Lite om mycket.

Ibland krockar livet lite för mycket med en. Man får ruska på pälsen riktigt rejält ibland för 
att komma  vidare.
Det är svårt det här med bloggen ibland, man har lust att vräka ur sig hur mycket som 
helst ibland, hur personlig ska man vara, hur mycket ska man dela med sig. Jag har ju
som jag skrivit innan en dagbok på datorn där jag skriver av mig det mest personliga
och som kan uppfattas sårande av någon annan.
 
Det första jag ska börja med att förklara är taggarna som avslutar ett inlägg. Jag har 
frågor på varför jag taggar amputerade barn osv. Jo det finns en väldigt enkel och
bra anledning till detta. När olyckan hade hänt så undrade man ju hur livet skulle 
bli för Linus med bonusfot. Då googlade jag som en liten tok för att hitta någon
som var i samma situation, men det tunnsått. En del vuxna som delade med sig
men inget om barn som var amputerade. Därför känner jag att om jag taggar
mina inlägg så kanske kanske någon kan hitta detta och se att det går att 
leva precis som vanligt! Life without limitations, som Össurs ledord är.
 
Igår så skulle jag ju gå till det fantastiska Yrkes och karriärscentrum.... Ja inte blev jag 
ett enda uns klokare på att gå dit. Jag hade mer information än dem, och det borde 
ju enligt mig vara tvärtom. Hon var så förvånad över att jag hade ett mål med det jag
skulle läsa.... Ja ni förstår. Inte ett enda svar på mina frågor fick jag, ett ansöknings-
papper var allt jag hade med mig därifrån, resten fick jag söka på nätet eller ringa
de som sålde in utbildningarna och fråga dem. Jag vet faktiskt inte vad de gör där
mer än hjälper till med svenskundervisning.
Så jag ringde till Miroi som tillhandahåller kurserna och frågade dem, nej jag skulle 
inte ta det med dem, det skulle jag fråga Yrkes och karriärcentrum.... Då klargjorde
jag för mitt möte tidigare under dagen med dem och då blev det fart.
Grabben slog nästintill knut på sig för att svara på alla frågor. Och var väldigt noga
med att kolla upp vilken ort jag hade varit på som inte kunde ge mig svaren jag 
behövde.
Idag har jag fått iväg ansökan. Hej och hå, hur ska detta gå ;)
 
 
Det blommar fortfarande :)
 
 
 
Den där läskiga saken öppnar sig mer och mer, tänk om den biter mig nästa gång ;)
 
 
Den här filuren mötte jag på vägen.
 
 
Ibland behöver man ta en liten paus.
 
 
Jag älskar denna dalian. Inte en enda blomma är den andra lik. Då kommer jag lite snyggt in på
fortsättningen. 
Linus och jag skulle ju gå och prata med de andra 1orna som han ska gympa med. Det kändes
jättebra till att börja med, men någonstans spårade det ur. De kunde inte vara tysta överhuvud-
taget. Fröknarna hojtade till och då lugnade de sig lite. Linus drog upp byxbenet och visade sin
bonusfot. De tyckte den var häftig. Flera av grabbarna är med i samma fotbollslag som Linus
och de har ju redan sett den.
Då var det någon som ville se hur det såg ut under. Linus tyckte det var okej och tog av sig
den han behöll linern på. Då ville någon att han skulle ta av den också. Då tyckte jag att det
behövde han inte. Men han tyckte det var okej. När han så visar hur stumpen ser ut, inte 
höger benet. Då händer det som inte får hända bara. Det kom det ena efter det andra,
det liknade ett kycklingben, var fult och äckligt, ta på linern igen vi vill inte se mer.
Fröknarna hyschade ner det. Ingen annan reaktion där, de kanske lyssnade lika bra som
de gjorde när jag försökte göra mig förstådd när jag ringde dit.
Jag ser Linus krympa från en modig krigare till en liten liten kille. Han sa inget men det 
behövdes inte heller. Mitt hjärta blödde. Jag förklarade så lugnt jag kunde att vi är alla 
olka, på ett eller annat sätt. Det fullkomligt kokade i mig, men det fanns inget riktigt bra 
läge att ta det där. 
Var gick det fel, vart har ödmjukheten tagit vägen. Jag har lärt mina grabbar att vi är 
alla olika och vi har rätt att vara det. Man ska vara stolt för att man inte är som alla 
andra. Våga älska livet. Hur kan det bli så fel, är inte det en grundpelare som man ger 
sina barn. När Linus talade om för sina storebröder vad de hade sagt så taggade de 
fragga, de fick evileye av sin mor att inte säga vad de tänkte. Men när Linus lagt sig
så undrade de när vi skulle träna nästa gång... syskonkärlek av grövsta kalibern.
 
