Han tar trappan.

Snö och kyla är inte riktigt min grej, men det hör ändå till när det är vinter. Nu har kylan kommit men
ingen snö, än så länge. Krigaren påstår att han inte vill ha någon snö i år. Egentligen vill han det, 
det är jag säker på, men osäkerheten och ovanan gör att han inte gillar halkan framför allt.
 
 
 Han är så lycklig nu. Världen har blivit friare, han går med bonusfoten större delen av dagen.
 
 
 Och han är så stolt över tyget vi hittade till den. Den blev riktigt läcker. Det är en hel del tjat,
att spänna sträcka och rulla över, allt för att inte han ska lägga sig till med hälta.
 
 
Igår var vi uppe i Göteborg på gåskolan. Git är en makalös sjukgymnast, hon peppar och lyfter
lika väl som hon kräver och går på. Att vända kryckan var ett mer än smart knep för att ta bort
vaggig gång. Det är inte så mycket han behöver som stöd och detta funkade kanon. Han har 
en grym kroppskontroll och hon var helt häpen över hur krigaren förklarade var trycket låg på
stumpen i olika lägen. Vi fick lära oss ett och annat om att balansera kroppen också vill jag lova.
Nu har vi hemläxa att göra tillsammans med krigaren.
 
 
Nu hoppar jag till bilden där jag frågade om ni såg hunden. Har förstått att många tittat efter en
levande hund, men nej, det är min fantasi som drar iväg med mig. Jag älskar att se olika saker
ute i naturen. Ser ni den nu? :)
 
 
 Härlig sol i krispig kyla, det är underbart promenadväder.
 
 
 
Isen skapar fantastiska konstverk. Jag höll på att drutta i när jag gick och tittade på alla skulpturer
som isen skapat.
 
 
 
Såklart gör jag det tillsammans med godingen <3
 
 
Imorse körde jag upp till storsys. Vi skulle till Ätran där hennes förskola ligger. Jag skulle hjälpa
henne med lite administration för mail och hemsida. När jag rullade genom Gällared så kom 
denne pälsklädde yngling på vägen. Som tur var stannade han och tittade innan han gick över
vägen.
 
 
På vägen hem vid lunch stannade jag till vid Gässlösa. Ett superfint naturreservat i Rolfstorp.
 
 
Det är den vackraste konst, isen. Ser ni björnnosen :D Ja jag är oförbätterlig.
 
 
Imorgon ska jag och krigaren åka och hälsa på i skolan. De börjar inte förrän på fredag men den
nya läraren tyckte det var smart att komma upp och kolla då hon har gjort om i klassrummet och
ville kolla så det funkade för krigaren. Vi ska även kolla upp hur det ser ut med rampen, och goaste
kommentaren kom krigaren med. Om den inte är färdig så går jag uppför trappan, eller förresten
det kvittar, jag går uppför trappan även om rampen är klar. Nu kan jag ju göra det. Kan undra vad
de säger då :D Ja du min lille krigare, kan just undra vad de säger då. Nu vet ju jag att så stadig
är han fortfarande inte så han behöver sin rullstol då och nu, men jag vet att han är såpass 
krigare att han kommer att ta trappan oavsett imorgon.
 
 
Efterår ska vi gå på bio. Det blir " Den gode dinosaurien", den har han längtat efter. Han har varit
så himla grym på att träna och kämpa för att gå så vi tar en myseftermiddag ihop.
Det är en stor skillnad på hans humör nu när han går omkring istället. Och ja går, han kom på 
igår att han kan springa lite lätt som han sa. Kanske inte det ultimata, men kan man så kan man.
Igår smög han förbi mig härinne, jag såg i ögonvrån att han hade med sig något bort mot sitt 
rum. Jag frågade vad han hade där, Inget var svaret. Men när han svängde över såg jag att det 
var innebandyklubban och en boll.... Även om han har det som han har det är det fortfarande inte
okej att lira innebandy här inne. Så han fick vackert gå ut i garaget och köra en stund.
 
 
När man ser utvecklingen på dessa två veckorna så är det helt otroligt. Vi kör på med träningen
som han fått, ja den är mer än bra även för en annan, och den ger ju omedelbara resultat.
 
 
 
Önskar er en fin fortsättning på veckan!!!
 
Till sist: I trust that everything happens for a reason, even if we are not wise enough to see it.
— Oprah Winfrey
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Pernilla

Jag har tänkt många gånger, att han kommer att lämna rullstolen innan rampen är klar. Haha, käns lite snopet nu när det nästan är så.
Jag gillar också is. Vi har ett ställe där det brukar kunna bli fantastiska formationer men i pr har det inte blivit så. Det har varit så stilla så vattnet har i te "skvätt" iväg.
/P

skriven
#2: Kenneth

vackra bilder och skönt att ni har en bra kontakt som kan fixa o dona så det bir till det bästa

skriven
#3: Floweroffame

Så härligt det låter med krigaren. Håller tummarna att han kan gå upp för rampen. Ja nu ser jag hunden. Även björnnosen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

skriven
#4: Hannis

Alltså lycka känner jag!
Heja Krigaren och hans vilja.
Och din kraft i allt, stöttning och pepp.

Så känner jag lycka när jag ser dina bilder på isen.
Det är det där med känslan av kristaller.
Naturens egna verk. Häftigt!
Kram Hannis

skriven
#5: Linda / CandyGirl

Men så härligt att det går så bra... och bättre lär det väl gå nu när det går åt rätt håll.

Härliga foton du hittat. Björnnosen var ju cool

Svar: Här är ju också nära till havet… men det är ju fruset nu.. haha…

skriven
#6: Susanne

Supersnyggt tyg!!
Heja dig Linus, du är en sån grym kämpe!

Kramar
Susanne

skriven

Kommentera inlägget här :