Lite lugnt.

Fyra dagar in på det nya året. Vi tar det lugnt fortfarande, jag och krigaren. Alla andra har återgått
till sitt, Nikke till Götet igen, gubben börjat jobba, men vi tar dagen som den kommer denna veckan
också, nästan. Imorgon ska vi upp till Göteborg för att träffa Gith på gåskolan. Krigaren ska få 
träningsprogram och tips om hur han bäst kommer igång. Jag ska fota och skriva så pennan glöder
för att komma ihåg allt när vi kommer hem.
 
 
Sedan är det bara resten av jobbet kvar. Pepping på att träna, leka fram träningen. Och som bonus
så får hon här vid tangentbordet sig en dos samtidigt, win win för alla :) Den ena övningen idag gick
inte alls bra för mig. Jag var hos min lillsys igår och masserades, eller vad jag nu ska kalla det ;) Jo
visst var det massage, men så behagligt var det inte. När jag så skulle ner på golvet med ryggen
så kändes det som om någon slog mig varje gång, därför fuskade jag en liten aning vilket krigaren
påpekade med en gång.
 
 
Nyårsdagens morgon var dimmig, ja natuen hade klätt sig i dimma, det berodde inte på mig. Vi firade
in det nya året med goda vänner, god mat och god dryck. Vi spelade in året också, med Tantrix och 
Sequence, en supermysig kväll!
 
 
Det har varit en lugn helg, en vända till Götet med Nikke är det enda som har dragit mig hemifrån, och
det har varit skönt, välbehövligt.
 
 
Lite märkligt, dessa gror men det kan väl ändå inte stå rätt till då? Har inte en aning om vad det är
såg det utmed promenaden.
 
 
Promenader har det däremot blivit många, långa och härliga. Visserligen har kung Bore hjälpt till
i vindarna, inte med någon snö direkt utan isande kyla.
 
 
Tulpanerna är på väg att blomma över, men de är så vackra ändå tycker jag.
 
 
Med lite fantasi så ser man hjärtat som låg där på marken. 
 
 
Denna bilden har varit med innan och jag undrar om ni ser hunden? 
 
 
Här är det litet lättare tror jag. Min älskade pälsboll som följer mig på alla svängar jag tar.
 
 
Mitt i allt det grå lyser mossan upp.
 
 
Soluppgången i söndags var något alldeles extra. Jag och Zacco gick och mötte solen och fick
vara med om detta. Tacksamhet i mitt hjärta.
 
 
Senare gick solen över horisonten och då skingrades molnen.
 
 
 
Jag stack upp till skolan för att kolla om rampen var färdig så krigaren hinner testa den innan skolan
börjar på fredag, men inte då. Så det får nog bli premiär på fredag, om inte någon trollar.
 
 
Efteråt åkte jag ned till Björkäng. Vindarna var mer än isande men härligt var det ändå. Jag är så 
imponerad av alla mönster naturen gör.
 
 
 
 
 
Ja så var det den andra pälsbollen vi har här hemma. Han tar det där med att slappa ett steg längre 
än de flesta. 
 
 
 
Min far kom upp en stund på förmiddagen så jag och Zacco kunde gå ut en sväng. Krigaren använder
sin bonusfot rätt mycket nu, om än med en krycka än så länge. Det är viktigt att han inte går och haltar
med den, för som Gith på gåskolan så, man blir bra på det man tränar. Haltar man så är det lätt att 
det hänger med. Det gäller att få en bra gång ifrån start. Men han är tålmodig krigaren.
 
 
Just nu vill han börja springa istället för att träna på att gå. Han fick fram innebandyklubban här innan
och ville köra en stund. En liten sväng fick han trixa men han får ta det vackert då han inte har byggt
upp muskulaturen ännu.
 
 
 
 
Önskar er en fortsatt fin dag och en riktigt god fortsättning på detta året!
 
Till sist: I admire people who choose to shine even after all the storms they´ve been through.
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Anette

Underbara bilder som vanligt sys <3
Visst var det skönt med massage ;)
Välbehövligt om inte annat :)
Kramiz <3 <3

Svar: Ja, idag kan det diskuteras men jo visst var det välbehövligt :-* Tack för att du finns <3
Såg du hunden? :D
Kramen
Bjaeren

skriven
#2: Ingela Karlsson

Men för fan människa, vRFÖR ENVISAS DU MED ATT INTE JOBBA SOM FOROGRAF?!?!?!

Svar: Haha, Ingela. Ja du, jag har blivit så kritiserad av "riktiga" fotografer att jag har lite svårt att tro att det är någon som vill ha bilderna ;)
Men tack för din omtanke :D
Bjaeren

skriven
#3: Pernilla

Vilket fint väder med sol. Vi har också haft några fina dagar men de två sista har varit grå. Men vi har snö vi!
Sköt om dej.
/P

Svar: Hjälp! Jag kan inte kommentera inne hos dig. Vet inte vad det är som är tokigt :(Kramen
Bjaeren

skriven
#4: Hannis

Alltså Zacco...hans vackra huvud som man bara vill borra ner ansiktet i och pussa på!
Han ser ut som en ocean av trygghet.

Här snöar det, jag och pälsbollen har slirat fram.
Han är överlycklig, jag mera muttrandes i väldigt tjocka kläder.
Men det är fint på något sätt ändå, snön som lägger ett mjukt lager över en storstad.

Kram Hannis

skriven
#5: TantGlad

Så många vackra fina bilder. Jättefina.

Ha nu det gott , så här in på det nya året, som bara är ett par dagar gammalt.

Kramiz.

skriven
#6: Kenneth

Fantastiskt vackra bilde igen :) Vad använder du för kamera

skriven
#7: Melody and M.E

Visst är du en duktig fotograf! Njuter alltid av dina bilder!
Inte behövdes det någon fantasi för att se hjärtat på fotot, ett kärlekstecken i naturen till dig!
Nu hoppas jag att ni får ett par riktigt bra dagar innan det är dags för skolan och dess vedermödor! Jag håller tummar och tår för att det den här gången går som det ska!
Massa kramar till dig!

skriven

Kommentera inlägget här :