Nej nu lägger vi det åt sidan och ser framemot en underbar helg tillsammans med
fantastiskt positiva människor som lyfter Linus till himmelens höjder <3
 
 
 
 
 
 
 
 
I natt hade älvorna haft fullt upp. De hade smyckat naturen med miljontals kristaller.
 
 
 
 
 
 
De här grabbarna har gett järnet här hela eftermiddagen :)
 
 
Och jag och Zacco busade också ute i solen.
 
 
Rätt ögonblick :)
 
 
Är det någon som vet vad detta är för en liten blomma, hittade den i trädgården här :)
 
 
Ja detta var ett lite negativt och nedslående inlägg, men ibland blir det bara så.
 
Till sist: When life´s tough, remember you ar tougher!
 
Kramen
Taggar: Barnprotes, amputerad, studsmatta, Eurasier, amputerade barn, tjörns triathlon, hjältehelgen, Kitunes;

Kommentarer :

#1: Mona W

Fy och usch vad det gör ont att höra. Och underbart med sådana storebröder <3<3.
Kramar

skriven
#2: Karin

Fy, det gör riktigt ont i magen att läsa om klasskompisarnas reaktioner. Jag förstår precis hur förbannad du måste ha blivit! Jag minns när A gick i 3:an eller 4:an och de kompisar hon tidigare haft plötsligt inte ville ha henne med... Finns inget som gör en så arg som när barn inte är snälla mot varandra! Inte ok heller att Linus lärare inte reagerar.... Tur ni är krigare allihop därhemma! / kram Karin

Svar: Ja jag förstår att ni har haft det tufft. Nu va det den andra ettan som vi va i och deras lärare. Jag får nog kolla hur jag skrev om det inte framgick.Kramen
Bjaeren

skriven
#3: Ida

Både jag och Mikael kokade här hemma imorse. Det är så fel och oförsvarsbart, och Linus borde aldrig känna sig som något annat än den krigaren han är.

Jag hoppas att ni får det helt underbart på Tjörn iallafall, saknar er! Kramar <3

skriven
#4: Ama de casa

Fin lavendel du hittade i trädgården där :-D

skriven
#5: Jeanette

Nej fy så ledsamt, det gör ont i mammahjärtat att läsa :(. Förstår din ilska över reaktionerna som kanske hade uteblivit om läraren gjort sitt jobb, så jäkla onödigt och orättvist att Linus behövde vara med om detta. Hoppas verkligen eran helg på Tjörn blir toppen iallafall och hälsa krigaren att han är bäst!!

Kram till er alla <3

skriven
#6: Susanne

Nej fy vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg :´(
Vart är vi påväg?

Fina, kloka, goa Linus, tur att du har dina nära och kära som har gett dig en sån trygghet så att även och du fick en fruktansvärd smäll idag, reser dig upp, sätter näsan i vädret, tittar de mindre bildade 1:orna i ögonen och vandrar förbi, vandrar till de som kallas vänner <3

Många kramar <3

skriven
#7: Sara

Fina bilder :)

skriven
#8: Pernilla

Barn är ärliga och de lär av oss vuxna. De som har föräldrar som inte lärt sig ödmjukhet kan inte heller visa den. Tufft och man blir mycket arg.
Jag vet, sprutor i matsalen, åh va äckligt, läskigt, kan inte sitta vid hennes bord, svimmar av blod........
Idag är hon stor och behöver i te ha någon brevid sig när hon sticker sig. Idag är hon stor och sköter det snabbt och diskret. Idag har hon pump och slipper visa fläsket på magen och sticka sig offentligt.
Men det stärker dem, mycket och en dag kommer de hjälpa andra i samma situation.
Åh, så ont hjärtat på oss föräldrar gör, fäller en tår, biter ihop och så går vi vidare och blir starkare vi också.
/P

skriven
#9: Bea

Kärlek till er!!!❤

skriven
#10: Ama de casa

Vad synd att det tog en sån vändning när Linus var så modig och framåt för att visa. Barn kan vara så elaka!

Stor kram till er båda!

PS: Jag ser att gräshoppan (eller vad det är på bilden) också har amputerat, men han har inte hunnit få nån bonusfot än...
:-)

skriven
#11: Ingrid H

Nä fy! Det är inte ok! Får ont i hjärtat när jag tänker på allt ni får gå igenom! Hoppas lärare och föräldrar läser ditt inlägg och sen pratar om bemötande och respekt...
Kramen! Hoppas Tjörn blir toppen! <3

skriven
#12: Elina

Kram till er ❤️

skriven

Kommentera inlägget här :