Fotobombning.

Igår vaknade vi i Narnia, det hävdade krigaren iaf. Tyvärr så ville hans mage, ja hans har också
bråkat efter de senaste månadernas tumult, inte riktigt vara med så han fick stanna hemma.
Efter en timme eller så och en novaluzid så mådde han mycket bättre. 
 
 
Hittade denna bilden när jag letade efter bilder på krigaren till Superior Kids Race. De ville ha 
en bild och en liten kort berättelse om honom. Detta ville de lägga ut på fb för att kanske få
något mer barn med protes att hänga på. De gjorde en väldigt snygg grej tycker jag, de bjuder
alla barn som tävlar med protes på anmälningsavgiften. 
 
 
Snön ligger kvar och det har varit bitande kallt, iaf för att vara på västkusten.
 
 
Finingen tycker att det är väl kallt om tassarna när det kryper ner mot -15, då får de blir korta men
desto fler promenader.
 
 
 
Såg dessa mönster på altanen. Visst är naturen magisk, vilka fantastiska blommor och fjärilar
den gör. Eller som krigaren påpekade, det är Jack Frost som ordnar det.
 
 
Jo, snöbus har vi hunnit med i veckan också. Vissa går lite mer in för det än andra :)
 
 
Så igår morse drog dimman in vid halv sex på morgonen. I kombination med -15 så blev naturen
helt magisk, precis som Narnia.
 
 
 
 
 
Man kunde helt enkelt inte se sig mätt på allt det vackra.
 
 
Krigaren hängde med på en sväng, men hade svårt att gå för Simba trasslade sig runt benen hela
tiden på honom.
 
 
 
 
När solen lyste så blev det som ett sagoland.
 
 
Krigaren var på simskola igår och när jag lämnat honom hos gubben där så stack jag och handlade.
Men när jag var på väg tillbaka till stan såg jag att solen inte hade gått ned. Jag ökade lite och 
svängde ner till Getterön, Hattaviken.
 
 
Jag hann ner precis när solen kysste horisonten.
 
 
Ett vackert avslut på en fin dag, med magisk känsla.
 
 
 
Idag har jag roat mig med att städa :) Lite pappersjobb fick jag undan också. 
 
 
Idag är det däremot väldigt grått, nästan lite brunorange ute.
 
 
 
Nästan samma bild som jag tog för fyra år sedan, fast då var Zacco i andra hörnet :) Den gjorde jag 
canvas av och hänger här på väggen.
 
 
Vacker solnedgång idag också, men jag var lite sent ute.
 
Nu har Nikke kommit hit och imorgon ska brödraskaran och Ida vara här själva. Jag och gubben
ska gå på bio och sedan ut och käka. Ove står på menyn för bion iaf, vad som står på menyn 
för käket får vi se.
 
 
Solens sista strålar gav Zacco en märklig färg, rosaorange.
Just nu är jag så inne i boken jag läser, I skymningen sjunger koltrasten av Linda Olsson. En helt
fantastisk bok, naken och ärlig, hård och kärleksfull, tung och hoppfull. Läs den!!!!
 
 
Önskar er en riktigt härlig helg!!!!
 
Till sist: The question is not what you look at, but what you see!
 
Kramen

Kommentarer :

#1: Hannis

Den boken älskar jag!
Alla hennes böcker är otroliga.
Den första har jag läst om flera gånger.

Det känns som att ni bor i ett sagolandskap.
Sådär vackert så att man får dra efter andan.

Kram Hannis
Ps. Vill veta vad du tyckte om Ove.

skriven
#2: Floweroffame

Vilka magiska vackra bilder. Otroligt vad dimman och kylan kunde göra. Hoppas ni får en trevlig bio och middags kväll. Ha en fin dag Kram Pernilla

skriven
#3: Pernilla

Magiskt är ordet. Vi är så ovana vid rimfrost och jag antar att ni också är det. Blåser för det mesta eller så är det inte tillräckligt kallt.
Härligt med Ove och sen fin-mat. Antar att ni inte äter på Donken? Jag och makens skulle också behöva något sånt. Men lilla H behöver oss också så vi prioriterar hennes trygghet. Ingen barnvakt alltså.
/P

skriven
#4: Linda / CandyGirl

ja vintern är vacker... vi har också väldigt rimfrostigt nu. Idag regnade det trots minus 10 - så då blir det väl ännu mer rimfrost.

skriven

Kommentera inlägget här :