Moln

Hej va tiden springer iväg. Ändå tycker jag att vi har en rätt lugn period just nu, men ändå 
räcker inte tiden till allt jag vill göra.
Igår var Linus på dagis och jag gjorde stan ;) Kan man tänka, jag fick tag på mer i lilla Varberg
än jag fick i Kungsbacka. Jag hade ett otroligt flyt och fick tag på nästan allt jag var ute efter,
inte klokt vad man är nöjd då;)
 
Sedan var det lite plock och don under eftermiddagen, och givetvis en och annan sväng med
Zacco.
Fast, vi backar ända till i måndagskväll då jag tog dessa bilderna.
 
 
 
Jag älskar att trampa omkring här hemma omkring och fota lite av varje.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En hel del blommor blir det, det finns såå många som är så vackra i färgerna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vissa är mer än märkliga också ;)
 
 
 
 
Så hämtade jag Linus, och trots att han har härjat på dagis så finns det ändå energi kvar till
att ge sig upp på studsmattan. Tänk, bara 10% hade jag varit nöjd med av de energidepåerna;)
 
 
 
 
 
 
Himlen var vacker som vanligt.
 
 
 
Idag har vi varit lediga och Linus har lekt med Albert under stora delar av dagen, både här och 
hemma hos honom. Det är härligt att bo på landet men ändå ha kompisen på gångavstånd.
Jag har fixat sånghäftet till midsommar, tagit en sväng med snabeldraken och handlat mat... igen...
Ibland tycker jag inte att jag gör något annat. Jo, jag är ute och går ;) med kameran runt halsen ;)
 
 
 
Redan på morgonen så såg man vart det skulle barka idag, ingen Ryssvärme här inte...
 
 
 
... de här bryr sig inte om att det kommer vått uppifrån, de är ju redan i vattnet ;)
 
 
 
 
 
Men när det ser ut så här, ja då undrar man när det ska braka loss... fast det blev inte så farligt.
 
 
 
Vi har precis varit ute på kvällspromenaden, Zacco, Simba och jag.
 
 
Mera moln, jag tycker de är så maffiga.
 
 
 
Åt andra hållet såg det ut såhär...
 
 
 
Undrar om det är något nytt party hos Tor på gång. Ja det återstår att se inatt ;)
 
Nikke är mer än deppig här just nu, läkaren ringde idag och talade om att operationen de hade tänkt
göra, inte kan göras innan man växt färdigt. Och de såg på plåtarna att det hade han inte... Så han
får vackert vänta...Läkaren ville inte rekommendera den andra sortens operation så det blir hand-
röntgen efter sommaren... Just det handröntgen, det är tydligen där man ser om man har knakat ut
så långt som man ska ;) Så nu är det bara idog träning som gäller för herrn, Skit också!!!
 
Ska avsluta med ett boktips idag. Mina fotsteg i ditt hjärta av Bosse Lidén.
 
 
 
En härligt skriven roman i Halmstadmiljö ;) Stor igenkänningsfaktor på mycket i den, härliga 
målande beskrivningar, ungdomskärlek, sorg, skratt, ja den handlar om livet både som tonåring
och som vuxen. Lättläst och gripande.
Kan varmt rekommenderas i hängmattan i sommar!!! Köp boken här. 
Den lämnade fotspår i mitt hjärta ;)
 
Imorgon är det Linus sista dag på dagis.... märklig känsla... Nu är det slut med den omhuldande
miljön som är på dagis, nu är det skola som gäller. Vad som är skönt är att det känns väldigt
bra det också ;) Han får så goa fröknar där så det blir kanon!!
 
Till sist: Bakom varje svårighet finns en möjlighet!!
 
Ha en härlig midsommar ;)
 
Kramar till er <3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Jasså, det är en bok. Den ska undersökas.
Brukar titta in till Bosses blogg men det är något fel och det går inte att kommentera från Mobilen. Sitter ju nästan aldrig vid datorn men bor i Phonen.
Boken ska undersökas.
/P

skriven
#2: Susanne

Härliga kort som alltid!!
Stackars Nikke, känner verkligen med honom :(

Ha en kanonfin midsommar ni också!

Kram <3

skriven
#3: Solglitter

Ojoj vilka fina bilder..som alltid hos dig!

Tassar in för att önska dig en riktigt trevlig midsommar :)
Kram Lollo

skriven
#4: Åse

Som alltid så härliga inlägg och bilder här hos dig Pia,
visst var boken bra, jag sträckläste och titeln och omslaget är jag lite kär i. Mina fotsteg i ditt hjärta - Underbara vackra ord.

Här har Tor levt rövare i natt och idag regnar det inte nådigt.

Önskar dig den allra bästa midsommaren, Kram till dig.

skriven
#5: Bara anna

Vera har också slutat på dagis nu och njuter av sitt sommarlov. Till hösten blir det att stå här utanför på morgonen och vänta på skolbussen. En ny tid väntar och jag tror det blir jättebra det med...
Ha en skön midsommarhelg!

skriven
#6: Ama de casa

Hoppas ni får en underbar midsommar!
:-)

Här firas midsommar alltid på samma datum, i år blir det på lördag. Det påminner lite om valborg, med eldar, picnic och fyrverkerier :-)

skriven
#7: Britt-Marie

Alltid fantastiska bilder hos dig Pia!
Ha en Glad och avslappnad Midsommar!

skriven
#8: Bosse Lidén

... och jag skulle skriva att jag älskar att sitta och titta på dina bilder från din hemmijö. Nu blev det nästan som om jag fjäskar när jag kom ner till en bild som jag känner igen. Snygg bild. ;) Jag älskar ju havet. Även om vi fuskade och tog alla bilder i Skåne till omslaget. Önskar dig och dina en glad midsommar. Hoppas att vädergudarna är med på noterna.

skriven
#9: Jeanette

Vi önskar er en riktigt härlig midsommarhelg!

Kram till er alla <3

skriven

Kommentera inlägget här :