Lyckoballong.

Stormen ryter runt knuten, brasan sprakar härinne, nynnande ifrån krigaren i soffan som
lyssnar på musik på plattan med lurarna på. Jag kan gissa mig till vilka låtar det är. Zacco
sover djupt på golvet och Simba ligger hoprullad intill krigaren.
Det låter som en riktig mysbeskrivning, eller hur, ett lugn där inget är på tok. Men oj så
fel man kan ha.
 
Visst sprakar brasan och allt det där, men krigaren är hemma från skolan idag efter ett
att ha gjort ett försök att gå igår.
 
 
Och försök var just vad det var. Rampen skulle vara färdig och vi åkte dit. Det första som han 
stöter på är en bockad plåtbit som skulle dölja det knepiga avhuggna slutet av rampen. Den 
lutade åt alla håll och krigaren blev livrädd att han skulle tippa åt något håll. Suck. Bra start 
där. Så den dagen slutade med att han stannade i två och en halv timme och blev inne hela
tiden. Ord är helt meningslösa för detta. Mycket ord och ilska rann iväg. Mail flög via cyber-
rymden. Ja jag anser att det är ett mästarprov att misslyckas med att bygga en ramp 3! gånger.
 
Igår kväll sa han att han inte åkte tillbaka dit förrän de fixat plåtbiten, alltså avslutet på rampen.
Så jag meddelade skolan detta och fick till svar att rampen skulle rivas igen, så han kunde 
inte komma in idag ändå......
 
 
Vi låg och pratade innan han somnade igår kväll, det var då han tog upp det med skolan. Han ville
tala om sin nya önskelista också för mig. Okej tänkte jag, here we go again, spel, lego osv.
Nej, hans högsta önskan var att han får sin bonusfot och kan springa som vanligt igen.
Det andra var att han kan åka till skolan utan att vara rädd för att välta i rampen....
Det var de tilläggen han ville göra sa han.
 
 
Det är då man förstår att man har med en klok gammal själ att göra. Lite senare sätter jag mig i 
fåtöljen och går igenom årets bilder samtidigt som tårarna får rinna.
 
 
Jag vill ta ned en lyckoballong till honom och ge honom den. Den följer honom vart han än går
eller gör. Den tar bort alla tankar som inte lyfter och fyller på med sådan som gör det. En stor
ballong får det vara så det ryms mycket i den, det behövs.
 
 
Jag gick ut i dimman igår en sväng när han var i skolan. Lät tankarna fladdra runt och dansa som
de ville. Tog fram vissa och tittade lite noggrannare på dem. Jag fick avslutat ett långt dokument 
till Skolinspektionen angående alla kränkningar som skett. Så underbart att sätta punkt för det 
och få iväg anmälan.
 
 
Upptäckte att Gorm tagit med sig ett antal träd vid dammen, de träden som varit med på så många
av mina bilder. Såg att de inte hade så starkt fäste i marken och därför inte stått pall när det storm-
ade. Lite som vi människor, det krävs djupa rötter för att stå kvar när det blåser som mest. Man svajar,
kanske tappar man balansen, man böjs, men de som står kvar när lugnet lägger sig, de klarar av 
nästa storm också.
 
 
Jag böjdes duktigt igår, nästintill rök av och tappade balansen. Att läsa igenom allt som krigaren varit
med om i skolan tog hårt, det blev på nåt sätt annorlunda när man skrev ihop allt. När så inte rampen
var riktig och krigaren var ledsen och rädd, då svajade jag rejält. 
 
