Skratta eller gråta.

Påsklovet rullar på för fullt och ja, vi tar det i vår takt, eller rättare sagt krigarens takt.
 
 
Vi tar våra lovar med Zacco och pratar. Att så mycket kan snurra i ett barns huvud, kloka tankar, 
knasiga idéer, rädsla och glädje. Något som ofta kommer för mig när vi pratar är att när vi vänder
en orolig tanke till en lugn tanke så sprids det glädjebubblor i mig. Då ser jag det där ljuset i ögonen
som försvinner när rädslan sätter klorna i honom. Rösten går från en lägre oktav i moll till en högre
i dur.
 
 
Häromdagen var jag iväg på Harmonikväll igen och vad vore jag utan dessa kvällar. En total omladdning
i energier och ett lugn inom mig som är svårt att slå. Alla upplevelse igenom meditationen är också något
som man vill ta tag i och fundera på.
 
 
Denna märkliga lilla blomma har slagit ut på en växt jag gick i fredags. Jag har inte en aning om vad 
det är för sort, jag är inte bäst på att komma ihåg växters namn.
 
 
Så denna magnet som satt i ett kort jag fick av två underbara vänner. Den har diskuterats en hel
del med krigaren. Han förstod den inte riktigt utan jag fick förklara den riktigt. Då sa han: Visst är 
det så, och då är det över.
 
 
 
 
Våren är här, och det med besked. Det spirar överallt.
 
 
Behöver jag säga att vi skyndade oss in när detta drog in från havet. 
 
Igår var vi hos Zaccos uppfödare på en date med ett gott gäng. Vi fem ladies fick sitta och tjattra
äta god lunch och sniffa på en liten bebis. 
 
 
Där bor många hundar, och detta är en av dem, Kompis. Och ja man kan väl lugnt säga att den blev 
just det, kompis ;) Så gosig knähund <3
 
 
Mina fina vänner uppvaktade mig med ett vackert träd. Ojojoj vad ska jag göra av allt detta vackra.
 
 
Tack godingar för en underbar dag och för det fina trädet <3 <3 <3 
 
 
Krigaren fick sin dos med grabbarna som bor där. De var högt och lågt, snattrande, hoppande, spelande,
dansande, ja listan kan göras lång.
 
 
Jag fick även pratat med en god vän om hur jag ska gå vidare med krigarens proteser. Under tiden ringde
det och jag kände inte igen numret. Men denna där lämnade ett meddelande och det var chefen i Region
Halland som ville prata om hur det fungerar, inte fungerar på habiliteringen. 
Hon ringde lite senare och då ursäktade jag mig med att jag inte kunnat svara eftersom jag diskuterat
proteser som strular. Oj, sa hon, jag ville prata med dig om habiliteringen och alla hjälpmedel, helst ville
hon träffa mig. När vi började titta på datum så förklarade jag att jag inte kan förrän seneftermiddagar
då jag är med krigaren i skolan pga allt som hänt. Det blir tyst i luren, och jag kommer på mig själv med
hur detta samtalet hade börjat och börjar skratta.
Ja sa kvinnan, jag måste säga att du är stark som kan skratta åt alltihop, mitt i allt elände. Tar du hand
om dig själv nån gång, frågade hon. Ja sa jag, och när man har att välja mellan att skratta och gråta så
väljer jag skratta, även om jag gråter ibland också.
Detta möte ska bli spännande.
 
 
Idag är en kompis här hos krigaren och jag har fått undan lite pappersarbete som legat och väntat.
 
 
Många mornar är sådär extra magiska. 
 
 
Krigaren tyckte det såg ut som en blixt som skar genom himlen när molnen öppnade sig imorse.
 
 
 
 
Funderar på hur jag ska gå vidare med vissa bitar, mailar istället för att ringa då jag inte riktigt orkar 
ta fighten just nu. Men jag kan inte bara gilla läget, snart är sommaren här och krigaren bara måste
kunna ha sin cheetah. 
 
 
Önskar er en fortsatt härlig dag!!

Till sist: If you don´t fit in, you are probably doing something right!
 
Kramen
Pia

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Hoppas ni har ett riktigt skönt påsklov och njuter. Så bra att du ska få prata med en som ska kolla upp hur det går för er. Håller tummarna för att det är en vettig person som kan hjälpa er. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#2: Melody and M.E

Underbara, fina du… väljer att skratta… jag är så imponerad av dig! Du är värd all uppvaktning och så fint träd du fått!
Önskar dig och de dina en riktigt fin helg!
Stor kram M.E

skriven
#3: Susanne

Tusen tack för en mysig dag Pia!
Jag, killarna och Kompiz går fortfarande runt med ett leende :)

Kramar Susanne

skriven
#4: LyckligaPraliner

Hej, länge sen nu.. Har läst över 30 minuter hos dig. Kära du, vet inte var jag ska börja eller hur jag ska börja eller vad jag ska skriva. Känner mig ledsen för er skull och nästan utpumpad.

Kram vännen ♥

skriven
#5: Pernilla

Visst måste man kunna skratta åt det men ibland är det svårt. Många gånger brukar jag jag berätta hur (hur på riktigt) det är men avslutar med att säga "men annars är det bra!" och ler från öra till öra.
Jag hoppas mötet med regionen blir ett bra möte. Ett möte som ger mycket mer än det tar.
Kram!
/P

skriven
#6: Hannis

Är tacksam att du har förmågan att se allt det vackra du ser i naturen och att du har meditationen.
För man behöver det för att orka. Och skrattet åt den skruvade situation ni är i.

Jag hoppas att mötet ska leda till något riktigt bra!

Kram till dig!

Ps. Men alltså den lilla hunden...
Hur kan man vara så söt??

skriven

Kommentera inlägget här :