Upp och ned.

Mycket känslor som har snurrat runt den senaste veckan. Härliga bubblande känslor när man ser 
barn som för en dag kan glömma allt tungt de har i vardagen tack vare helt fantastiska människor.
Inte så bubblande känslor där ilska och vanmakt råder. Tårar, mängder av tårar som av någon 
konstig anledning inte verkar ta slut. 
 
 
Jag gick i bott förra veckan, plötsligt kom allt över mig, det var som att bli rämmad av ett tåg. Energier
som släpptes lös och allt blev kaos ett tag. Fortfarande är jag väldigt lättrörd, tårarna kommer för minsta
lilla och jag gick ned i varv tills mätare stod på 1, den farten känns lagom att hålla.
 
 
Jag åkte till havet och tankade nya energier. Krigaren drog på sig en ny förkylning förra veckan och med
den kom osäkerheten tillbaka. Eftersom han inte var helkass så drog jag med mig honom ut och gick
så han fick spana in allt som händer i naturen nu.
Tillsammans gick vi på upptäcksfärd.
 
 
 
Krigaren tyckte dessa såg sorgsna ut, och jag håller nog med honom, de är vackra men sorgsna.
 
 
 
 
Älvorna dansar över vattnet när dagen gryr, ett spännande skådespel.
 
I torsdags grillade vi och satt ute och käkade för första gången i år, en superhärlig kväll med flocken
samlad, nästan, Ida jobbade. 
 
 
Sådana tillfällen ger mig luft under vingarna, det är lycka i vardagen.
 
 
 
Sedan var det Racing Rascals och det kan ni läsa om i inlägget före. En helg som gav en bubbelglädje
och lyckotårar.
 
 
Och på två dagar var allt i full blom och grönska. Som om ett trollspö svepts över allt och lockat 
fram dessa underbara nyanser.
 
 
 
I söndags fixade vi lite här hemma, klippte gräs och ja, lite allt möjligt.
 
 
Jag kupade potatisen och vattnade lite varstans.
 
 
 
Allt får ett stänk av guld i den sena timmen.
 
 
Som små sjöhästar på torra land.
 
 
Häggen spred sin underbara doft utefter promenaden.
 
 
 
Det är lite där jag är just nu. laddningsläge. Krigaren har haft ett litet bakslag här nu, men det går 
säkert snart framåt igen. Det är ju tyvärr så med den oförståelse det finns i skolvärlden när man mår
psykiskt dåligt, ja hos stor del av omvärlden också, då blir det tuffare när man kommer tillbaka.
 
 
 
Det var full fart på gruset igår, där fanns mest skugga :) Det blir rätt hett och härja i solen när det
är 25 grader varmt.
 
 
 
Efter skolan idag väljer vi havet. Kanske blir det årets första dopp idag ;)
 
Skickar en liten extra hälsning här till krigarens fadder från i lördags, Tack för dina fina ord i mailet!!
 
Önskar er en fortsatt härlig dag!!!
 
Till sist: Stay strong. Make them wonder how you´re still smiling!!
 
Kramen
Pia

Kommentarer :

#1: Pernilla

Funderar efter jag läst första hälften av inlägget. Kan det vara tiden? Jag själv är också ur fas. Känner fler som lagt sig pladask.
Hur som, jag önskar att jag kunde gråta lite av dina tårar. Mina ögon är torra. Munnen är bitter och axlarna saknar kraft. Orkar inte, vill inte, har ingen lust längre.
/P

skriven
#2: GunBritt

Naturen har verkligen exploderat de senaste dagarna....Vågade ni bada ?? undrar badkrukan nummer ett :-)

skriven
#3: Floweroffame

Tror du har gått igenom så mycket. Och nu när det börjar vända till det bättre för krigaren tillåter du dig att känna efter. Hoppas inte du faller för djupt. Att du snart vänder och känner glädjen igen. Mjuk dag till dig Kram Pernilla

skriven
#4: Hannis

Vilken dag med alla bilar!
Och vilken fantastisk grej att av dom.
Kan tänka mig att det var timmar av lyckopirr!

Man behöver falla ibland. För att orka.
Orka resa sig, fortsätta och ladda om.
Det ni har varit i och är i är inget man sopar bort på en handvändning. Är så oerhört tacksam att du har naturen att hämta kraft i. Och att du gråter, duschar från insidan.
Det är välgörande.

Mjukaste helgen till dig! Kram!

skriven
#5: Bosse Lidén

Fantastiskt. Det var länge sedan jag kom in på din blogg. Det har stått något om lösen och något annat tjafs. Då glider jag iväg till nästa bloggstation.
Tack för underbara bilder. Blev det ett premiär dopp?
Styrke & helgkramar från Bosse

Svar: Ja, jag låste den ett tag tills D.O hade underrättat kommunen så den inte blev en uppslagsbok för dem. Tråkigt men så är det ibland.Kul att du hittade tillbaka :)
Det klart det blev ett dopp!
Kramen
Pia
Bjaeren

skriven
#6: Bosse Lidén

Hur är det med energin då? Har du laddat upp lite?
Hoppas det.
Kram Bosse

skriven

Kommentera inlägget här :