemmagjord pizza? Nu blev jag hungrig... :-)

skriven
#5: LyckligaPraliner

Ja fy vad det blåser, är så trött på det! Här är det snart nollgradigt och det har snöat. Fast det är vanligt denna årstid men ändå :(

Vad bra att han är snabb lilllkillen. Friskhetstecken och glad verkar han :) Och du, den filmen vill jag se!!

Kram Ann-Louise

skriven
#6: Solglitter

Ja nu önskar man sig värme efter allt detta kalla..men till helgen så kommer det nog varmt väder...eller hur...hihih

Så fint att grabben mår bättre :)

Önskar dig en fin och solig skönamaj-helg :)
Kram Lollo♥

skriven
#7: Britt-Marie

Kan busken vara Tibast? Fina bilder och lätt att läsa Pia, lite beroende blir man av att titta in ibland.......

skriven

Kommentera inlägget här :