 
Så vaknar man till nästa dag och känner stridsviljan igen. Jag kan ju inte lägga mig nu, vem krigar
då för honom. Nej, jag har satt båten i sjön och jag ska nog f-n ro den i land också, det kan ni lita
på. 
Krigaren frågade igår kväll, mamma, vad händer nu när rampen inte var riktig? Jag, jag kommer 
att tala om att de får rätta till den. Krigaren, orkar du bråka så mycket då. Jag, till vägs ände krigaren
till vägs ände orkar jag <3
 
 
Något som lyfte dagen var en budbill som plötsligt dök upp på gården. Ett paket som kom från
Össur såg jag. När vi öppnade det fanns det två sådana här lådor däri. Krigaren blev över-
lycklig och kände att någon tänkte på honom. Jag påminde honom om att det är många som
gör det, men att det var supergulligt av Össur att visa det på detta sätt <3 Tack alla ni 
finingar <3 <3 <3
 
 
Vi byggde bort lite oro med att göra iordning tomtelandet. Krigaren komponerade men snodde åt
sig större delen till sitt egna, som jag precis kom på att jag missat att fota ;)
 
 
Idag har Helga varit på besök. Zacco gillade henne inte speciellt mycket. Men hellre den änden mot
vinden än den andra :D
 
 
Solen har gått ned över en brokig dag, massor av samtal och mailande. Nu vill jag ha lugn och ro
och bara njuta av helgen. Det ska vi göra genom att jag och krigaren åker till lillsys på kalas 
imorgon medans gubben åker på julbord. Vi ska bygga ihop ett pepparkakshus och krigaren tyckte
att vi struntar i ramp då det verkar svårt att bygga :D
Det är så vi tacklar svårigheterna, med en sjuk härlig humor.
 
 
Jag önskar er den bästa av helger!!! Var rädda om varandra! 
 
Till sist: There will always be people in your life who treat you wrong. Be sure to thank
them for making you STRONG!!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Sitter med en tår i ögat. Hur kan man göra så emot ett barn. Klart du skastå upp för honom om inte du gör det vem gör det då. Vet hur det känns . Man måste stå upp för sina barn. Ingen annan gör det. Ha en skön kväll och försök koppla bort allt jobbigt. Kram Pernilla

skriven
#2: LyckligaPraliner

Åh herregud... Jag blir ordlös. Finns inga ord som tillräckligt kan beskriva så skamligt illa ni blir behandlade. Hur illa er lille son blir behandlad. Respektlöst och kallt. Det är vad det är. Men så ser nog inte dom det.

Ja, kom och sitt här hos mig. Vi pratar och klockan går ♥

Kram!

skriven
#3: Melody and M.E

Saknar ord… här kämpar jag för att Bauhaus ska komma och byta ut mina randiga duschväggar… så futtigt det känns.
Jag är i Småland nu och besökte igår ett samhälle där man byggt fyra modulhus där fyra flyktingfamiljer ska flytta in i varje hus. Då tänkte jag på krigaren! Vid varje ingång fanns det rejäla och långa ramper ifall någon skulle vara rullstolsbunden! Just det, ifall att…
Vem bygger rampen på krigarens skola? Är det rektorn själv?
Herregud hur svårt kan det vara? Nu är det snart dags att samla ihop ett gäng och åka upp till krigarens skola och visa vad som gäller! Jag är beredd!
Lycka till med pepparkakshuset och jag tror att en chokladkaka kan bli en utomordentlig ramp, ifall någon liten tomtenisse behöver ta sig in i huset med rullstol!
Önskar dig och din flock en riktigt fin helg!
Kram M.E,

skriven
#4: Pernilla

Jag läser och läser. Torkar bort överflödet i ögonvrån och läser vidare. Va ska man säga?
Många många styrkekramar!!!
/P

skriven
#5: Hannis

Skrattar åt Zacco. Han och pälsbollen ser ut att känna samma sak inför vinden...

Skrattar inte åt Krigarens situation där emot...
Att ett barn ska behöva gå igenom sånt här.
Det är skrämmande.

Stor kram Hannis

skriven
#6: Bosse Lidén

Med en sjuk härlig humor kan man välta berg. Decemberkram Bosse

skriven
#7: Åse

Hittar inte riktigt orden, jag blir bara arg och ledsen för er skull. Hur svårt kan det vara att bygga en ramp. Stor kram Åse

skriven
#8: Susanne

Suck!
Det måste väl bli en ände snart.....lille fine Linus vad du får gå igenom <3

Kramar
Susanne

skriven

Kommentera inlägget här :