Mysig helg.

Nu är en mysig helg till ända. Den har innehållit det där som gör livet lite godare.
 
 
En nästan heldag ute idag. 
 
 
 
Havet låg mörkt och grått i torsdags när jag var nere.
 
 
I fredags var jag inne och hämtade ut krigarens parkeringstillstånd. Vi fick för ett år igen, jo, jag
behövde inte överklaga det då vi fick ett iaf. Men logiskt hade ju varit att få det på tre år och slippa
hålla på med läkarintyg och ansökningar, men det kan inte påvisas att han inte kan gå den mesta
tiden...... Jaja, det är ingen idé att slösa energi där, de förstår ändå inte. Ett år är bättre än inget.
 
 
Det var rått som bara den när jag var nere vid havet på morgonen, det värmde däremot när man
såg så vackert solen speglade sig i de fina glasen på Kallis.
 
 
 
I fredags var det tulpanens dag så det fick bli en ny bukett som lyfter och lovar, att våren kommer,
om än inte riktigt ännu.
 
 
Som ett stort pussel ligger isen. Och tittar man riktigt nära...
 
 
Blir det underbara prismor i den klara isen som ligger uppe på.

Sedan blev det god middag med god dryck tillsammans med en fin vän <3 Tack för en supermysig
afton!

 
Lördagen var lugn och skön. Jag har varit så in i dödens trött och jag sov i flera omgångar i lördags.
Tänk, när man känner att man får brottas med kroppen för minsta ansträngning då är det läge att 
vila, jag satt och somnade vid två tillfällen ;) Det är inte riktigt likt mig vill jag lova.
 
 
Krigaren tränar (spelar) på Wii Fit. En succé!! Att kombinera träning med spel är en oslagbar kombo.
 
 
Andra tränade inte alls, mer än på att vila, och någon ska ju göra det.
 
 
Så kom snön, och Zacco blev överlycklig, igen. Att få busa omkring i nysnö är höjden av lycka.
 
 
Det tycker iaf dessa båda.
 
 
Gå och gräv ner dig har fått ett nytt ansikte :D
 
 
Att få sladda runt med fyrhjulingen är Lycka med stort L. Vet faktiskt inte vem som tycker det är 
roligast, gubben eller krigaren. Just på denna bilden ser det ut som krigaren men jag såg allt hur 
det lös i ögonen när gubben tog över styret.
 
 
Så vaknade vi till -13 grader imorse. Världen var krispig och vit, och helt underbart vacker. Det enda
som inte gillar detta vädret är min kropp, men vad gör väl det om hundra år.
 
 
Ut i den rosa timmen, som egentligen inte varar mer än i tio minuter, iaf vid denna årstiden.
 
 
Så kom den över horisonten, solen. Denna magiska planet som värmer alla frusna själar.
 
 
Just denna soluppgången tog andan ur mig. Det var så vackert att det kändes helt overkligt.
 
 
Det går inte att visa med bilder, det måste upplevas. Allt såg ut som om det vore förgyllt, som i 
en saga.
 
 
Ut mot havet låg en rosablå molnvägg, vacker även den.
 
 
Vi hade inget bestämt idag så det passade perfekt med att få eldat upp vår stora rishög. 
 
 
Mikael och Ida kom hit och busade med grabbarna i snön en stund. Krigaren och hans kompis värmde
sig vid brasan. Vi käkade korv med bröd ute och bara njöt av en helt underbar dag.
 
 
Ja stilarna var många och ooops, vad hände där. Några hade fått tag i min kamera och fixat snygga
selfies :) Tack för en supermysig dag mina <3 <3 <3 <3
 
 
Vem kan klaga på detta?
 
 
Snart ny vecka med nya möjligheter. Imorgon så blir det föreläsning med Jesper Caron i Falkenberg,
ska bli kul att lyssna på. Det allra bästa är ändå att krigaren ser fram emot ännu en vecka i skolan <3
 
Önskar er en härlig vecka!
 
Till sist: A true hero isn´t measured by the size of his strength, but by the strength of his heart!
 
Kramar
Pia

Kommentarer :

#1: Floweroffame

Ser att ni haft en härlig helg. Heja krigaren som är så duktig på att träna. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#2: Susanne

Vilken lugn och go helg med mycket utelek ni ser ut att ha haft.
Så vackra bilder <3

Kramar
Susanne

skriven
#3: Kenneth

Jag bara älskar alla dina vackra bilder du presenterar.

Trevligt att få besök på sin blogg:) Besök mig gärna om du har tid

skriven
#4: Melody and M.E

Så varm i hjärtat jag blir av dina senaste inlägg! Underbart att Krigaren är glad igen och att det går bra i skolan! Tänk en sådan där Wii platta köpte jag till mig själv och inbillade mig att jag skulle använda den till att träna! Ha ha… två eller tre gånger blev det och sedan tog barnbarnen över och jag har inte haft en tanke på att det var JAG som skulle stå på den!
Kanske skulle testa igen…
Önskar dig en fin vecka!
Kram M.E

skriven
#5: Linda / CandyGirl

så tjusigt.. och ni verkar ha tagit vara på helgen och vädret.

skriven
#6: TantGlad

Underbara härliga bilder du visar. Glada bilder. Man blir glad.
Ha det så gott och kram från mig

skriven
#7: Pernilla

När
Man kommer i nerförsbacke, känner man av hur mycket man kämpat. Hoppas du klarar av att hålla ihop nu. För mej har det brustit. Men det är av lättnad som jag blir känslig. Jag slappnar också av och tror att jag skulle kunna somna vid ett träd i skogen om jag stannar upp på en promenad. Nu ska jag bara hitta en ementionell balans så kommer jag rulla vidare jämt och fint i rätt tempo. Tror du man blir starkare av kriser?
/P

skriven

Kommentera inlägget här :